







Totaal aantal Berichten: 760
Geregistreerd: 10-12-2006
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Zeker niks te melden….
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Mooi, de dame krijgt steeds verder gestalte. De behuizing rondom de koplampen komt op de foto erg wit over, hoort dat? Ik dacht dat dat meer grijs zou moeten zijn.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route
Mooi, de dame krijgt steeds verder gestalte. De behuizing rondom de koplampen komt op de foto erg wit over, hoort dat? Ik dacht dat dat meer grijs zou moeten zijn.
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
nltecoko schreef:Zeker niks te melden….
vind je de koplampen en de achterschermen afmonteren niks dan? was er wel trots op.









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
IDealist schreef:Mooi, de dame krijgt steeds verder gestalte. De behuizing rondom de koplampen komt op de foto erg wit over, hoort dat? Ik dacht dat dat meer grijs zou moeten zijn.
klopt, maar ik vind dit hele lichtgrijs gewoon mooier









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Het jammere van een lange restauratie periode en een bende rondslingerende onderdelen is dat je vergeet hoe het ook al weer zat :
Ik heb twee maten raamgeleiders, 1 iets langer dan de ander. Wat hoort waar ?









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
roestvrijstaal ipv plastic op een break?
wel mooier
Onelofelijk rotwerk trouwens om van de losse glaasjes, rvs rand en oude plastic knipperlichten 1 geheel te maken. Uiteindelijk met de dremel en dakkit “netjes” opgelost.














































Totaal aantal Berichten: 43403
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Prachtig werk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Mooi werk en leuk om het zo te zien opknappen.
Ik heb in 1994 ook al gekozen voor rvs koplampranden en knipperlichtranden op mijn Break. Dat staat nog steeds erg mooi. Ook al is het er omheen nu weer roestig.
Maar Pallas-sierplaten op achterdeuren? Nou nee.
Geen antiroestbehandeling in de deuren?
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Michelidds schreef:Mooi werk en leuk om het zo te zien opknappen.
Ik heb in 1994 ook al gekozen voor rvs koplampranden en knipperlichtranden op mijn Break. Dat staat nog steeds erg mooi. Ook al is het er omheen nu weer roestig.
Maar Pallas-sierplaten op achterdeuren? Nou nee.
Geen antiroestbehandeling in de deuren?
Zijn geen pallasplaten, zat er origineel op deze confort uitvoering http://www.nuancierds.fr/DT panneaux DS confort.htm
Antiroest volgt per deur als laatste voordat ik het raam erin zet (zijn ook alle schroefjes e.d. lekker bedekt)




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Sorry, je had gelijk. Slecht gekeken, geen Pallas, maar DS platen. Blijft gelden dat een Break geen DS is, maar een ID qua interieur.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.









Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
alle raampjes erin en de velgen erop. Nu nog wat werk onder de motorkap, nieuwe veerbollen achter (toch maar deelbare “echte” breakbollen erop),het dashboard opknappen en de hemel erin. Wordt toch echt in het voorjaar rijden




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Strak werk
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Mooi werk! Wat zijn 3e neus Breaks toch (vaak) mooi!
Ik ben erg benieuwd hoe de kleuren in werkelijkheid zijn.
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.
Het is echt een plaatje aan het worden, prachtig! (geeft mij des te meer motivatie…)
Citroen ID20 F Break Luxe ‘74, 2CV4 ‘74, Ami 8 berline ‘69 pret a remettre en route