2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
montage break
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 22 november 2012 01:57 PM
  [ # 16 ]

Zit daar geen schuim tussen?
Dacht dat er een dun laagje schuim tussen zat,stoot je niet direct door de bekleding heen.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
repelsteeltje
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 428
Geregistreerd: 26-02-2006

Gepost: 22 november 2012 03:24 PM
  [ # 17 ]

De breaks van de latere bouwjaren hebben een kunststof hemel, zoals ook op de andere “niet-pallas” typen. Deze is ook op de bovenste achterklep geplakt. Daar zit verder niets onder, dus kaal op het metaal.
De oudere typen break hebben dacht ik een grijze stoffen bekleding, en daar zit een schuimlaag onder. En dat weet ik bijna zeker.
Bij restauratie kun je overwegen de door verschillende leveranciers geleverde grijze “pallas”-stof te gebruiken om je hemel te bekleden, en in dat geval zou ik op de achterklep een “onderlaag” plakken.

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 22 november 2012 10:20 PM
  [ # 18 ]

Goede tip! Voor mij nog even weg, maar komt uiteindelijk dichterbij.

@Rob: heb je een apart topic of fotos van eerdere fasen van dit project?

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 23 november 2012 12:46 AM
  [ # 19 ]

Hoi,

Had ik wel (aankomst vanuit Frankrijk, strippen en laswerk bij Peter in Abcoude en bij Rene Las in Amsterdam en tenslotte gereed chassis) maar helaas tijdens een inbraak computer gestolen en dus ook de foto’s kwijt(geen backup gemaakt lang leve het digitale tijdperk zucht)

Zit trouwens mij nog af te vragen of ik de “originele” dakbekleding erin zet(destijds op Citromobile gekocht en nu zeer begeerd door een vriend die een waanzinnig mooie en geheel originele Amerikaan in elkaar aan het zetten is) of vanwege de geluiddemping een pallasstof. Staat vlgns mij alleen niet bij de rubberen rand. Of valt dat mee?

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 23 november 2012 10:24 AM
  [ # 20 ]

Dat staat wel hoor. En geluiddemping is geen overbodige luxe in een break!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook