Ik heb van cxj die twee diesel cxen uit frankrijk heeft gehaald er een gekocht. Er is van alles aan veranderd en er zit nogal wat werk aan maar het lijkt me een leuke uitdaging. Het is een tubro 2 diesel in een body van een turbo 1 met een andere neus en interieur. bouwjaar 1984. Ik zal jullie nogal een lastig vallen met vragen denk ik, maar daar is een forum ook voor dacht ik.
groeten, Ad
cx 22trs ‘85





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Ad,
dat ziet er apart uit , iig gefeliciteerd met je aankoop en maak gewoon je eigen topic wel zo leuk.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
JWH schreef:Glanzende Prestige. Stevig prijsje. >klik
Niet de orginele lak denk ik, gezien het ontbreken van de strips.En haha, door een burgemeester en een kolonel bereden, dus dat zit wel snor.
JW
Ding heeft een hele lange tijd daar in Schagen buiten gestaan, ik rijd er dagelijks langs!
stond een hele tijd met caravan nog eraan vast geloof ik, is nu echter weg van de parkeerplaats langs de weg. staat vast ergens beter gestald nu.
ben benieuwd naar de foto’s van deze diesel
http://auto.marktplaats.nl/citroen/598542604-cx-25-trd-turbo-belastingvrij-in-zeer-goede-staat.html?






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Die auto is echt extreem goed geconserveerd. Onder de kap ziet het er als nieuw uit!
Heb die auto enige weken geleden namelijk van dichtbij gezien, de eigenaar kwam toen bij mij om twee betere bumpers.
Geen idee of hij ze inmiddels gevonden heeft. Kreeg enigszins de indruk dat hij de mijne te duur vond. Bovendien lagen ze achter een haag brandnetels wegens het warme weer en de regenval in augustus.
Nouja… dan niet hè.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Een nette laagdaks Prestige voor weinig: rennen!
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Horen RVS lijsten op op de motorkap en randen van de voorschermen.
Of was dit bij de alle eersten nog niet?
Voor de rest ziet er goed uit,kan zelfs op het dak nog geen oneffenheid zien.( voor zover mogelijk)
Dus indd hard rennen.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Die RVS-strips kwamen later. 1978?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nee nee ook op de laagdaks al.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Aha, interessant! Op Marks site staat een Prestige-folder voor modeljaar 1977 met stripjes (klik!) en ook een zonder (klik!).
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Daarom dacht ik ook dat de allereersten dit niet hadden.
Maar ze kunnen er ook maar zo afgehaald zijn.
Want de luchthapper op de kap is ook niet orgineel.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.










Totaal aantal Berichten: 952
Geregistreerd: 23-07-2008
- CX 25 prestige automatic
- Ami 6 club break
- ZX 1.4i break
F.SvM schreef:Horen RVS lijsten op op de motorkap en randen van de voorschermen.
Of was dit bij de alle eersten nog niet?
Voor de rest ziet er goed uit,kan zelfs op het dak nog geen oneffenheid zien.( voor zover mogelijk)
Dus indd hard rennen.VgF
Mooier dan mijn dak!

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Had een 76’er Prestige ook al die dikke spiegels? Mijn Pallas uit 1977 heeft nog een spiegel op zo’n dun steeltje. Of had de laagdaks Prestige ook al spiegelbediening van binnenuit?
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)



















Totaal aantal Berichten: 1823
Geregistreerd: 12-03-2009
- Berlingo 1.9D 600
- CX 2400 Pallas
- CX 2000
Ja die had de laagdakker al!
Way out in the water, see it swimming.
Deze auto vorige week gezien maar zoals in de advertentie,,geen ,,, roest is totaal onzin!
Open dakje veel roest/rot ,onderkant en wielkasten roest/rot ,kokers onder de kunstof sierkappen:gatenkaas en onderkant portieren matig!
En dan de km stand van + - 700K!
Misschien voor onderdelen maar dan zeker niet voor 1500,-
http://www.zeelandnet.nl/prikbord/advertentie-5219461-Mooie_Citron_CX_22_trs_bj_1987.html