




















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
viny schreef:Ik heb even op het internet gezocht naar wat voorbeelden ivm met de dag waarde of verkoop waarde bij bedrijven.
Die prijzen zijn natuurlijk allemaal verschillend ,maar het gaat erom dat je de expert kunt overtuigen van een bepaalde dag waarde,ik weet natuurlijk niet hoe de staat was ven de cx ,maar afgaande op de foto’‘s denk ik dat deze in zeer nette conditie was.
Hier een voorbeeld en ik weet dat het niet hetzelfde model is maar toch.http://www.classicjaap.nl/auto.aspx?id=45
Er zullen wel voors en tegens over komen ,maar het gaat erom dat je prijzen op kunt geven.succes
vragen staat natuurlijk vrij, maar als ie hem daar voor verkocht krijgt verkoop ik die van mij ook wel voor dat geld en koop ik voor 1/3 wel weer een ander.
Ik vrees dat je blij mag zijn met met iedere cent die je krijgt al blijft dat speculeren wat de expert er van vindt. Het wrak mag je waarschijnlijk wel houden anders zit de verzekering er weer mee opgescheept.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Dat was een hele forse klap. En zo afgaande op de foto’s zal alles ontzet zijn. Ongelofelijk dat je blijkbaar geen (nek-)letsel hieraan hebt overgehouden. De CX stoelen en vooral hoofdsteunen zijn niet bepaald veilig. De hoofdsteunen zitten er meer voor de sier.
Wat je natuurlijk wilt bereiken is een vergoeding die je in staat stelt om een gelijkwaardige auto terug te kopen. Het bedrag is ondergeschikt. Dus als de markt slecht is en je voor 3500,- kan slagen dan is dat prima natuurlijk. Alleen waar ik me over blijf verbazen is dat een taxatierapport (ik heb het gelukkig) blijkbaar wonderen doet. Alsof je bij een schadeauto (en dit is een mooi voorbeeld) niet goed kan zien wat door de klap is veroorzaakt. Het zoeken naar vergelijkingsmateriaal doet de taxateur bij een klassiekertaxatie vooraf ook, dus dat kan ook achteraf. En dan lijkt het meer een drogreden voor de verzekeraar om een belachelijk lage dagwaarde te vergoeden als je geen taxatie hebt. In ieder geval heel veel sterkte
bale joh! hoop dat je geen last van je nek hebt?
cx is indd gevalletje totalloss
Wat de verzekeraars betreft zijn alleen goed in premie innen en als het er van komt dat ze moet uitkeren zitten ze op de centen
Wens je veel succes met de afhandeling en hoop voor je dat het toch nog een redelijk bedrag mag zijn wat je krijgt.
mvg,joost
freek schreef:Dat was een hele forse klap. En zo afgaande op de foto’s zal alles ontzet zijn. Ongelofelijk dat je blijkbaar geen (nek-)letsel hieraan hebt overgehouden. De CX stoelen en vooral hoofdsteunen zijn niet bepaald veilig. De hoofdsteunen zitten er meer voor de sier.
Wat je natuurlijk wilt bereiken is een vergoeding die je in staat stelt om een gelijkwaardige auto terug te kopen. Het bedrag is ondergeschikt. Dus als de markt slecht is en je voor 3500,- kan slagen dan is dat prima natuurlijk. Alleen waar ik me over blijf verbazen is dat een taxatierapport (ik heb het gelukkig) blijkbaar wonderen doet. Alsof je bij een schadeauto (en dit is een mooi voorbeeld) niet goed kan zien wat door de klap is veroorzaakt. Het zoeken naar vergelijkingsmateriaal doet de taxateur bij een klassiekertaxatie vooraf ook, dus dat kan ook achteraf. En dan lijkt het meer een drogreden voor de verzekeraar om een belachelijk lage dagwaarde te vergoeden als je geen taxatie hebt. In ieder geval heel veel sterkte
Dat bedoel ik eigenlijk ook te zeggen punt gemaakten ik hoop dat hij een taxateur krijgt die er zo mee omgaat.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter
Te zien aan de foto’s is de klap heel hard geweest. Zorg dat je een slag om de arm houdt voor
eventuele medische klachten achteraf. Laat jezelf goed onderzoeken door een specialist want
de kans op een whiplash is erg groot en hier hoef je niet direct last van te krijgen.
Wat zonde van de auto. Deze is gegarandeerd Total Loss. ( Een nieuwe auto zou dit zelfs
zijn met een dergelijke schade) Bereid je voor op het scenario dat de expert zal proberen weg
te komen met een lage dagwaarde. Probeer alvast een goede verdediging in elkaar te draaien,
in samenwerking met een specialist, waaruit de werkelijke waarde van de auto zal blijken.
In geval van een veel te lage dagwaarde-uitkering heb je natuurlijk nog de mogelijkheid om
voor eigen kosten een tegenexpertise uit te laten voeren.
Succes met de afwikkeling.
CX 25 Prestige, (ex: CX 20 TRE, ZX 1,4 aura, BX 19 TZI, BX 19 TGI)
Omdat dit bericht ook mij wakker maakt,heb ik met diverse taxateurs gebeld ivm ook de taxatie van mijn cx.
De taxateur vertelde mij dat in jouw geval altijd een tegen expertise moet aanvragen,het is van een taxateur (schade)juist de bedoeling om de waarde vast te stellen van voor het ongeluk.
hij heeft dit al eens eerder mee gemaakt en heeft bij de verzekering van de tegenpartij wel zijn gelijk behaald en ook uitgekeerd gekregen.
Nu kun je je altijd afvragen hoe eerlijk is zijn verhaal,ik ga er van uit dat deze man de waarheid spreekt totdat het tegendeel is bewezen.
(dus hierop graag geen reacties)
Ik denk dus dat je een dergelijke aktie zou moeten ondernemen,maar het is natuurlijk nog niet zover.
Hoop dat je iets mee kunt ,om je maar een hart onder de riem te steken.
mvg
Vincent
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter














Totaal aantal Berichten: 1363
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
TRSarno schreef:Zo zie je maar weerhoe belangrijk het is om een taxatie te laten doen, en dat vaak voor € 100,= tijdens een CX evenement.
freek schreef:Het zoeken naar vergelijkingsmateriaal doet de taxateur bij een klassiekertaxatie vooraf ook, dus dat kan ook achteraf. En dan lijkt het meer een drogreden voor de verzekeraar om een belachelijk lage dagwaarde te vergoeden als je geen taxatie hebt.
Een taxatie voor € 100 geeft slechts een schijnzekerheid, want een verzekeringmij. gelooft alleen een (z.g.) beëdigde taxateur. En die rekenen tarieven die boven de € 400 liggen.
Freek heeft gelijk, die (dure) taxatie kan ook achteraf.
In mijn geval heb ik de veels te lage dagwaarde van de verzekeringsexpert succesvol aangevochten, door o.a. met de hulp van Waterman een echte taxateur te vinden. De kosten daarvan zijn geheel vergoed door mijn verzekeringsmij.
Eén en ander is beschreven in dit draadje, vanaf 20 juli ‘11 tot 28 jan ‘12:
http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=1&t=15372&start=120
Mocht je verdere info willen hebben dan PM je maar.
Adri
Duidelijk verhaal in dat linkje
Re: De V6 Break van Breeze
Berichtdoor Breeze » za 28 jan, 2012 21:34
Zojuist kreeg ik via PostNL 2 brieven van mijn verzekeringstussenpersoon met 2 heugelijke tijdingen:
1. De getaxeerde hagelschade (€ 3000) krijg ik overgeschreven op mijn rekening, onder aftrek van het ER (€ 135).
2. De kosten voor de contra-expertise (€ 420) krijg ik overgeschreven op mijn rekening.
Moraal van het verhaal:
- Laat je niet te gauw afschepen met een te lage taxatiewaarde, of zelfs total loss verklaring.
- Een erkend expertisebureau is zijn geld waard.
Nu alleen nog even besluiten of ik ga voor reparatie of cashen .
Adri
zo zie je maar nogmaals veel succes
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Oei, balen van de CX. Dat is einde verhaal ja.
Breeze schreef:TRSarno schreef:Zo zie je maar weerhoe belangrijk het is om een taxatie te laten doen, en dat vaak voor € 100,= tijdens een CX evenement.
freek schreef:Het zoeken naar vergelijkingsmateriaal doet de taxateur bij een klassiekertaxatie vooraf ook, dus dat kan ook achteraf. En dan lijkt het meer een drogreden voor de verzekeraar om een belachelijk lage dagwaarde te vergoeden als je geen taxatie hebt.
Een taxatie voor € 100 geeft slechts een schijnzekerheid, want een verzekeringmij. gelooft alleen een (z.g.) beëdigde taxateur. En die rekenen tarieven die boven de € 400 liggen.
Freek heeft gelijk, die (dure) taxatie kan ook achteraf.In mijn geval heb ik de veels te lage dagwaarde van de verzekeringsexpert succesvol aangevochten, door o.a. met de hulp van Waterman een echte taxateur te vinden. De kosten daarvan zijn geheel vergoed door mijn verzekeringsmij.
Eén en ander is beschreven in dit draadje, vanaf 20 juli ‘11 tot 28 jan ‘12:
http://forum.xantiaclub.net/viewtopic.php?f=1&t=15372&start=120Mocht je verdere info willen hebben dan PM je maar.
Adri
Sorry maar dat van die 400 euro mag je echt met een goeie schep zout nemen. Mijn verzekeraar (D&F, via de CX Club) accepteert ‘gewoon’ mijn voor EUR 115,- uitgevoerde taxatie door Europe Expertise hoor…
Wat pas schijnzekerheid geeft, is je auto wél laten taxeren, maar vervolgens niet all risk verzekeren. Dan heb je misschien een mooi taxatierapport, maar ben je nog steeds overgeleverd aan de grillen van je verzekeraar (want niet all risk verzekerd op basis van dat taxatierapport meneer). Het zal altijd helpen, t.o.v. alleen WA verzekerd zijn én geen taxatierapport, maar het blijft gokken. De extra premie o.b.v. taxatiewaarde kost je op jaarbasis misschien 200 euro extra aan premie, maar dat is die zekerheid me wel waard…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)














Totaal aantal Berichten: 1363
Geregistreerd: 30-11-2009
- Overig KIA Ceed Break 1,6-GDi PHEV
Uiteraard zit je goed met een AR verz. op basis van een geaccepteerd taxatierapport.
Maar we praten in dit draadje over een CX zonder zo’n rapport, waarbij het onheil van buiten kwam. Verder begreep ik ook WA (plus?) verzekerd. Bij mij kwam het onheil van de weergoden en bij Sander kwam het van een (schuldige) tegenpartij. En de verzekering van die tegenpartij heeft meestal geen zin om veel te betalen of op z’n best de total loss waarde uit te keren. En dat is bij een klassieker met zo’n klapper bijna altijd het geval.
Het bepalen van de dagwaarde gebeurt in eerste instantie door de tegenpartij. En in mijn geval moest ik vechten om de dagwaarde reëel te krijgen. Het € 100 taxatierapport werd lacherig terzijde geschoven en pas een erkende taxateur (met bijbehorende prijs) werd serieus genomen.
Adri

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
Dat wil ik maar zeggen: mijn 115 euro taxateur IS gewoon erkend door mijn verzekeraar…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)
Het gaat erom dat Sander een leidraad krijgt en niet om welles nietes verhalen.
Ik denk dat hij eerst moet afwachten wat de expert doet.
Verder heeft hij dan iig de mogelijkheid die hier beschreven is.
ik ga dagelijks rijden in mijn cx,behalve in de winter









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Oeh wat zuur zeg!!! Echt heel erg kl*te voor je en ik weet hoe een gevalletje schade voelt. Ik hoop dat je er goed vanaf komt en dat je een heel behoorlijk bedrag mag terug verwachten. Qua schade zal het inderdaad een gevalletje total-loss worden, gezien de opgekrulde regengoot en opgeduwde achterdeuren. Zal onder de auto een behoorlijke impact gehad hebben.
Succes en sterkte in ieder geval met de afhandeling.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971




















Totaal aantal Berichten: 2475
Geregistreerd: 29-11-2005
- BX SPORT
- CX GTi Turbo
- SM injectie
- CX 20 Pallas
- C6 (2005-2012) 3.0 HDIF Esclusive
- CX 2.5 Prestige
volgende snel laten taxeren door een beëdigd taxateur!!!
Ga ik ook doen…
citrofilie is de leukste ziekte die er bestaat!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Breeze schreef:Een taxatie voor € 100 geeft slechts een schijnzekerheid, want een verzekeringmij. gelooft alleen een (z.g.) beëdigde taxateur. En die rekenen tarieven die boven de € 400 liggen.
Freek heeft gelijk, die (dure) taxatie kan ook achteraf.
Wat een gelul zeg!
Voorbeeldje: de taxateur die aanwezig was op het Lustrumevenement van de CX Club, is een beëdigd registertaxateur. Zijn taxaties worden door ALLE verzekeringsmaatschappijen zonder meer geaccepteerd. Het tarief die dag bedroeg € 100,- en normaal rekent hij € 145, inclusief uitgebreide rapportage en dan komt hij nog bij je thuis langs ook.
En als taxaties ook achteraf kunnen, zou niemand zijn wagen hoeven laten taxeren tot er iets gebeurt.
@Sander: alles goed met je? Laat je effe heel goed medisch onderzoeken want als ik die schade zo zie, kán het haast niet anders dat je een whiplash hebt opgelopen!!!
Heel veel sterkte!!
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D