





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Nee Jantje! Hij bedoelt: “Dat klopt [komma] La Leo: die advocaat is een hele aardige man!”
HvdL schreef:NB Het is inderdaad toch die advocatenkar, die ze gebruikten om klanten mee te vervoeren? Is die niet bij Leo in onderhoud geweest?
Ja, ik heb er in maart van 2011 één keer aan gewerkt. Eigenlijk was dit een uitbesteed klusje van de man die gewoonlijk het onderhoud aan deze auto deed maar die er toen geen tijd/gelegenheid voor had. Maar de auto wilde niet lopen en moest weg uit de winterstalling, dus heb ik het klusje op me genomen.
Even een leuke anekdote over deze auto?
Er moest toen ook APK op, dus ikke naar het keuringsstation, lekker boenderen op de provinciale wegen… wil ik een vrachtwagen inhalen, maar juist als ik ernaast rijdt, besluit één bobine de geest te geven en begint het ding dus op 2 pitten te lopen!!
Het kostte me ruim een drie kwartier om al kachelend de APK te bereiken (in de hoop dat het ding zich voor die tijd weer miraculeus zou herstellen), wat natuurlijk niet gebeurde zodat ik uiteindelijk meteen rechtsomkeerd kon maken, omdat ‘ie natuurlijk never door de CO-meting zou komen.
Dus: 25 kilometer weer teruggestrompeld, onderweg íedereen irriterend met dat slakkentempo op wegen zonder behoorlijke berm.
Maar ineens, met nog 6 km te gaan, besluit die ene bobine opeens weer te gaan meedoen, maar ik had het gas al die tijd geheel onderin om nog enigszins vooruit te komen… dus ik schiet als een raket weg!! Helaas was dit van korte duur, want binnen een kilometer was het weer van hakke hakke puf.
Uiteindelijk met hangen & wurgen de garage weer bereikt en er toen direct een andere bobine op gezet plus de stekkers vernieuwd, want die waren ook heel brak (= allebei een 25IE kwaaltje). Sindsdien liep de auto weer perfect.
De reden dat ze niet uit de winterstalling wilde, was uiteraard een gare BDP-sensor + vocht bij diverse stekkers, maar daar heeft de auto daarna geen last meer van gehad.
Heb er meteen ook een nieuwe thermostaat op gezet + een ander rechter knipperlichtunit omdat de oude er steeds uit viel.
Verder niets drastisch….
De km stand was toen 45.400, maar geen idee hoeveel er sindsdien mee gereden is.
Is wel een hele opvallende kleur inderdaad. Rouge Vallelunga is het niet?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





























Totaal aantal Berichten: 10583
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Nee, La Leo.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hete de advocaat Leo,? En was de auto bij la Leo in onderhoudt .
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9530
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
HvdL schreef:In Breezand zit in de Stoomweg ook nog een Citroënman (René), maar ik weet niet precies wat voor garage hij nu heeft. Het was ooit een doe-het-zelf-garage, maar dat is nu anders.
Die zit er nog steeds, Garage René, en hij noemt zichzelf Citroën-specialist.
En hoewel ik ook in Breezand woonachtig ben en dezelfde voornaam draag, ben ik ‘t niet!
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Ik dacht al ,die chirurgen kunnen ook steeds meer
Ok dan gaat hij binnenkort even voor een beurtje bij 1 van de genoemde geschikte adressen .Thanks




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Ik zet in op jantje
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
René Jongejan schreef:HvdL schreef:In Breezand zit in de Stoomweg ook nog een Citroënman (René), maar ik weet niet precies wat voor garage hij nu heeft. Het was ooit een doe-het-zelf-garage, maar dat is nu anders.
Die zit er nog steeds, Garage René, en hij noemt zichzelf Citroën-specialist.
En hoewel ik ook in Breezand woonachtig ben en dezelfde voornaam draag, ben ik ‘t niet!
En dat is echt een geschikte man ,die je geen nieuwe banden aansmeerd terwijl de oude nog goed zijn enzo?


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Hij was bij CXtreme in onderhoud als La Leo dat bedrijf vertegenwoordigde klopt dat als een bus




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Nee dat was jeroen
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9530
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Ik heb geen ervaring met hem, doe zoveel mogelijk zelf.
En als ik al hulp nodig heb, een zwager van mij is ook garagehouder in dit dorp.
Dus die doet mijn APK’s.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
Welk dorp hebben we het over Rene?




























Totaal aantal Berichten: 9530
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Zoals eerder al vermeld, Breezand.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 10-02-2013
- CX 25 Pallas IE (Automatic)
O ja sorry ,begin een beetje moe te worden Bedankt






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
mmmeijer0 schreef:Hij was bij CXtreme in onderhoud als La Leo dat bedrijf vertegenwoordigde klopt dat als een bus
Nee, ik vertegenwoordigde dat bedrijf niet. CXtrème had toen geen tijd en geen gelegenheid de CX aan de praat te krijgen en vroeg mij/ons om te helpen. That’s all…
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D




























Totaal aantal Berichten: 9530
Geregistreerd: 27-09-2007
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- (Grand) C4 Picasso PT130 EAT8 Shine
- C3 Picasso 1.6 VTi Exclusive
Maar waar woon je zelf in NH?
Dan kunnen we je wat gerichter sturen.
Citroën en stock: DS23 Break Confort 1973, DS23IE Pallas bvm 1974, CX25TGD Turbo 2 ambulance 1990
Autres véhicules: 2x Moto Guzzi Le Mans II 1980, Peugeot 205 Accent 1.1 1993
Possédé et conduit: Honda CB500F 1974, 2CV6 1972, Renault 4F6 1977, CX2400 Super Break 1979, GSA1300 Service Tolée 1983, BX14RE 1983, BX19TRD Turbo Break 1989, XM2.1TD Break Ambiance 1994, AX1.4TGS 1993, AX1.1TGE 1995, CX25TRD Turbo 1 berline 1986