Mijn Picasso heeft een klein probleem direct na het starten. Het lijkt dan of het remsysteem nog op gang moet komen; de rem werkt namelijk direct na het starten niet en voelt ‘hard’. Je kan hem niet indrukken, zeg maar. Afhankelijk van het weer duurt dat 1 tot +/- 30 seconden. Bij kou zoals afgelopen week (dus tegen het vriespunt) moet je hem dus echt warm laten draaien, anders rij je tegen t eerste paaltje aan wat je tegenkomt. Is het zachter weer (rond de 10 graden), dan werkt de rem direct of vrijwel direct.
Enig idee wat dit kan zijn?
Xsara Picasso 2.0HDi














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat kan de vacuumpomp zijn.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Of het beruchte klepje van een tientje ofzo.
Zouden er bij het niet goed functioneren van de vacuumpomp er ook nog andere ‘problemen’ moeten zijn? Ik kan natuurlijk die pomp laten vervangen, maar het is zo vervelend als dat het niet blijkt te zijn. En ook; zodra hij ‘warm’ is (en dat is hij ook nog als hij een uur of 5-6 staat) heb je het probleem niet.
Het probleem doet zich echt alleen voor nadat hij een hele lange tijd stilstaat. Dus vanaf een uur of 8 achter elkaar. En dan moet het dus ook nog eens koud zijn, want bij temperaturen van 10+ heb ik er slechts 1 tel last van na het starten.
Xsara Picasso 2.0HDi
Vacuumklepje. Dat is het. Er is geen vacuumpomp. Je zuigers zijn de pomp en die zijn echt niet stuk.
Ik twijfel nog een beetje….
Hier na nog wat meer Googlen een soortgelijk probleem gevonden:
http://www.howtomendit.com/answers.php?id=184981
Ook zonder echte oplossing, maar wel precies wat het probleem met de mijne is. Daar zie je ze t wel over de pomp zelf hebben.
Xsara Picasso 2.0HDi














































Totaal aantal Berichten: 43391
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
René schreef:Vacuumklepje. Dat is het. Er is geen vacuumpomp. Je zuigers zijn de pomp en die zijn echt niet stuk.
Ik twijfel nog een beetje….
Niet bij een diesel…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Mijn diesel heeft die vacuumpomp dus wel? Dus dan kan het de pomp zijn of de klepjes begrijp ik?
Xsara Picasso 2.0HDi