jantje1948 schreef:Nog even over het ontluchten: een slang van de VOORSTE nippel naar het lhm-vat. Tijdje 1500 a 2000 rpm, dan nippel los en toerental laten zakken naar +/- 650 rpm en na 2 minuten nippel dictdraaien. De ontlastschroef van de hd-regelaar moet maar een heeeeel klein stukje open. Net als bij ontluchten van de remmen. Dit om te voorkomen dat de lhm door de hoge druk gaat schuimen.
zo heb ik t gedaan komt niks uit…





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij welk toerental grijpt de koppeling aan ongeveer?
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
bij 1000 kruipt ze en bij ongeveer 1500 gaat ze echt.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Moet beginnen aan te grijpen bij ongeveer 750. Ik heb geen idee in hoeverre dat het ontluchten beinvloedt. Je kunt ook de ontlastbout van de hd-regelaar met de hand vastdraaien en vervolgens een ietsepietsie losser. Dan is er in ieder geval een beetje druk want anders komt er natuurlijk niets uit.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
de hd ontlast schroef was helemaal dicht en nog geen druk.
ik begrijp dat er een lage druk moet worden opgebouwt in de kamer onder de onluchtingsnippel. hd pomp levert te weinig druk?





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de wagen gewoon omhoog komt gaat de veiligheidsschakelaar open en is er genoeg druk.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
iets niet helemaal goed met de centrifugaal regelaar dus?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Zou kunnen.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
ok ga dus eerst centrifugaalregelaar vervangen daarnaast ben me vast aan t orienteren om de koppeling te vervangen… volgende tips gezien: drukgroep, druklager, toplager, nokkenas-steunlager en nokkenas keerring? vervangen. daarnaast moeten de remschijven opnieuw gesteld worden met stelblokjes? meer tips welkom





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
“daarnaast moeten de remschijven opnieuw gesteld worden met stelblokjes?” ?????
Bedoel je de handremblokjes stellen??
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
ik geloof dat de remschijven uitgelijnd moeten worden?














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Pssstt…...
In NL -> zie het werkplaatshandboek!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
dit topic kan gesloten worden….
het lager van de centrifugaalregelaar is uiteindelijk vastgelopen, de centrifugaalregelaar functioneerde dus niet waardoor er tijdens het ontuchten geen druk op stond.
de koppeling; tja de onderdelen zijn binnen nu nog de tijd zien te vinden en eerst de back-up duck uit de schorsing halen en APK laten keuren.
bedankt allen voor de info!