onderdeel versnellingsbak
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 25 januari 2013 10:03 PM

[img]ik merk dat er van deze hefboom een korte en een lange versie is, is er iemand die me kan vertellen welke waarbij hoort


verder zie ik in het onderdelenboek ook dat er twee referenties zijn voor de vork (waar het druklager op zit) en voor het druklager zelf.

Heb een DS uit 72 en ga de 4 bak wisselen naar een 5 bak. Zou graag weten waar ik op moet letten en wat ik van te voren al kan aanschaffen.[/img]

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 26 januari 2013 12:14 AM
  [ # 1 ]

Helaas, geen plaatjes.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 26 januari 2013 01:22 PM
  [ # 2 ]

Hierbij enkele foto’s.

Afbeelding Bijlagen
hefboom.jpgDSC04599.jpgDSC04600.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 27 januari 2013 04:39 PM
  [ # 3 ]

Niemand die mij raad kan geven??

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 27 januari 2013 05:14 PM
  [ # 4 ]

Misschien zijn de foto’s op mijn site een aanvulling op je vragen….


http://www.SPAM/@ds/fr_28nov2010.html

http://www.SPAM


Succes

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 27 januari 2013 07:42 PM
  [ # 5 ]

Er zijn inderdaad minstens 2 typen boemerang en 2 typen koppelingsvork. Maar ik weet niet wat voor welk type. Had bij mijn bakwissel vorige jaar ook de lange boemerang gemonteerd. Resultaat was lekker licht ontkoppelen, maar niet volledig vrij komen

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
dsvitesse1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 10-08-2003

Gepost: 28 januari 2013 11:07 AM
  [ # 6 ]

Hallo, welke “boemerang"gebruikt moet worden hangt af van de hoek die de kabeldoorvoer op het koppelingshuis maakt. Je kan dit controleren door een stuk rond of draadeind in het koppelingskabeldoorvoeroog te steken. Je ziet dan direct of je korte of lange, en bijbehorende vork, boemerang moet gebruiken.

gr

Harry Martens

Profiel  
 
dsvitesse1
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 137
Geregistreerd: 10-08-2003

Gepost: 30 januari 2013 05:58 PM
  [ # 7 ]

nog even dit, korte boemerang is smalle , dunnere vork, lange boemerang is bredere en dikkere vork.

Diafragma koppeling heeft bredere vork.

gr

Harry Martens

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 30 januari 2013 07:00 PM
  [ # 8 ]

Aan alle alvast bedankt voor de hulp

nu nog alleen uitzoeken waar ik verschil kan vinden in dunne of dikkere vork

of je kan zien wat een dunnere en wat een dikkere vork is.

voor mij zijn ze het zelfde,of ik zie het gewoon niet..

Grtz

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 30 januari 2013 09:00 PM
  [ # 9 ]

natuurlijk is er maar een vork, en daar wil ik graag verschil weten tussen dikke of dunne

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 09 februari 2013 11:01 PM
  [ # 10 ]

Harry

Bedankt

Ben dank zij jouw goede hulp eruit geraakt, heb deze kunnen vergelijken en ja verschil is duidelijk

Bedankt aan alle en Harry


Mag toe

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook