cilinderkop dx2
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 10 februari 2013 06:52 PM

Hallo

Kan er iemand me vertellen hoe ik een cilinderkop van een dx2 motor blok kan herkennen,

Staat er ergens een nr op zodat ik deze kan terug vinden,?

Misschien dat iemand mij foto,s van het juiste type of nr kan bezorgen van dx2 kop

Of zijn alle cilinderkoppen het zelfde, en kan je deze voor alle blokken gebruiken

Bedankt weer

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 10 februari 2013 06:57 PM
  [ # 1 ]
Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 10 februari 2013 07:35 PM
  [ # 2 ]

Er bestaan voor de korteslag motoren 2 typen cyl kop: injectie of carburateur.
Het verschil is oa:
carb: midden aan inlaatspruitstuk kant een water gat naar het inlaatspruitstuk; tapeinden voor bevestiging inlaatspruitstuk, kleinere inlaatpoorten dan injectie.( op de foto van SPAM zijn het watergat en de tapeinden goed te zien)
(Overigens is een injectie kop om te bouwen tot carb kop, maar dat vergt wel wat boor en tap werk en volgens sommigen is dat vloeken in de kerk)

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 10 februari 2013 10:09 PM
  [ # 3 ]

Ik denk dat Marcus wil weten of je ergens aan kan zien of het een 21 kop is.
Dat zou ik ook niet weten…

DSkundige in de zaal?

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 10 februari 2013 10:33 PM
  [ # 4 ]

Staat in de kop, onder de tuimelaars. Tussen cilinder 2 en 3. Overigens bestaan er wel 4 verschillende koppen voor de carburateur korteslag motor Wink

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
marcus
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 29-01-2006

- C3 1,4 HDI
- C6 (2005-2012) 2.2 exclusief
Gepost: 11 februari 2013 09:43 AM
  [ # 5 ]

Bedankt weer citroen mannen

Ik ben eruit en blij dat ik nu zekers ben dat men kop voor dx2 is.

Mag toe

Grtz

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 11 februari 2013 08:11 PM
  [ # 6 ]

Je kan dus je kop houden Laughing

Profiel  
 
JanO
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 682
Geregistreerd: 27-08-2006

Gepost: 12 februari 2013 02:48 AM
  [ # 7 ]
waterman schreef:

Staat in de kop, onder de tuimelaars. Tussen cilinder 2 en 3. Overigens bestaan er wel 4 verschillende koppen voor de carburateur korteslag motor Wink

Blijft natuurlijk de vraag wat dan de verschillen zijn tussen die vier koppen. Ik dacht ook dat ze allemaal hetzelfde zijn voor carburateurmotoren. Ik heb een DY2 blok met een DY3 cilinderkop. Dat loopt best mooi, maar dat komt waarschijnlijk ook om dat ik het enkele uitlaatspruitstuk vervangen heb door de dubbele en de 123-ontsteking heb ingesteld op de curve die bij een DY3-blok hoort. De carburateur die er bij mij op zit is zowiezo niet de originele, is een DMA2 voor een DSuper5, maar dat maakt voor LPG niet zoveel uit?

XM 2.0i Ambiance, 1991, dagelijkse auto, afgebrand cry
2CV6, 1982, restauratie klaar, verkocht!
ID20, 1970, hopelijk eeuwigdurend rijdend project. Dagelijkse auto, wil nooit meer iets anders

https://picasaweb.google.com/103064345882443643149

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 februari 2013 09:45 AM
  [ # 8 ]

Ben ik ook erg benieuwd naar. Ik heb verschillende koppen liggen en heb bij nameten en vergelijken geen verschillen kunnen vinden.
Niet goed gekeken??

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
vlietmansje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007

- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Gepost: 12 februari 2013 10:46 AM
  [ # 9 ]

Er bestaat een korte slag motor met verdeler aan de achterkant (dus schutbordzijde).
Door de plaats van de verdeler is er weinig ruimte voor het inlaatspruitstuk, en zit een deel van het inlaatkanaal ín de kop.

Latere types kregen een groter inlaatspruitstuk aan buitenkant van de kop; dientengevolge verhuisde de verdeler naar de andere kant van de motor (tussen motor en bak).

Da’s één afwijkende tov de veel voorkomende DY3 carb kop.

Welicht zijn er ook verschillen door de plaats van sensoren…

knuffel

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 februari 2013 05:53 PM
  [ # 10 ]

Bij mijn weten hebben carburateurmotoren geen sensor in de kop.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 12 februari 2013 05:54 PM
  [ # 11 ]

zeker wel.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 februari 2013 05:59 PM
  [ # 12 ]

Welke dan?

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 12 februari 2013 06:40 PM
  [ # 13 ]

De temp sensor voor het lampje

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 12 februari 2013 06:45 PM
  [ # 14 ]

Die zit in de waterpomp, niet in de kop. We hebben het wel over een kale kop neem ik aan.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 12 februari 2013 07:33 PM
  [ # 15 ]

Volgens mij zit die in de kop, halfweg onder het inlaatspruitstuk. Die in de pomp is voor de temperatuurmeter.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook