Hallo,
Ik zit met het volgende probleem.
Ik wilde vandaag vertrekken met mijn DSpecial en reed achteruit de garage uit.
Toen ik wilde schakelen naar 1e ging dit niet. de koppeling pakt wel aan, en is recent vernieuwd.
De schakelhendel is wel naar de neutraalstand geschoten, maar zit hier vast;
Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969






















Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Het zou kunnen dat de hefboom aan de zijkant van de schakelstang waar de kabel aan zit
op de versnellingsbak te veel speling heeft en onder de as is uitgeschoten .
Dit is een beetje rare constructie : het einde van de binnenkabel zit vast aan de bak , het is de buitenmantel die de hefboom laat bewegen .
Een kijkje in het boek deel 1 groep 334 doet wonderen om dit te begrijpen .
Walter
Meten is weten , gissen is missen
Veelal een probleem in de afstelling van je kabel, etc. In het slechtste geval een kromme schakelvork in je bak.





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Zit er verschil in draaiende motor en motor uit?
Er is geen verschil in draaiende of stilstaande motor. Ik ga morgen kijken of het de kabel is.
Ik heb gekeken in de boek en ga morgen eens kijen. Kan dit zonder de koeltunnel los te maken?
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
hallo,even aan de voorzijde van de bak de schakelaar voor achteruitrijlichten vewijderen en dan met drevel of grote schroevendraaier een ferme klap op de schakelas.
De “lever” is doorgeschoten.De gaffel in het deksel heeft de as voor selecteren van achteruit niet mee terug genomen
gr
Harry Martens
Ik denk inderdaad dat het zoiets is.
Ik ga het deze avond proberen, Hiervoor moet de koeltunnel wel los neem ik aan?
De motor en bak zijn er onlangs uitgeweest door een Ds man in de regio noord-branant, dus ik neem aan dat de kabel en vork wel in orde zijn.
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Ik heb de oplossing van dsvitesse1 succesvol toegepast. Met het los en vast maken een uurtje werk. Op zich een snelle fix.
Kan dit vaker voorkomen of is dit te voorkomen?
Dyane 6 Confort Commercial 1968
Dyane 6 Confort Commercial 1969
Hallo,
is te voorkomen door met beleid de achteruit te kiezen, handle goed naar voren drukken en rustig in en/of uitschakelen.
Het ” vorkje ” in de bak waar de “lever” in grijpt is versleten. Je kunt dit oplossen door bovendeksel te verwijderen en dat “vorkje” iets te verdraaien .
gr
Harry Martens