





















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Wolfman schreef:Jouw tip om gelijk alles om te bouwen naar een serie 2 had ik heel graag uitgevoerd. Maar helaas moet ik alles minimaal doen.
Met alle respect en alle begrip (kan zelf ook niet verder met de SM wegens geldgebrek) maar Evan hier heeft je een compleet kachelhuis aangeboden en ik kan me niet voorstellen dat hij daar veel geld voor vroeg.
Maar goed, ik bemoei me zeker niet met jouw financiën. Ik weet alleen hoe irritant die oude troep kan zijn om aan te werken, vooral als het al door een ander verkloot is en ik wil je behoeden voor alle dingen die ik hier telkens de revue zie passeren.
En je hebt die auto al ruim een jaar en het is niet al een heel jaar regenachtig of -5 Celcius maar wel al vele jaren een versleutelde gare CX.
- Am I wrong?
No, but…
- Am I wrong??
No, it’s just….
- Am I wrong????
No, Walter, you’re not wrong! You’re just an asshole!!
(The Big Lebowski, 1998)
Sorry, dit blijft een briljante film en ik moest er ineens aan denken.
P.s. Je mag hier altijd je hart luchten, maar wij geven gewoon een eerlijke mening en een respons waar we hopen dat je verder mee kunt. Pappen en nathouden schiet je immers niets mee op met een ouwe bak.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D






















Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008
- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
“Pappen en nathouden schiet je immers niets mee op met een ouwe bak”
Wat een heerlijke uitdrukking, die moet ik onthouden
Pappen en nat houden is voorlopig alles wat ik kan doen.
Van de zomer ben ik bezig geweest met mijn Thunderbird (en die gaat altijd voor de CX want dat is mijn grootste liefde).
Eigenlijk is het financieel niet te doen om er twee oldtimers op na te houden en ook wat tijd betreft is dat lastig, want je kan maar aan een auto tegelijk werken. Maar het is gewoon hobby en ik rij liever in een oude CX dan in een of andere moderne wagen.
Zoals vandaag baal ik gewoon van een stommiteit. Een draad per ongeluk lostrekken en je bent weer 1,5 uur bezig in de regen.
Wat dat draadje van de benzineafsluiting betreft weet ik dat die niet goed vast zit. Het lipje is half afgebroken en er moet gewoon een nieuwe afsluiter voor komen. Maar omdat ik nooit op benzine rij heeft dat geen prioriteit maar ik wil wel dat hij op benzine kan rijden ingeval er iets met het LPG gebeuren misgaat. Dus dat is iets dat komt wel maar niet nu.
Verder vind ik dat ik het allemaal helemaal niet zo slecht doet. Ik rij nog steeds en alles werkt weer (voorlopig haha)
maar blijf vooral jullie ongezouten mening geven hoor. Daarom post ik het hier anders houd ik alles wel voor me.
Dus nu weer gewoon rijden en wachten op het volgende dat ik moet pappen en nat houden.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
De afgelopen week het koelvloeistof niveau in de gaten gehouden.
Het peil bleef constant. Ik dacht dus geluk te hebben en geen lekkage ergens.
Maar vandaag toen ik thuis kwam hoorde ik ineens toen ik de auto uitstapte een beetje een sissend geluid.
Gelijk onder de kap gekeken en zag dat het reserve wiel iets nat was.
Bij nader onderzoek zag een een kleine nevel uit een koelwaterslang komen. Echt minimaal.
Even in de bewuste slang geknepen en deze schuurde gelijk open!
Een nieuw stukje slang gemonteerd en weer koelvloeistof bijgevuld.
Even een klein stukje gereden ontlucht en weer netjes tot het niveau bijgevuld.
Dus de oorzaak gevonden waarom hij vorige week ineens wat lucht had in het systeem.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
En nu dus op zoek naar een nieuwe slang?
Het is zeker die achterste die achterop de cilinderkop uitkomt? (aangezien het reservewiel nat was).
Die scheuren vaak want dat is blijkbaar een heel warm plekje onder de kap dus meer gelegenheid tot uitdrogen.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Het was dat kleine stukje slang wat inderdaad op de cilinderkop uitkomt.
Tussen de cilinderkop en het plastic T stukje waar de aftakking naar het reservoir vat zit.
Gelukkig had ik nog wat slangen liggen en een passend stuk gevonden wat alleen even op de juiste lengte gesneden moest worden.
Het zit nu weer netjes vast.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ha, dat moet deze zijn!
En dit ziet er beter uit:
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Nee dat is hem niet.
Op de foto is hij net te zien.
Tussen het inlaatspruitstuk en de benzineslang door kijken zie je hem net lopen.
Het was maar een stukje van een cebtimeter of 8.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Volgende week heb ik een week vrij en als het weer niet al te slecht is wil ik LaSix eens een goede beurt gaan geven.
Kleppenstellen, onsteking controleren en indien nodig stellen, olie plus filter verversen en alles even goed nakijken en in orde maken.
En weer het kachelhuis fatsoeneren.
De messing moertjes die aan het schutbord vast horen te zitten zijn los gekomen. Het kachelhuis hangt nu maar half vast.
Ik moet daar even een truuk voor gaan verzinnen hoe ik alles weer fatsoenlijk vast kan krijgen.
Oja, dan ook eindelijk eens gaan kijken of ik de handrem gesteld krijgt. Die doet hoegenaamd niets meer.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Vandaag een generator gescoord tijdens het boodschappen doen.
199 euro bij de Lidl.
2600 Watt continu vermogen.
Nu heb ik tenminste stroom in mijn garagebox en kan ik ook als het donker is doorwerken.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zal de buurt fijn vinden…
igg is het weer voor komende week overdag niet onder nul dus dat scheelt weer.
Mark
CX 2000 pallas ‘78














































Totaal aantal Berichten: 43393
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Mark Gielen schreef:Zal de buurt fijn vinden…
Die box staat op de hei toch?
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Valt best mee. Meestal als ik hem ga gebruiken is het voor electrische gereedschap. Boren en slijpen. Dat op zich maakt meer herrie als dat hele ding. En de buurt is hier niet zo moeilijk hoor. En als het toch erg blijkt te zijn dan isoleer ik het ding wel met een kastje of zo.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Ik zit mij nu alleen af te vragen wat wijsheid is. Een elektrische slagmoersleutel kopen of ook nog een compressor kopen en dan pneumatisch gereedschap aan gaan schaffen.
Ik denk dat laatste. Want dat heeft meer voordelen. Perslucht is altijd handig. Schoonblazen, banden oppompen en natuurlijk spuiten.
“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.”
Ik zou de regels van die garagebox dan nog eens heel goed na gaan kijken…