



Totaal aantal Berichten: 238
Geregistreerd: 13-10-2005
- C4 (2004-heden) 5-deurs
- C3 Pluriel 1.6 SensoDrive
Hallo,
Enkele dagen geleden is mijn rechter aandrijfas er uit geknald door een beetje te fel optrekken in de volledige wieluitslag. Ik heb daar hier op dit forum al over gelezen, dat er waarschijnlijk een verkeerde (te korte) as in zit. Ik heb ‘m er wel weer in gekregen en de boel rijdt weer. Er lijkt niet echt iets beschadigd te zijn, op de rubber hoes na dan. Voorlopig opgelost, zou je denken, maar sindsdien wil de versnellingsbak alleen nog maar schakelen in de 1e en 2e versnelling en gelukkig ook nog de achteruit. Dus ik heb de auto nog naar huis kunnen rijden zonder enig risico op een bon voor te hard rijden. Kent iemand dit schakelprobleem? Wat kan er aan de hand zijn?
Echtpaar op foto: wij in ‘82 op een Snoek, onze trouwauto (19-GT-57)














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb ook een versnellingsbak probleem; Hij schiet uit zn achteruit. Nu zag ik dat er een lager van de versnellingsbak armen en benen stelsel veel speling heeft. Het gaat om nummer 22;
In het onderdelenboek staat bij de beschrijving rotule / kugel / ball
int 19.5 / ext 26
Nu lijkt me dit geen bal, (bal heeft geen 2 maten) maar een glijlager of een rubber, maar welke van de twee? Weet iemand het materiaal van deze ring? Dan kan ik er hier een laten maken.
Alvast bedankt,
Stef
Daar is ie weer :
Het is een teflon-achtige ring die inderdaad aan de buitenkant rond is, deze ronde afwerking is nodig om hem inderdaad in het huis te laten ronddraaien.
http://www.SPAM/@ds/@ds_10april.html
en…..
http://www.SPAM/@ds/@ds_11april.html
Is het geen Nylon?














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ziet er inderdaad uit als nylon, zal er eentje laten maken.
Weer eens hartelijk dank voor je onuitputtelijke fotoarchief SPAM!
Excuus, ik noemde teflon, maar het is inderdaad nylon… kunststof-achtig.












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ik denk dat dat je probleem niet oplost. Heeft de trekstang die de achteruit inschakelt niet veel speling op de kniegewrichten bij het schutbord?
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Je bedoeld nummertje 4 van de tekening van mijn eerdere post hierboven?
Daar zat veel speling op, die heb ik een beetje strakker gezet en opnieuw geborgd. Besef nu pas dat dit de eerste keer is dat ik met de ds rij sinds ik het knietje spelingsvrij heb gemaakt.
Wel gek, want je zou juist verwachten dat, doordat er nu mnder speling is, hij juist beter in z’n achteruit moet valen (er blijft meer slag over aan het eind van het stangenstelsel want er gaat minder slag verloren aan spelingen.)
Misschien heb ik de speling afgesteld in z’n vrij en is de kogel wat ovaal geworden, als hij dan in z’n achterut gaat klemt de ovaal misschien wel en wil hij terug springen?
Ga zo in de pauze even een slagje terugstellen om te kijken of het helpt.
Speling op nylon busje is echter nog wel enkele millimeters, moet dus sowieso vervangen worden.
Groeten,
Stef












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Ja idd 4 en 8. Mischien moet je 9 effe aanpassen zodat ie er verder in gaat!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Net in de pauze even 4 een slagje losser gedraaid en opnieuw geborgd. Werkt nu wel weer goed.
Dank voor de hulp op afstand.
And another one bites the dust!