Totaal aantal Berichten: 3223
- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Sensor??, whahaha, gewoon kortsluiting hoor
Visa II ,ça c’est une auto!
Citroënist tot in de kist
Ik wou het luxe laten klinken haha,
Toch wel geniaal bedacht voor die tijd.
Ik hoop dat je de tank goed hebt schoongekregen.
Zelf heb ik het ook gehad met de Visa, troep in de tank en op het gegeven moment was er geen rijden meer aan. Ben ook gaan spoelen maar dat heeft totaal geen zin omdat de tank van binnen uit aan het roesten is door het lange stilstaan. Nu is dat roesten op zich niet zo’n probleem, maar waarschijnlijk valt er steeds weer nieuwe troep onderin de tank waardoor weer alles verstopt gaat zitten.
Mijn advies als dit niet werkt; voor 5 of 6 tientjes een ‘‘nieuwe’’ goede tank scoren!
Ik heb hem goed schoon en is beige/ wit aan de binnenkant van de verf dus geen roest!
En als ik een nieuwe moet waar vind je die?
verkaadje schreef:Ik wou het luxe laten klinken haha,
Toch wel geniaal bedacht voor die tijd.
Bij de Honda Jazz gebruiken ze een metalen plaatje aan de zijkant van de blokken, begin je een erg schurend geluid te horen zijn je blokken op.
Ja dan is die sensor beter gevonden.
Heb je de tank gespoeld terwijl ze nog in de auto zat?
Bedoel ben je zeker dat al het water eruit is?
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
haha dan is citroen wel beter daarin.
tuurlijk was de tank er uit met chemisch goetje goed geschut en remmreiniger na gespoeld en droog gefohnt.
en dat moest natuurlijk thuis gebeuren mdat de garage er geen trek in had en alle ellende wou besparen wat mij weer kosten bespaart ach je moet wat he….
Tja dat heet dan vooruitgang….
Had je ook een stuk ketting erbij kunnen gooien, die krijgt alle harde deeltjes goed los en is er makkelijk terug uit te vissen.
Of je gooit er enkele bouten-moeren bij in maar die zijn soms moeilijker eruit te halen.
Benz C200D break elegance 2004, 2*Saab 9-5 SE estate 2.0T 2000, Renault Matra Avantime 2.2dci privilege 2*2003, Renault Twingo Kuifje 1.2 2002, Porsche 944/1 1984, Honda Jazz 1.4 idsi 2005, Honda Camino 1986, Lexus ct200h 2017
Zo de tank is afgeleverd en nu hopen dat gelukt is.
Ze doet het weer!!
ik heb niet aan foto`s en filmpje gedacht omdat ik me druk maakte ovr de tank maar die hebben jullie tegoed.
rijd echt fantastisch `dat geluid onbeschrijfelijk `
morgen ga ik heb ophalen en dan komen de zondagmiddag klusjes eraan.

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Spannend!
Belofte maakt schuld: Kreukelientje ten tijde van haar aankoop in 2001. Wat achtergrond: we (drie vrienden) hadden een Visa tweecilinder gevonden in zuid Limburg. Een smetteloos ding in chocoladebruin, met een oud dashboard, uit 1982 (kenteken HP). Die Visa bleek echter verkocht toen we terug gingen om de deal te sluiten. Daarmee werd het plan ‘een gezamenlijke Visa’ geboren. ‘Gelukkig’ ging niet lang daarna mijn BX stuk, en aangezien ik in Utrecht woonde ging ik er mee naar Knopper. Daar stond Kreukelientje… en de rest is geschiedenis. Helaas kwam het er nooit van Kreukelientje de TLC te geven die ze verdient, maar dat is nu helemaal goed gekomen. Geweldig dat ze zo’n goed baasje heeft gevonden! Genoeg blabla: de plaatjes, ingescand van analoge foto’s uit 2001…
Bij garage Knopper op het terrein…
Ja, dat ben ik en ja, dat blond was heel modern in 2001. Denk ik…
Toeters en Bellen aan de klus…
... nog geen kilometer bij Knopper vandaan hield Kreukelientje het voor gezien. Dus werd ze achter de BX 16V geknoopt, om met hoogst illegale (en voor een Visa tweecilinder onmogelijke) snelheden naar de schuur te worden getransporteerd waar ze 11 jaar heeft gestaan tot ze is wakker gekust.
Dat van die hoogst illegale snelheid is een tikje overdreven. Na de eerste keer stevig optrekken zag ik in de spiegel een hoop tumult achter het stuur van Kreukelientje. Na de uitbrander die ik kreeg nadat ik gestopt was om te vragen wat er was, is de rit met een slakkengang voortgezet.
Bijna twaalf jaar geleden. Van alle andere auto’s op de foto’s is vermoedelijk alleen de BX nog over.
Echt gaaf! Ze is geen steek verandert als je d foto’s ziet en toen ik hem kocht.

- C15 C15d Familiale
- Visa 11RE
- ZX 1.9D Break Reflex
Eigenlijk heb je een visa van 16 jaar oud gekocht
Eigenlijk wel hè,
Iemand het kenteken gecheckt op rdw?..