Totaal aantal Berichten: 839
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Plaatwerk is 95% strak, nadat de binnenkant is uitgespoten kan het slotwerk etc erop op e.e.a. af te hangen. Dan nog wat uurtjes schuren en plamuren op de auto, plaatwerk er weer af en in de kleur zetten. Waterman heeft dus wel een beetje gelijk maar de spuiter is een vakman die dit al bijna 40 jaar staat te doen dus…..

- ID/DS DS21 Pallas BVH
SalsaChris schreef:
Heb je geluk. Richard heeft ze deze maand in de aanbieding staan. Ik dacht dat een volledig rood interieur nu rond de 1300€ komt ipv 1900€
Is dat niet voor een berline zonder deelbare achterbank? Werd trouwens laatst geconfronteerd met een dwarsbalk voor in de break waardoor je een gewone berline achterbank kon plaatsen. Bleek een orgineel accessoire te zijn. weer wat nieuws geleerd.
Klopt.
Toen ik mijn break opbouwde heb ik gekozen voor de “sedan”-achterbank. Ik vond dat de achterpassagiers ook lekker comfortabel moesten kunnen zitten; in ieder geval beter dan op een “gewone” break achterbank, die ik niet zo fijn vind zitten. Bovendien is de bank gemakkelijk te verwijderen, zodat je de meest maximale laadruimte kan doen ontstaan.
Behalve de genoemde balk, te vinden in de oranje onderdelenboeken, bijv. nr 562, deel 2, 1966-1969, pag 652. nr. 17, heb je ook een andere grondplaat nodig, anders past de zitting niet (zelfde boek, pag. 763, nr.9).
Mooi werk Robert! En handige info met de achterbank van een berline, valt voor mij tzt nog te overwegen, maar laat die kereltjes op de achterbank eerst maar eens zitvlees kweken!
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

- ID/DS DS21 Pallas BVH
het binnenwerk staat in de kleur, nu afhangen en sloten plaatsen. Volgende week mag ze weer naar huis voor de opbouw.
Ziet er goed uit, echter waarom spuit je alles niet in een (1) keer af in zijn geheel ?

- ID/DS DS21 Pallas BVH
om bij het afhangen het lakwerk niet te beschadigen

- ID/DS DS21 Pallas BVH
Toch nog bijna een dag werk. Vind van mijzelf dat ik het nog best netjes voor elkaar heb gekregen zonder referentiepunten ( alles was losgehaald ook de scharnieren).

Totaal aantal Berichten: 760
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Ziet er op het eerste gezicht heel goed uit.
Nog wel een vraag: hoe weet je nou of de deurruiten straks netjes in de sponning zullen passen?
Ook gezien je eerdere opmerking betreffende beschadigen zou je misschien kunnen overwegen om vóór het spuiten de ruiten te monteren, zodat je die mee kunt nemen in het afhangen?
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Mooi werk Rob. Interessante vraag hierboven, waarbij ik me als beginneling afvraag of het niet mogelijk is om de sluithoek van het raam te beinvloeden door afstelling van de ruitgeleiders. Ik kan me vannde demontage herinneren dat deze verstelbaar zijn, binnen kleine marges.
Ik hoor het graag van de conaisseurs.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route

Totaal aantal Berichten: 9365
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Het is te doen zonder ruiten,en is naderhand indd verstelbaar.
Maar ik zie de motorkap er nog naast staan,heeft die er wel op,gezeten met stellen?
Succes
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

- ID/DS DS21 Pallas BVH
Hoi,
Ik heb het klusje ruiten vervangen/afstellen al meerdere keren mogen doen zonder de boel te beschadigen. Even opletten met het plaatsen van de geleide stangen en het draaimechanisme maar verder geen punt. Verstelling naar voren en opzij is goed te doen waarbij je best een ruime speling hebt. Overigens plaats ik de voorste zijruiten liefst zo ver mogelijk naar voren om zo min mogelijk windgeruis te hebben.
Plaatsen van de ruiten voor het spuiten nog nooit gedaan maar spuitnevel, droogcabine, geleide stangen en plastic lijkt mij geen goede combinatie.
Motorkap conform de instructie op de site van de DS club als laatste wel al even op de auto gehad maar was vergeten de scharnieren te laten stralen en moffelen. Dus dat doen we straks in 1 keer.
grtz
rob
IDealist schreef:Mooi werk Rob. Interessante vraag hierboven, waarbij ik me als beginneling afvraag of het niet mogelijk is om de sluithoek van het raam te beinvloeden door afstelling van de ruitgeleiders. Ik kan me vannde demontage herinneren dat deze verstelbaar zijn, binnen kleine marges.
Ik hoor het graag van de conaisseurs.
Kijk eens op:
http://www.SPAM/@ds/fr_7jan2012.html
Succes

Totaal aantal Berichten: 831
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Meer een vraag uit interesse hoor, want ik heb er geen ervaring mee: Maar zorgt het gewicht van de ruiten er niet voor dat de deuren iets zakken en heb je de deuren gesteld met de rubbers erin? Ik kan me voorstellen dat dat wellicht invloed heeft.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Je zal merken dat dit zeker invloed heeft, als alles gespoten is en voorzien is van de overige onderdelen ( ruiten, geleiders, klinken, etc) zal je nogmaals de spullenboel moeten afstellen.
Ik wilde het eerst ook niet geloven, echter de praktijk leert het ( zoals altijd)