Kleppen stellen
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 26 november 2012 08:53 PM
Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 26 november 2012 09:32 PM
  [ # 1 ]

Ik geloof niets van een dergelijke gadget. Door het vastdraaien van de moer verloopt de speling al fors ( ook als je de schroef gefixeerd houdt).
Daarom altijd: schroef fixeren, moer iets los, schroef iets verdraaien, schroef fixeren, moer vast, gereedschap er af en dan de controle meting met voelermaten. Dit herhalen totdat de speling precies goed voelt: voelermaat gaat er net een beetje stroef doorheen.

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 27 november 2012 03:05 PM
  [ # 2 ]

Het is inderdaad ‘Fingerspitzengefuehl’:
Ik draai de schroef eerst mee met het losdraaien van de moer, dan schroef stellen en dan de schroef weer mee laten draaien met het aandraaien van de moer.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 27 november 2012 03:06 PM
  [ # 3 ]

Bij een ds motor kom je vaak slecht weg met dat ding. Geen ruimte…

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
IDealist
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2128
Geregistreerd: 31-08-2011

Gepost: 27 november 2012 07:54 PM
  [ # 4 ]

Het poogt de voelermaat overbodig te maken, maar de kwaliteit van de klus zit hem inderdaad in de juiste coördinatie van stelschroef en borgmoer. Ik ben dol op mooi gereedschap maar deze zou ik laten liggen.

Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 27 november 2012 09:48 PM
  [ # 5 ]

In feite doe je met een ringsleutel en een schroevendraaier hetzelfde…
Het liefst controleer je toch met een voelermaat.
Enige voordeel is dat je bij volledig ongestelde Wink kleppen met de klikjes bijna meteen op de juiste speling uitkomt.
Wel grappig bedacht. Maar ik geloof dat ik hem alleen zou kopen als ie in de aanbiedingenbak van de Aldi zou liggen.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook