Ik wil voor komende jaar mijn remmen aanpakken
Dwz dat ik de klauwen, blokken, parkeerremblokken en de schijven wil vervangen
Omdat me deze klus iets te groot gaat zijn dacht ik eraan om het door een specialist te laten doen.
Deze gaf me het volgende advies:
LHM-systeem reingigen, LHM verversen, klauwen reviseren, tijdje slijpblokken plaatsen om de nieuwe schijven uit te balanceren.
Ik had niet door dat dit zo’n grote klus was
Wat is jullie mening?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Als er nwe schijven gemonteerd worden en deze worden netjes uitgeklokt, dan is slijpblokken onzin.
Tja en LHM verversen kan nooit kwaad, is afh van hoe oud die al is.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
Ik heb een half jaar geleden het systeem bijgevuld
Het was toen zo goed als leeg door 2 versleten lekzakken
En dat uitklokken? Hoe gaat dat in zijn werk?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
De schijven kunnen per kant op 3 manieren op de bak geplaatst worden. Geeft 6 opties.
Met een micromeetklok meet je op welke stand de slingering minimaal is. Dat is de stand om te monteren. Dan nieuwe blokken erin en klauwen lossen. Hulpje remmen en jij klauwen vast zetten.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
SalsaChris schreef:
En dat uitklokken? Hoe gaat dat in zijn werk?
Kijk eens op: