Ik verdenk mijn hogedrukregelaar en/of voorraadbol op lekken daar mijn pomp om de 8à9sec aanslaat
Maar of het daadwerkelijk aan 1 van beide ligt is moeilijk te bepalen omdat alles in’t vooronder nogal aan de vettige kant is
Dus dacht ik: “Ik ga het boeltje eens goed ontvetten en zuiver maken. Misschien dat er dan na een tijdje wel uitsluitsel komt welk van de 2 de boosdoener is.”
Daarna wou ik het rubber van mijn hoofdremcilinder vervangen omdat deze al een tijdje lekt
Na een uurtje gewroet en gevloek heb ik dat ding er eindelijk uit
Borgringetje eruit, rubbertje eruit, nieuw rubbertje erin en borgring er terug op
En laat nu daar juist het schoentje of beter het rubbertje wringen
Blijkbaar is het nieuwe rubber iets dikker dan het oude waardoor ik de borgring er niet meer terug in krijg
Iemand hier ervaring mee? Of weet iemand raad?
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Fotootje?
Wil nu net lukken dat een paar weken geleden de camera de grond op gedonderd is
Bij het oude rubbertje krijg ik de borgring er zonder problemen terug in geduwd
Bij de nieuwe is dit niet het geval
Althans zien ze er hetzelfde uit en neen ik heb me niet vergist van een rubbertje voor’n alu-HRC te kopen
Ik heb al geprobeerd om er wat vet aan te doen, de borgring in de vriezer te leggen, ...
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Voorlopig de werken even gestaakt
Ik krijg de ring er met de beste wil van de wereld niet op
En het oude rubber was nog in takt
Dus mijn hoofdremcilinder is aan vervanging toe
Mijn lijstje word almaar langer en langer
En tijdens mijn poging om de oude er terug op te plaatsen is me een dichting in de diepe spellonken van de DS gevallen
Tevergeefs heb ik er nog achter gezocht
Het enige dat het mij tot nu toe heeft opgebracht is een pijnlijke rug, vuile handen en een paar armen die helemaal rood zien van ze overal tussen te wringen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Dit probleem had ik dus ook…(DSpecial)
Ik heb het ringetje er gewoon zover opgeschoven als kon.
Niet helemaal tot het einde dus.
Ik heb nog geen lekkage gehad en heb er mee leren leven…
Ik krijg het er zelfs helemaal niet in
1 kant lukt wel maar als ik de andere kant bij duw, duw ik het rubber mee naar binnen
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Ik heb de hoofdremcilinder wel uit de auto gehaald voor zover ik mij kan herinneren…
Deze simpele remservo (DV/DT typen) bedoel je toch?
Betreft dus over dit ding en dit
rubber
Thx JP
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
H@ns schreef:Deze simpele remservo (DV/DT typen) bedoel je toch?
Dat is het oude model.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste