Natte vloer rechtsvoor
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 12 december 2012 05:35 PM

Ik bemerkte een natte vloer rechtsvoor bij de passagiersvoeten. Het vocht komt uit het (roestige) hoekje bodem/voetbord/kokerbalk op de bodem. Waar zou het water vandaan kunnen komen? De DS staat al 2 weken stil.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 12 december 2012 05:55 PM
  [ # 1 ]

A-stijl..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
boeman
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 809
Geregistreerd: 08-05-2005

- ID/DS Dsuper
- C3 1.6 e-HDI Dynamique
Gepost: 12 december 2012 08:00 PM
  [ # 2 ]

Wat Boogaard zegt klinkt het meest logisch.

Maar het kan bv ook net bij het drielandenpunt deur-deurraam-Astijl naar binnen druppelen. Of tussen deur en deurrubber aan de voorkant, zie je bijna niet. Dan verdwijnt de regen eerst in de horizontale kier tussen deur en motorkap, loopt het aan de binnenkant van de deur omlaag en als het deurrubber dan lokaal niet goed afsluit sijpelt het daarlangs naar binnen.

ik zie, ik zie wat jij niet ziet en het is Blue Danube.
het is een DSuper, met 5-bak, LPG en leer!

Profiel  
 
citroen23
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 7354
Geregistreerd: 18-01-2004

- SM 2.7 carb
Gepost: 12 december 2012 09:19 PM
  [ # 3 ]

Dakrand voor:  het loopt dan via het voorruitrubber langs de A-stijl nabeneden….

Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!

history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 12 december 2012 11:19 PM
  [ # 4 ]

Kijk eens in het werkplaatshandboek deel 4: carosserie, laatste hoofdstuk gaat over alle veelvoorkomende lekkages en hoe deze te verhelpen. De oplossingen zijn wel een beetje jaren zestig (balletje kneedkit), maar gelukkig hebben we tegenwoordig allemaal een kitspuit…

Groet, Jan

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
camemBert
> 1500 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006

- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Gepost: 13 december 2012 03:34 PM
  [ # 5 ]

Dank voor de reactie,
de dakrand zou idd ook kunnen, maar door de pallas bekleding kijk je daar niet zo makkelijk, toch maar doen.
Kneedkit is nog steeds de manier om je voorruit ondaraan afte dichten…
Het wph sla ik er ook eens op na.

Du pain, du vin et… Citroën!

Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Profiel  
 
johnny meijboom
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 175
Geregistreerd: 15-10-2009

Gepost: 13 december 2012 05:36 PM
  [ # 6 ]

Het weer is misschien niet zo goed, maar probeer het eens met de tuinslang van laagste punt rustig naar het hoogste punt te sproeien! dan moet het toch snel genoeg te vinden zijn lijkt mij zo.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook