

Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007
- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
Monteer meteen even het hitteschildje op je startermotor,
dan gaat die ook wat langer mee
citroen DS , what else..
arnolejeune schreef:Monteer meteen even het hitteschildje op je startermotor,
dan gaat die ook wat langer mee
Die zit er wel omheen hoor. Maar voor demontage van de kop, was het gemakkelijker de kabel naar de startmotor los te halen. Daarvoor heb ik het hitteschildje even losgehaald. Maar zit er nu weer om.
nltecoko schreef:...
Het gas moet, als je het contact aan zet, gaan stromen en na een seconde of twee weer stoppen.
...
Dit doet ie trouwens wel. Zodra je de auto op contact zet, hoor jij inderdaad ongeveer 2 seconden gas stromen. Dan kan je ook wel starten. Zodra je gas geeft, valt de motor weg. Omdat je dan geen gastoevoer meer hebt, en wel lucht. Hieruit blijkt inderdaad dat het signaal van de ontsteking ontbreekt, waardoor ie na de eerste stoot gas, geen nieuwe meer geeft.
Is er misschien ergens een overzichtje van wat er op het relais van de gasintsallatie aangesloten moet worden? ik heb een installatie van GMS. Ik heb al eens gegoogled, maar kon niets vinden. hieronder wat plaatjes van de installatie:
op de laatste foto, naast de zekeringkastjes, het relais van de gas installatie


Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007
- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
Ah… op die manier.
citroen DS , what else..














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Kijk eens:
successssssss!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Verdraaid, Bedankt!!!
Ik zie op jouw foto’s een paar extra koelslangen op niet-originele plaatsen. Zitten er bij jou kachelradiateurtjes in de ventilatieopeningen? Als de lpg-verdamper deel uitmaakt van dit circuit kan het misschien zijn dat de doorstroming niet optimaal is? Een motor die na starten gelijk afslaat doet mij denken aan een bevroren verdamper. Tegen de tijd dat je uitgestapt bent om naar de verdamper te kijken is de witte ijsaanslag allang weg. Bij een klein beetje lucht en drab in de verdamper kan dit al gebeuren, heb ik zelf al eens meegemaakt…
XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Op deze auto zit een heel leuk accessoire zo te zien! “Noord-europa” kachels! Dat zijn 2 extra kachelradiateurtjes die IN de verse-lucht aanvoerslangen zijn geklust. is vrij zeldzaam. Leuk! Waar komt die auto vandaan?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
okay, de auto is geimporteerd in 1999. Bij mezelf had ik maarzo bedacht dat het vanuit frankrijk zou zijn, maar dat hoeft dus niet. Hiervoor reed ze een tijd in emmen als ik het goed heb.
Waterman, Wat bedoel je dan precies? Waar zit dat?
Met betrekking tot de verdamper. er gaat een slang vanaf de waterpomp meteen naar de verdamper. Vandaar gaat de slang naar de voorverwarming van het inlaatspruitstuk. Klopt dat dan wel of niet?
Ik kan eens kijken of ie wit uitslaat, want hij loopt wel een paar tellen. Genoeg om uit te stappen en de verdamper te bekijken.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Het duurt wel wat minuten voordat een verdamper bevroren is. En dan duurt het aardig lang voordat hij weer ontdooid is. Been there….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
jantje1948 schreef:Het duurt wel wat minuten voordat een verdamper bevroren is. En dan duurt het aardig lang voordat hij weer ontdooid is. Been there….
Okay. Ik verdenk ook nog steeds de draadjes hoor. En de symptomen lijken daar dan ook op te wijzen. Gelukkig is het vakantie, dus ik denk dat ik wel een avondje kan vinden om eens wat nieuwe draadjes aan te leggen.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik bedoel die 2 extra vermaningsslangen die van links en rechts lopen. Die gaan naar extra verwarmingsradiateurtjes toe. Dat is een leuke optie die je bijna niet ziet.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste


Totaal aantal Berichten: 71
Geregistreerd: 29-12-2007
- ID/DS DSuper5
- ID/DS ID 21 F break
is dat een originele optie??
Vind het een beetje beunerig uit zien…
citroen DS , what else..
Vlot sleutelwerk hoor die kop er af en er weer op!!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper
waterman schreef:Kijk eens:
successssssss!
Nou, ik heb eens gekeken en op het relais staat inderdaad hetzelfde schema. Masse, bobine-signaal, plus en twee aansluitingen voor een klep (gas/benzine). heel simpel
helaas is er meer aangebracht. De draad die naar de gasklep zou moeten, stuurt weer een relais aan, wat vervolgens de gasklep aansluit. Dit zit erg raar aangesloten, en komt niet overeen met het schema op het relais.
Moet de gasklep nog weer apart met een relais geschakeld? Het schema zoals hierboven zou toch voldoende moeten zijn?
De benzine klep is wel direct vanaf het eerste relais geschakeld, zoals op het schema hierboven, en dat werkt prima. Alleen bij gas is er weer meer tussen gekutseld. Kan ik dit niet gewoon ertussen weghalen?
De draad naar de gasklep bediend overigens weer twee draden, twee afzonderlijke kleppen lijkt het, die op de verdamper zitten. Klopt dit? ik zal proberen een tekening te maken ter verduidelijking