





















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Die bolling is inderdaad voor je banden/wielen. Vanaf die bolling loopt het scherm (en die luikjes) naar binnen toe. Moest die bolling daar niet geweest zijn, zouden die luikjes onderaan nog meer toe gelopen zijn, dus je zou inderdaad een bandenprobleem hebben en de onderste lijn van de CX zou niet meer zo mooi vloeiend zijn. Misschien nog niet voor de standaard wielen/banden, maar bijvoorbeeld voor de brede TRX banden of ‘gewone’ 205… banden wel. Zelfs de kont zou nog smaller geworden zijn.
Ik vind het trouwens wel iets hebben sorry




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goede avond
Het wordt steeds leuker
Gewoon lekker opbouwen.
En de rest https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20130202230922?authuser=0&feat=directlink
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Met respect bekijk ik steeds weer die nieuwe plaatdeeltjes die je zo maakt….. Mooi hoor.
En welke behandeling na het lassen? Stralen? Grondige aanpak in ieder geval. Dat staat me wel aan.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoezo stralen?
Bijna all roest is weg,95 procent en alle nieuwe plaatwerken zijn verzonken
En daar waar nog roest zou zitten kom je ook niet bij met stralen
Daarna in de epoxy primer en afkitten.
Ik heb ook zitten denken om hem in bad te doen maar dan kan ik naderhand niet meer bij de binnenkant om dingen af te kitten.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Als alles is gelast, levert stralen op dat elk vlekje roest weg is en er geen nieuwe bron meer is. Bovendien hecht de primer heel erg goed op een gestraalde ondergrond, beter dan op een gladde ondergrond. Dit is ook het beleid dat restaurateur Marcel van Laarhoven hanteert als hij een auto al bij aanvang van de restauratie in het bad heeft gehad. Hij doet eerst het bad, dan het lassen, vervolgens het stralen en dan binnen 24 uur in de primer. In de tijd dat het plaatwerk wordt gedaan van de auto, komen er toch altijd wat plekjes die je niet of nauwelijks ziet, zo is het idee. Die straal je dan weg. Vanwege het aanbrengen van de primer binnen 24 uur, is de ondergrond echt schoon als je begint met de lak op te bouwen. De plekjes waar je niet bij kunt met stralen en de primer, worden na het spuiten aangepakt met een anti roest behandeling.
Omdat mijn SM al bijna helemaal handmatig was schoongemaakt en kaal gemaakt, ben ik niet in de verleiding gekomen om alles in het zuurbad te doen. Na al het laswerk nog in het bad, levert namelijk denk ik niet zoveel op. Het metaal in de holle ruimtes en bij de naden is toch al kaal af fabriek en vliegroest is prima te behandelen zonder bad. Bedenk ook dat je pas aan een anti roest behandeling toe bent nadat de auto is gespoten. In tussentijd is er dan al wel opnieuw wat vliegroest ontstaan.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Alles heeft zijn voor en tegen.
Ben zelf niet zo’n voorstander van stalen .
Wel in het opzicht van hechting en primer en vliegroest.
Maar niet ten opzichte van alle grit wat overal blijft zitten.
Heb mijn onderstel wel laten stralen,en in de poxy primer laten zetten.
Daarna in kleur gespoten ,en toen in de ML.
Maar waar er allemaal grit blijft zitten,is onvoorstelbaar.
Onderstel kon ik echt goed schoon blazen,dus daar geen last.
Maar de verstevegingen ( tijdelijk) daar rammeld het grit nog steeds uit.
Dus bij mijn dame ( carroserie) geen stralen.
En alles wat ik kaal maak gaat dezelfde dag weer in de primer.
Dus daar geen roest.
Alleen de naden die ik niet loshaal daar kan zich nog roest bevinden.
Maar dit is waarschijnlijk zo minimaal ,(want als het zichtbare roest is gaat het los)de rest is goed te behandelen met ML en aanverwante producten.
Maar ieder zo zijn keuze.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
En je hebt het over binnen 24 uur in de primer.
Maar de eerste roest ontwikkeld zich al sneller.
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Hoe sneller hoe beter inderdaad. En in ieder geval binnen 24 uur. Bij de SM ga ik ervan uit dat het casco wel goed schoon is te krijgen van grit voordat de primer wordt aangebracht. Inderdaad ieder zo z’n ding. Komt veidd wel goed denk ik.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gestaag gaan we verder.
Hoop dat ik deze week het zitvlak van de achterbank klaar krijg.
https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20130218223422?authuser=0&feat=directlink
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005
- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
gaat lekker. Bij die laatste foto heb je een aardig plekje te vervangen lijkt me…..













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Man wat een klus!,je bent aan de makkelijke kant begonnen zo te zien.
Het is wel serieus rot daar.
Als je klaar bent,ben je als plaatwerker iedereen de baas.
Succes verder.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
pavang schreef:Man wat een klus!,je bent aan de makkelijke kant begonnen zo te zien.
.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
https://plus.google.com/app/basic/photos/104808338418977024156/album/5847520298037105217/5847520310659659394?cbp=103uovih0lb9k&sview=20
https://plus.google.com/app/basic/photos/104808338418977024156/album/5847520298037105217/5847520318638410402?cbp=wpi0iiy9sm2h&sview=20
https://plus.google.com/app/basic/photos/104808338418977024156/album/5847520298037105217/5847520326133062450?cbp=1lq1ae9ez3s62&sview=20
https://plus.google.com/app/basic/photos/104808338418977024156/album/5847520298037105217/5847520345070474354?cbp=1v707o52jlgqv&sview=20
https://plus.google.com/app/basic/photos/104808338418977024156/album/5847520298037105217/5847520336086263186?cbp=81qhz6bnz0qs&sview=20
Weet niet of ze het doen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.






















Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
nee
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje