



























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Yep.anders gaat je plaat er niet doorheen.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ha die Frank,
U is goed bezig. Nog veel verder dan ik dacht.
Maar wat jij met auto kan, doe ik dan nu ook maar met trein,of wat er achter hangt
Kijk op http://www.BeneluxSpoor.net en zoek onder materieel naar NS BC 8001.
Draad is 25-01-2013 van start gegaan.
Plaatwerk is overigens 0.2 / 0.3mm.
Maar even over de dame in kwestie. Ik vind het helemaal te gek.
Waarvoor een diepe buiging.
Ik blijf het natuurlijk volgen.
Vriendelijke groet van Robert Jan




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En er is weer een stukje klaar.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20130127221027?authuser=0&feat=directlink
Volgende keer weer meer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Ha Frank,
Haal net het messing uit de oven. Na het soda bad en de cif en de cillit bang moet alles snel droog, dus…
Mooi werk, de isolatie ook trouwens.
Toedeloe
Robert Jan
Mooi werk Frank! Het gaat er weer goed uitzien.
Altijd leuk om zon project te volgen.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vandaag weer wat gedaan.
Was eerst begonnen met het binnenscherm stukken in te lassen.
Maar toen ik aan de onderkant wou wou beginnen,bedacht ik mij laat ik eerst het buiten scherm eens passen .
Wel zo makkelijk als de vorm een beetje weg is.
Dus eerst de tin maar eens verwijderd,
En het scherm erop
Meteen de deur er effe in voor de lijnen,
En wat denk je het past.
Ik zit alleen met een oude schade te kloten.
Deze zat links achter en ik heb het idee dat de raam stijl ook opgestoekt is( die wie langs de achterruit loopt.
Maar dit komt ook goed,morgen eerst maar eens bij een andere cx kijken voor hoe en wat.
Het is wel gek dat de rest van de lijnen kloppen.
En ik vind het nog steeds gek dat er bij het achterscherm een bolling zit ( is origineel )
En de rest van de foto’s
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20130201222835?authuser=0&feat=directlink
Morgen weer meer.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Die bolling van de achterschermen valt mij bij de S2 vanuit bepaalde gezichtshoeken ook vaker op. Bij de schermen van de 1976’er S1 valt dit echter helemaal niet op. Ze staan momenteel op verschillende plaatsen gestald, dus ik kan geen directe vergelijking maken, maar zou er misschien verschil zijn tussen achterschermen voor smalspoor- en breedspoor of S1 en S2?
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Breedspoor of smalspoor heeft toch alleen betrekking op de voorwielen?
Het hoort wel ( die bolling dan)
Maar persoonlijk had ik hem anders gemaakt.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Ook de achterbanden van late CX’en zijn breder dan die van vroege, nietwaar? Een onderdelencatalogus zou uitsluitsel moeten geven. Als er verschillende versies van de achterschermen zijn, moeten die ook verschillende nummers hebben.
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




































Totaal aantal Berichten: 17421
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Heb je de oorspronkelijke schermen nog? Als die dezelfde bolling hebben als de vervangende delen, dan weet je het ook zeker…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nee dat is het punt niet.
Eerst heb ik het oude scherm erop gehad en deze past,en de nieuwe dus ook.
En die bolling is origineel .
Maar dat heb ik zelf nooit mooi gevonden,ik had hem persoonlijk in een vloeiende lijn weg laten lopen.
Inplaats van hem een bolling te geven.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


























Totaal aantal Berichten: 7611
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Tja - ‘t scherm moet aan de binnenzijde natuurlijk wel bijna tot aan het einde voldoende ruimte geven aan het wiel - ook met de breedste toegepaste banden. Pas daarna kan de boel echt versmallen.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Zou die bolling iets te maken hebben met de “CX” waarde….....
Het ziet er inderdaad niet mooi uit, en het gekke is dat het mij pas onlangs opviel.
Je ziet het het beste zonder die wielkappen, heel raar.
Mijn eerste reactie was dat die auto achterschade gahad had, en zo opgebold was
Ik gok dat het een productie technische oorzaak had, maar zou niet weten wat.
Om banden kwijt te kunnen geloof ik niet in.
CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
erikkuiper schreef:
Mijn eerste reactie was dat die auto achterschade gahad had, en zo opgebold was
![]()
toen het mij opviel was op citromobiel.
heb toen volgens mij nog tegen iemand gezegt(zijn auto)heb je schade gehad
maar als die bolling er niet is past er geen wiel meer onder
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.