De vriendelijke meneer zegt ook nog in zijn advertentie dat hij de CX gekocht heeft bij automuseum Autotron.
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hé, daar zijn mijn hoofdsteunen weer eens! Die auto gaat ook grif van de hand zeg! Telkens weer een andere
sukkel stakker die erin trapt!
(maar goed, blijkbaar krijgt men hem toch steeds weer verkocht)
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

























Totaal aantal Berichten: 6515
Geregistreerd: 10-02-2005
- CX 2000 Pallas
- DS 3 1.2 So Chic
En dat na 15 jaar stilstand…
“Het zijn gewoon supergoeie auto’s!”
ex: XM 2.0 Turbo CT (1999), CX 25 TGD Turbo / 25 TGi Break (1991), Saxo 1.1i (2003)


























Totaal aantal Berichten: 7609
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Is dan ook een heel bijzondere auto hè, de allerallerallereerste serie 2 - geen wonder dat die in een museum heeft gestaan. En dan ook nog met het aubergine interieur, LaLeo’s hoofdsteunen en een armsteun die als stokbrood en als dildo ingezet kan worden. Uniek!






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Kopûhhhhh!!!
Maar ej!! Nie biede onder de 3000 euri hè!!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Hadden ze bij het Autotron blijkbaar ook nog een donor staan. ‘Bieden onder de 3000,- heeft geen zin’. Daarboven ook niet, lijkt me… ‘t is een gebakje, maar blijkbaar is er telkens een liefhebber voor die er een jaartje of twee in rond tuft. ‘k Heb het bewuste nummer van LCER niet gezien, maar deze vorm van omkatten lijkt me niet kies.
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
indd niet boven de 3K bieden zou beter passen bij deze CX.
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
HvdL schreef:‘k Heb het bewuste nummer van LCER niet gezien, maar deze vorm van omkatten lijkt me niet kies.
Je kan met deze auto gewoon bij het RDW langsgaan. Dan geven ze waarschijnlijk zonder problemen een kenteken uit ‘86 en is alles weer netjes volgens de boekjes.
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi




Totaal aantal Berichten: 273
Geregistreerd: 15-10-2007
- CX 25 RD Break Bernard Collet
- BX 1.4
Omkatten is een groot probleem binnen de oldtimer handel. Dit is volgens de R.D.W ook de reden dat men vanaf 01-02-2013 op een 5??? tal plaatsen in nederland oldtimer import verricht.
Omkatten omdat je zelf een plannetje met de wagen hebt is in mijn ogen nog niet echt schadelijk. Wees alleen bij verkoop dan wel zo’n held dat je het weer in oude staat terug brengt.
Zelf heb ik het mes gezet in een Barkas B1000 kastenwagen My First Barkas
Deze ben ik aan het verbouwen tot een 5 persoons combi (aannemersuitvoering)met zij deur rechts.. en links. Gewoon omdat ik het kan en het ooit in ZEER beperkte oplage is gebouwd voor calamiteiten diensten.
Al dat werk is om er zelf lol mee te hebben.
Ik maak er namelijk een boevenwagen van incluus het nummer op het dak zoeklicht enz.
Als ik dit project ooit zat ben, heb ik een berg onderdelen, of een bus zonder kenteken.
Omdat het My first Barkas is zie ik het niet snel gebeuren dat deze de laan uit vliegt
Wat boven beschreven cx betreft… Autotron klinkt heel chique… maar dat automuseum heeft hem wellicht om juist die reden maar snel verkocht… dus of je dat als overtuigende referentie wil vermelden in je advertentie?....
CX 25RD Break service Bernard Collet “Griezel”, Wartburg 353 Trans “Grommert”, Gaz M24 Kombi Indenor “Yuri”, Gaz M21 II “Boris”, Barkas B1000 KM “Zinvol geweld”, Trabant 601 “Helga”, Trabant 601 custom “Maffiant”, Moskwitsch 407 “Nikita”, Zaz 968 ” Der grune”, Zaz 968 (sloop), Moskwitsch 403 (sloop) Gaz M21 III “Iwan”, BX 1.4 “Opoe”
Facebook











Totaal aantal Berichten: 1141
Geregistreerd: 24-10-2012
- XM 2.0i Turbo CT VSX Automaat
- Xantia 1.8i 16V Cituning
- GS/GSA X1
Hey, die auto staat wel heel dicht bij mijn durpje.
Indien iemand geeintereseerda is in een unieke Cx, waarmee je een autotron rijbewijs is kon halen in iets anders dan een trapauto , kan ik wel is een voor inspectie gaan doen, haha.
Ik wil dan ook wel een mooi bod uitbrengen, bijv. Een foto uit de jaren ‘90 van autotron en een het toenmalig bijbehorende rijbewijsje:lol:
Life’s too short to drive without comfort!!!









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
De verkoper is, anders dan de advertentie suggereert, waarschijnlijk gewoon een garage (of iets in die geest). Je kunt bij Lia ook terecht voor een Saab 900, een Peugeot en een Volvo…
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Hee Psssst.. mensen: het Autotron is al jaaaaaaren geen Automuseum meer hoor. Wat ze bedoelen is dat er er 2 jaar geleden een beurs was waar die auto is aangeschaft van een handelaar ofwel van een particulier!
@Ree: ik zou daar toch angstig over zijn: wat wat nu als je achteraf nog even fijn mag dokken voor alle jaren illegaal op verkeerde platen rijden en dus belasting ontduiken?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Edit moderator: NIET QUOTEN OP HET LAATSTE BERICHT svp!!
ja triest!









Totaal aantal Berichten: 848
Geregistreerd: 11-11-2006
- AX 1.1i TGE (verkocht)
- CX 2400 super familiale (verkocht: is fusiepproject)
- BX 16 TGI Progress (exit: krijgt donorschap)
- C4 (2004-heden) 1.2 Pure Tech
- BX 1.9 TRS Break (in ruste bij de snoekfabriek)
- AX 1.1I Mistral
Yep, die tent is tot medio dit jaar dicht… Ik dacht dat de CX misschien een sta-in-de-weg was in de collectie (goed denkbaar, geen museummateriaal), maar als het ding gewoon op de beurs is verhandeld is al weer een deel van de ‘romantiek’ om zeep, hahaha. Zijn die beurzen daar eigenlijk interessant voor CX-liefhebbers?
Hendrik Colijn: ‘Er is voorshands nog geen enkele reden om werkelijk ongerust te worden’
























Totaal aantal Berichten: 5165
Geregistreerd: 29-06-2004
- HY H78 1600
- Dyane Akadyane
- Traction Avant 15
La Léo schreef:
@Ree: ik zou daar toch angstig over zijn: wat wat nu als je achteraf nog even fijn mag dokken voor alle jaren illegaal op verkeerde platen rijden en dus belasting ontduiken?
Je hoeft toch geen MRB te betalen over de periode dat de auto niet jouw eigendom is?
Forget safety.
Live where you fear to live.
Destroy your reputation.
Be notorious.
― Rumi