25 van de 29
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
   
DS VERKOCHT!
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 18 januari 2013 07:39 AM
  [ # 361 ]

Zo ga ik het ook doen. Maar met dit weer heb ik ten eerste geen last van lekkage, en verder is het veeeel te koud om te gaan kitten.

Ik zit dus te wachten op dooi (sorry voor diegenen die op de elfstedentocht wachten)

Profiel  
 
cisds
> 100 berichten
RankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 106
Geregistreerd: 25-11-2009

- ID/DS DS 23 Break
- BX 1400 cc benzine
- Berlingo 16 hdi multispace
Gepost: 18 januari 2013 03:15 PM
  [ # 362 ]

er is anti vries genoeg in heb ik uitgemeten ,tijdens de winter rij ik niet met de ds.
Maar ik had de bevriezing al bij 10a15 graden buiten.
Thermostaat zit nog niet terug ,het is wat te koud in de garage om te sleutelen.Bij warmer weer beginnen we weer te sleutelen bodem restoratie incl.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 27 januari 2013 03:33 PM
  [ # 363 ]

Sinds kort stottert ds wat. bij lagere toeren tal, maar ook bij hoger toerental minder vermogen. Dit is merkbaar op de snelweg. Het probleem speelt pas na even rijden. Koud is er weinig aan de hand. ik verdenk de bobine. Zou dat kunnen? Het wordt in mijn beleving ook langzaam aan erger.bobine op t eind?

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 27 januari 2013 04:13 PM
  [ # 364 ]

Op het inlaatspruitstuk zit aan de kant van het schutbord een pijpje waar de carterontluchting op zit. Ligt die er af dan loopt hij stationair voor geen meter een pakt ook niet op.

Profiel  
 
Ree
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004

- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
Gepost: 27 januari 2013 04:30 PM
  [ # 365 ]

Als je geen elektromidche ontsteking hebt, is je condensator de eerste verdachte. Heb je recent puntjes gedaan? Bobine zou ook kunnen, maar eerst het ‘gewone’ onderhoud uitsluiten.

Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.

― Rumi

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 27 januari 2013 04:44 PM
  [ # 366 ]

het zit, volgens mij, sowieso in ontsteking. (of inderdaad die slang die Han s noemde). In ieder geval maakt schakelen tussen brandstof, lpg of benzine, niet uit.

De reden dat ik bobine vermoed, is omdat het na een poosje rijden erger is. Bobines functioneren minder naarmate ze warmer worden. Vandaar.

puntjes niet recent gedaan, dus zou ook kunnen. Maar is minder logisch dat die pas na paar kilometer voor klachten zorgen. Of ik moet iets over het hoofd zien, en dan hoor ik dat graag! Smile
Bougiekabels zijn wel nieuw

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 380
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 27 januari 2013 10:34 PM
  [ # 367 ]

Vervang eerst de condensator maar. Kost maar een paar euro. Ik had ooit exact dezelfde klachten, maar wachtte tot het laatst met het vervangen ervan, ondanks de tip die ik via dit forum kreeg. Pas na weken ” klooien” bleek het toch echt de condensator te zijn.

Groet, Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 28 januari 2013 08:07 AM
  [ # 368 ]

okay, dat is inderdaad goed om te proberen. Kleine moeite, en kost niet veel. Smile

Zouden dan je puntjes ook niet in moeten branden?

Profiel  
 
Marcel Gosselink
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 380
Geregistreerd: 24-08-2006

Gepost: 28 januari 2013 09:49 AM
  [ # 369 ]

Nee, de mijne had destijds ook geen overdreven ingebrande puntjes en toch was de condensator stuk!

Lees dit draadje maar eens:

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/201036/

Succes en groet, Marcel

DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 28 januari 2013 04:43 PM
  [ # 370 ]

Ik bedenk me nog iets. Mijn toerenteller doet sinds korte tijd ook raar. Die danst af en toe wat heen en weer. dit gaat niet helemaal gelijk op met het onregelmatig lopen, maar toch.

zou de draad naar de toerenteller ergens sluiting kunnen maken, en problemen geven?

Of zou de toerenteller juist raar doen omdat de condensator stuk is? Ik weet niet of dit kan hoor. zomaar een idee.

ik ga in ieder geval moren even zonder toerenteller rijden, om te kijken of dat nog wat uitmaakt. Dus gewoon de draad bij de verdeler loshalen.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 januari 2013 04:47 PM
  [ # 371 ]

Dat eerste! of er is sluiting van de draad aan de contactpunt of in de doorvoor van binnen het onstekingshuis naar buiten..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 28 januari 2013 07:36 PM
  [ # 372 ]

Of heel veel voorkomend : slechte contacten van de stekkertjes aan de bobine ,

de voorschakelweerstand of de draad aan je verdeler .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
bakkiebakmeel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 176
Geregistreerd: 01-07-2012

- DS 3 racing 207 pk
Gepost: 28 januari 2013 07:57 PM
  [ # 373 ]

ff met draaiende motor de bobine besproeien met een plantensproeier in de fijne stand..
als ie afslaat of vonkt of stottert weet je je probleem.
oudere bobines vertonen vaak scheurtjes die onzichtbaar zijn


maak u vertrouwt met onderhoud anders leeft u bij de gratie van de reparatie

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25738
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 28 januari 2013 08:43 PM
  [ # 374 ]

Neen. De bobine op de ds heeft een open connector en zal daarom altijd overslaan met vocht in de buurt!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 28 januari 2013 09:15 PM
  [ # 375 ]
Wilfred en Geesje schreef:

.... Of ik moet iets over het hoofd zien, en dan hoor ik dat graag! Smile

Met een LPG-auto lopen de koelslangen soms (te) kort langs de verdeelkap.
Als het koelwater warmer wordt zakken ze beetje uit en kun je vonkoverslag krijgen.

knuffel

Profiel  
 
 
25 van de 29
« Eerste  < Vorige 23 24 25 26 27 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook