



























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Kit vooraf in heet water leggen ,werkt altijd makkelijker.
Zowel bij nieuwe als oude kit.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Beter inderdaad vooralsnog het dak te laten zitten waar het zit. Het kan echt heel erg zijn daaronder, dat wil je niet weten Niet alleen de voorrand, maar ook de A-stijlen en C-stijl achter de wasbordjes kunnen hopeloos slecht zijn. Loop je op leeg qua tijd en portemonnee. (en ik begrijp dat het hele project low-budget is).
Ik zou zeggen: oude dakrubber diep uitsnijden, zichtbare roest verwijderen. Lekker vol laten lopen met Owatrol. Dagje uit laten harden. Nabehandelen met anti roest menie/verf/maakt niet uit (owatrol werkt alleen met afwerklaag) . Daarna netjes (zowel rvs-rand als dak goed afplakken, tijdrovend klusje) afplakken.
Afkitten met bv Sikaflex 221 (wel letten op de kleur, zwart uiteraard, staat in kleine lettertjes op de tube). En uiteraard de beroemde zeepvinger. Ziet er daarna uit als een nieuw dakrubber en kan jaren lekvrij mee (misschien nog wel langer dan de auto zelf . Ik zou zeggen, eerst lekker rijden en genieten. Mocht je zo enthousiast zijn dat je een totaalrestauratie wil doen (ff sparen), kan de boel er altijd nog een keer af. Succes.














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Goed om te zien dat er specialisten zijn die er net zo over denken als ik
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Ja Waterman, was een samenvattend inkoppertje.
, merci.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
Ook afplakken van de dak met brede schilderstape is een voorwaarde om de kitrand op het dak mooi strak te krijgen. Let wel op dat er weer een regengootje wordt gevormd, anders loopt het regenwater over de rand (of zelfs naar binnen) wat vervelend is bij het in/uitstappen met regen.
Om te voorkomen dat er regenwater achter de wasbordjes kan komen kan het handig zijn de kitrand door te laten lopen over de trompetten tot de achterdakrand. Hier een zo smal mogelijk kitrandje maken voor het zicht (bij lichtgekleurd dak).
Met Sikaflex heb ik de ervaring dat dit na een jaar it zo ver krimpt dat over de volle lengte een kier ontstaat waar het water weer door komt.
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!
Hoi,
Ik heb daarintegen weer zeer goede ervaringen met Sikaflex, deze moet echter wel UV bestendig zijn, daarom:Sikaflex 521 UV (krimpt voor geen mm).
http://www.caravanaccessoires.nl/2209-sikaflex-521-uv
Groet,
Marcel
Déesse - Alleen de naam al…...
inmiddels ben ik overtuigd om het dak er niet af te halen. Het is inderdaad een low budget project. Aan de andere kant wil ik geen gelazer, dus het moet ook wel goed zijn. Ik rij namelijk toch iedere week zeker 300 kilometer.
Maar het lijkt me dat een roeststoppen er netjes kitten het probleem al kan verhelpen, voor redelijk lange termijn.
Volgende probleem is dat de komende dagen weliswaar droog zijn, maar ook heel koud. Geen ideale omstandigheden om te kitten! Meeste kit moet toch zeker boven vriespunt verwerkt worden.
Enne, inderdaad komt er water achter het geribbelde stuk achteraan de auto vandaan. Dus daar loopt het ook helemaal heen.
Dat is ook al gemeld in dit topic. Het water loopt achter die wasbordjes langs en op het moment dat de koffer nat wordt ben je te laat want dan is het plaatstaal achter de bordjes veranderd in bladerdeeg met gaten.
Dus dichtkitten die handel. Ik heb het gedaan met zwarte Polymax. Dat is een lijm/kit en wordt een soort van rubberachtig spul. Het water loopt er dan niet meer achter maar naar de achterkant van het dak. En dat had al iemand eerder gepost.



Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
mijn verdamper heeft ook ijsvorming na enkele minuten en duurt het lang voordat de verdamper ontdooit is,als ik het goed begrijp zou het door de afstelling van de motor komen ,of heb ik het verkeerd voor?
cisds schreef:mijn verdamper heeft ook ijsvorming na enkele minuten en duurt het lang voordat de verdamper ontdooit is,als ik het goed begrijp zou het door de afstelling van de motor komen ,of heb ik het verkeerd voor?
Volgens mij moet je het zoeken in je toevoer van het koelwater via je slangen naar de verdamper.
cisds schreef:mijn verdamper heeft ook ijsvorming na enkele minuten en duurt het lang voordat de verdamper ontdooit is,als ik het goed begrijp zou het door de afstelling van de motor komen ,of heb ik het verkeerd voor?
Volgens mij moet je het zoeken in je toevoer van het koelwater via je slangen naar de verdamper.



Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
ok zal even nazien,thermostaat ontbreekt ik zal hem terugplaatsen mischien helpt het.
In de winter heb je die thermostaat hard nodig en zeker met een LPG verdamper. Het ontbreken van de thermostaat is zo goed als zeker de oorzaak van het probleem.





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Zit er wel genoeg antivries in?? Heel belangrijk aangezien de verdamper het koelwater extra afkoelt. -30 is geen luxe bij dit weer.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
camemBert schreef:Let wel op dat er weer een regengootje wordt gevormd, anders loopt het regenwater over de rand (of zelfs naar binnen) wat vervelend is bij het in/uitstappen met regen.
Om te voorkomen dat er regenwater achter de wasbordjes kan komen kan het handig zijn de kitrand door te laten lopen over de trompetten tot de achterdakrand. Hier een zo smal mogelijk kitrandje maken voor het zicht
Exactly ! Afgelopen zomer gedaan en dan zit het weer voor jaren !
C’est une voiture du ministre !