Mijn bx rookt als een mistmachine als ik ‘s ochtends de motor start. Als ik de ramen krab dan staat de halve straat vol met rook
Tis overigens gewoon allemaal condens wat verbrandt, geen motorolie of koelvloeistof.
Is dit op de een of andere manier iets minder te krijgen of komt dat gewoon door de enorme dempers die in de uitlaat verwerkt zitten (blijft waarschijnlijk veel vocht in zitten)
Na 1 of 2km rijden is het al bijna weg maar als je stationair draait en je je ruiten krabt is het wel vervelend als je zo staat te walmen.
(mijn vorige bx had het overigens nog veel erger
)
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
Totaal aantal Berichten: 1615
Geregistreerd: 04-12-2003
- 2CV 2cv6 Special
- DS 3 1.2 Vti
- C3 Pluriel 1.6 16V Sensodrive
- DS 5 1.6 BlueHDI Business Executive
Re: Rookt bij koude motor
Hoe lang is de gemiddelde rit die je maakt op een dag? Het zou kunnen zijn dat je uitlaat niet echt heet genoeg wordt. In de verbrandingsgassen zit veel vocht. Dit condenseert tegen je koude uitlaat en verdwijnt pas bij ritten langer dan 20 minuten.
Re: Rookt bij koude motor
Handjes schreef:Hoe lang is de gemiddelde rit die je maakt op een dag? Het zou kunnen zijn dat je uitlaat niet echt heet genoeg wordt. In de verbrandingsgassen zit veel vocht. Dit condenseert tegen je koude uitlaat en verdwijnt pas bij ritten langer dan 20 minuten.
ik heb precies het zelfde, die bx van mijn dampt ook de hele straat vol
Maar na een half uurtje (en als ik dus net bij me stage plek aan kom) is het bijna weg, maar dan staat ie daar al weer stil op de parkeerplaats.
dus dan kan het ook niet goed weg? of maakt dat niet veel uit?
Re: Rookt bij koude motor
Handjes schreef:Hoe lang is de gemiddelde rit die je maakt op een dag? Het zou kunnen zijn dat je uitlaat niet echt heet genoeg wordt. In de verbrandingsgassen zit veel vocht. Dit condenseert tegen je koude uitlaat en verdwijnt pas bij ritten langer dan 20 minuten.
Ik rij sowieso elke dag 25km naar mijn werk heen en 25km terug. Maar ook als ik langere ritten maak (gisteren bv 200km gereden) rookt ie bij koude start.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
De oplossing is niet de motor te laten draaien tijdens het krabben, dat schijnt namelijk ontzettend slecht voor de auto en het milieu te wezen… bovendien, zo gauw je gaat rijden is de kachel binnen een paar minuten warm.
Harm schreef:De oplossing is niet de motor te laten draaien tijdens het krabben, dat schijnt namelijk ontzettend slecht voor de auto en het milieu te wezen… bovendien, zo gauw je gaat rijden is de kachel binnen een paar minuten warm.
Hm, als ik de motor niet aanzet duurt het krabben helemaal eeuwig en is de binnenkant nog beslagen.Ik zet nu de motor + airco + achterruit verwarming aan en het is redelijk snel goed zicht binnen. Als ik dat niet doe zie ik geen steek de eerste km ofzo.
Dan maar even slecht voor de auto, en het milieu ... tja als ik ‘s ochtends langs de shell raffinaderijen rij en zie wat daar de lucht in gepompt wordt dan kan me dat ineens minder schelen.
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
metro2005 schreef:Harm schreef:De oplossing is niet de motor te laten draaien tijdens het krabben, dat schijnt namelijk ontzettend slecht voor de auto en het milieu te wezen… bovendien, zo gauw je gaat rijden is de kachel binnen een paar minuten warm.
Hm, als ik de motor niet aanzet duurt het krabben helemaal eeuwig en is de binnenkant nog beslagen.Ik zet nu de motor + airco aan het is redelijk snel goed zicht binnen. Als ik dat niet doe zie ik geen steek de eerste km ofzo.
Dan maar even slecht voor de auto, en het milieu ... tja als ik ‘s ochtends langs de shell raffinaderijen rij en zie wat daar de lucht in gepompt wordt dan kan me dat ineens minder schelen.
doe ik ook hoor, als ik ga krabben motor vast aan en de verwarming, die maakt de ruiten dan vrij. Anders heeft het tofh geen nut? want als ej nou eerst gaat krabben, dan instapt en da motor aan doet, moet je toch eerst wachten voordat je ruiten niet meer beslagen zijn, en draait de motor alsnog stationair!! toch? of zie ik het nou verkeerd?
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
nou Mijne is een stoomlocomotief ![]()
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:nou Mijne is een stoomlocomotief
hahaha ja, heb het gezien ![]()
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Tessa is aan het puberen
(gister 16 geworden)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
McDean schreef:Tessa is aan het puberen
(gister 16 geworden)
:partytime
EvelienBX schreef:McDean schreef:Tessa is aan het puberen
(gister 16 geworden)
:partytime
Wat vieren we? ORGA nummer of RDW registratie?
in het 1e geval heb ik pas een feestje gehad: 28 december, in het andere geval vieren we 13 januari pas feest ![]()
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
McDean schreef:Tessa is aan het puberen
(gister 16 geworden)
Pas maar op, voor je het weet is ze Ongewenst zwanger…
:humping
![]()
Huidige eigen auto: geen
Huidige auto vriendin: Citroën Xsara 1.6
Gehad: Citroen saxo, 2x citroen xantia, 2x citroen BX GTI, citroen ZX
En dat kost me toch een WB en Verzekering..om het over het Brinta nog niet te hebben
![]()
BMW E91 30D Touring, BMW E36 320i Cabrio
Ex BX 16v, Ex AX GTI
metro2005 schreef:McDean schreef:Tessa is aan het puberen
(gister 16 geworden)
Pas maar op, voor je het weet is ze Ongewenst zwanger…
:humping
toch maar oppassen met dat roken en die zwangerschap ![]()
BMW E91 2,0 d, Renault Twingo 1.2 2004, Partner 2021 , Minarelli 50 cc 1965
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Als je kunt rekenen
reken de komende 10 jaar nog maar niet op gezinsuitbereiding ![]()
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

