Zo ga ik het ook doen. Maar met dit weer heb ik ten eerste geen last van lekkage, en verder is het veeeel te koud om te gaan kitten.
Ik zit dus te wachten op dooi (sorry voor diegenen die op de elfstedentocht wachten)



Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009
- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
er is anti vries genoeg in heb ik uitgemeten ,tijdens de winter rij ik niet met de ds.
Maar ik had de bevriezing al bij 10a15 graden buiten.
Thermostaat zit nog niet terug ,het is wat te koud in de garage om te sleutelen.Bij warmer weer beginnen we weer te sleutelen bodem restoratie incl.
Sinds kort stottert ds wat. bij lagere toeren tal, maar ook bij hoger toerental minder vermogen. Dit is merkbaar op de snelweg. Het probleem speelt pas na even rijden. Koud is er weinig aan de hand. ik verdenk de bobine. Zou dat kunnen? Het wordt in mijn beleving ook langzaam aan erger.bobine op t eind?
Op het inlaatspruitstuk zit aan de kant van het schutbord een pijpje waar de carterontluchting op zit. Ligt die er af dan loopt hij stationair voor geen meter een pakt ook niet op.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Als je geen elektromidche ontsteking hebt, is je condensator de eerste verdachte. Heb je recent puntjes gedaan? Bobine zou ook kunnen, maar eerst het ‘gewone’ onderhoud uitsluiten.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi
het zit, volgens mij, sowieso in ontsteking. (of inderdaad die slang die Han s noemde). In ieder geval maakt schakelen tussen brandstof, lpg of benzine, niet uit.
De reden dat ik bobine vermoed, is omdat het na een poosje rijden erger is. Bobines functioneren minder naarmate ze warmer worden. Vandaar.
puntjes niet recent gedaan, dus zou ook kunnen. Maar is minder logisch dat die pas na paar kilometer voor klachten zorgen. Of ik moet iets over het hoofd zien, en dan hoor ik dat graag!
Bougiekabels zijn wel nieuw
Vervang eerst de condensator maar. Kost maar een paar euro. Ik had ooit exact dezelfde klachten, maar wachtte tot het laatst met het vervangen ervan, ondanks de tip die ik via dit forum kreeg. Pas na weken ” klooien” bleek het toch echt de condensator te zijn.
Groet, Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
okay, dat is inderdaad goed om te proberen. Kleine moeite, en kost niet veel.
Zouden dan je puntjes ook niet in moeten branden?
Nee, de mijne had destijds ook geen overdreven ingebrande puntjes en toch was de condensator stuk!
Lees dit draadje maar eens:
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201036/
Succes en groet, Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:
Ik bedenk me nog iets. Mijn toerenteller doet sinds korte tijd ook raar. Die danst af en toe wat heen en weer. dit gaat niet helemaal gelijk op met het onregelmatig lopen, maar toch.
zou de draad naar de toerenteller ergens sluiting kunnen maken, en problemen geven?
Of zou de toerenteller juist raar doen omdat de condensator stuk is? Ik weet niet of dit kan hoor. zomaar een idee.
ik ga in ieder geval moren even zonder toerenteller rijden, om te kijken of dat nog wat uitmaakt. Dus gewoon de draad bij de verdeler loshalen.












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Dat eerste! of er is sluiting van de draad aan de contactpunt of in de doorvoor van binnen het onstekingshuis naar buiten..
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Of heel veel voorkomend : slechte contacten van de stekkertjes aan de bobine ,
de voorschakelweerstand of de draad aan je verdeler .
Walter
Meten is weten , gissen is missen


Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012
- DS 3 racing 207 pk
ff met draaiende motor de bobine besproeien met een plantensproeier in de fijne stand..
als ie afslaat of vonkt of stottert weet je je probleem.
oudere bobines vertonen vaak scheurtjes die onzichtbaar zijn
maak u vertrouwt met onderhoud anders leeft u bij de gratie van de reparatie












































Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Neen. De bobine op de ds heeft een open connector en zal daarom altijd overslaan met vocht in de buurt!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Wilfred en Geesje schreef:.... Of ik moet iets over het hoofd zien, en dan hoor ik dat graag!
Met een LPG-auto lopen de koelslangen soms (te) kort langs de verdeelkap.
Als het koelwater warmer wordt zakken ze beetje uit en kun je vonkoverslag krijgen.