111 van de 207
« Eerste  < Vorige 109 110 111 112 113 Volgende >  Laatste »
   
Restauratie Prestige laagdaks, bij de spuiter
demuywo
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3205
Geregistreerd: 05-04-2008

- ID/DS Dspécial
- CX Prestige automatic
Gepost: 02 februari 2013 09:59 PM
  [ # 1651 ]

Die bolling is inderdaad voor je banden/wielen. Vanaf die bolling loopt het scherm (en die luikjes) naar binnen toe. Moest die bolling daar niet geweest zijn, zouden die luikjes onderaan nog meer toe gelopen zijn, dus je zou inderdaad een bandenprobleem hebben en de onderste lijn van de CX zou niet meer zo mooi vloeiend zijn. Misschien nog niet voor de standaard wielen/banden, maar bijvoorbeeld voor de brede TRX banden of ‘gewone’ 205… banden wel. Zelfs de kont zou nog smaller geworden zijn.

Ik vind het trouwens wel iets hebben Laughing  sorry

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 februari 2013 12:19 AM
  [ # 1652 ]

Goede avond
Het wordt steeds leuker
Gewoon lekker opbouwen.

En de rest https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20130202230922?authuser=0&feat=directlink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 03 februari 2013 11:44 AM
  [ # 1653 ]

Met halelujah respect bekijk ik steeds weer die nieuwe plaatdeeltjes die je zo maakt….. Mooi hoor.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 februari 2013 12:03 PM
  [ # 1654 ]

En welke behandeling na het lassen? Stralen? Grondige aanpak in ieder geval. Dat staat me wel aan. Smile

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 februari 2013 12:45 PM
  [ # 1655 ]

Hoezo stralen?
Bijna all roest is weg,95 procent en alle nieuwe plaatwerken zijn verzonken
En daar waar nog roest zou zitten kom je ook niet bij met stralen
Daarna in de epoxy primer en afkitten.
Ik heb ook zitten denken om hem in bad te doen maar dan kan ik naderhand niet meer bij de binnenkant om dingen af te kitten.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 februari 2013 03:17 PM
  [ # 1656 ]

Als alles is gelast, levert stralen op dat elk vlekje roest weg is en er geen nieuwe bron meer is. Bovendien hecht de primer heel erg goed op een gestraalde ondergrond, beter dan op een gladde ondergrond. Dit is ook het beleid dat restaurateur Marcel van Laarhoven hanteert als hij een auto al bij aanvang van de restauratie in het bad heeft gehad. Hij doet eerst het bad, dan het lassen, vervolgens het stralen en dan binnen 24 uur in de primer. In de tijd dat het plaatwerk wordt gedaan van de auto, komen er toch altijd wat plekjes die je niet of nauwelijks ziet, zo is het idee. Die straal je dan weg. Vanwege het aanbrengen van de primer binnen 24 uur, is de ondergrond echt schoon als je begint met de lak op te bouwen. De plekjes waar je niet bij kunt met stralen en de primer, worden na het spuiten aangepakt met een anti roest behandeling.

Omdat mijn SM al bijna helemaal handmatig was schoongemaakt en kaal gemaakt, ben ik niet in de verleiding gekomen om alles in het zuurbad te doen. Na al het laswerk nog in het bad, levert namelijk denk ik niet zoveel op. Het metaal in de holle ruimtes en bij de naden is toch al kaal af fabriek en vliegroest is prima te behandelen zonder bad. Bedenk ook dat je pas aan een anti roest behandeling toe bent nadat de auto is gespoten. In tussentijd is er dan al wel opnieuw wat vliegroest ontstaan.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 februari 2013 04:37 PM
  [ # 1657 ]

Alles heeft zijn voor en tegen.
Ben zelf niet zo’n voorstander van stalen .
Wel in het opzicht van hechting en primer en vliegroest.
Maar niet ten opzichte van alle grit wat overal blijft zitten.
Heb mijn onderstel wel laten stralen,en in de poxy primer laten zetten.
Daarna in kleur gespoten ,en toen in de ML.
Maar waar er allemaal grit blijft zitten,is onvoorstelbaar.
Onderstel kon ik echt goed schoon blazen,dus daar geen last.
Maar de verstevegingen ( tijdelijk) daar rammeld het grit nog steeds uit.
Dus bij mijn dame ( carroserie) geen stralen.
En alles wat ik kaal maak gaat dezelfde dag weer in de primer.
Dus daar geen roest.
Alleen de naden die ik niet loshaal daar kan zich nog roest bevinden.
Maar dit is waarschijnlijk zo minimaal ,(want als het zichtbare roest is gaat het los)de rest is goed te behandelen met ML en aanverwante producten.
Maar ieder zo zijn keuze.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 03 februari 2013 04:39 PM
  [ # 1658 ]

En je hebt het over binnen 24 uur in de primer.
Maar de eerste roest ontwikkeld zich al sneller.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5231
Geregistreerd: 29-08-2008

Gepost: 03 februari 2013 11:45 PM
  [ # 1659 ]

Hoe sneller hoe beter inderdaad. En in ieder geval binnen 24 uur. Bij de SM ga ik ervan uit dat het casco wel goed schoon is te krijgen van grit voordat de primer wordt aangebracht. Inderdaad ieder zo z’n ding. Komt veidd wel goed denk ik.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 18 februari 2013 11:54 PM
  [ # 1660 ]

Gestaag gaan we verder.
Hoop dat ik deze week het zitvlak van de achterbank klaar krijg.

https://picasaweb.google.com/104808338418977024156/20130218223422?authuser=0&feat=directlink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
TRSarno
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2355
Geregistreerd: 06-10-2005

- CX TRS 2.2 1987
- Xantia 20i-16V Exclusive Aut.
Gepost: 19 februari 2013 03:43 PM
  [ # 1661 ]

very good gaat lekker. Bij die laatste foto heb je een aardig plekje te vervangen lijkt me…..

Profiel  
 
pavang
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007

- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Gepost: 19 februari 2013 09:28 PM
  [ # 1662 ]

Man wat een klus!,je bent aan de makkelijke kant begonnen zo te zien.
Het is wel serieus rot daar.
Als je klaar bent,ben je als plaatwerker iedereen de baas.
Succes verder.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 19 februari 2013 09:43 PM
  [ # 1663 ]
pavang schreef:

Man wat een klus!,je bent aan de makkelijke kant begonnen zo te zien.
.

Wink

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3909
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 21 februari 2013 11:33 PM
  [ # 1665 ]

nee

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
 
111 van de 207
« Eerste  < Vorige 109 110 111 112 113 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook