26 van de 29
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
DS VERKOCHT!
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 29 januari 2013 01:05 PM
  [ # 376 ]
vlietmansje schreef:
Wilfred en Geesje schreef:

.... Of ik moet iets over het hoofd zien, en dan hoor ik dat graag! Smile

Met een LPG-auto lopen de koelslangen soms (te) kort langs de verdeelkap.
Als het koelwater warmer wordt zakken ze beetje uit en kun je vonkoverslag krijgen.

Hiervan is bij mij zeker sprake. Een slangklem zit in rust echt maar een klein stukje van de connector aan de condensator af. Dit is heeel eenvoudig te verhelpen met wat kabelbinders op de juiste plek.

Al met al ga ik eerst even de bedrading nalopen, koelslangen vastknopen en contacten inspectere, voor ik iets ga vervangen. Bedankt heren.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 14 februari 2013 05:29 PM
  [ # 377 ]

Okay, ik heb nieuwe condensator, puntjes en ook gelijk maar even isolatorbuisjes voor om de bougies gehaald.

Wat is de juiste opening voor de puntjes? 0.4mm ?

(ik weet dat het op allerlei plaatsen te vinden is, maar daartoe ben ik nu niet in gelegenheid)

Profiel  
 
Egbert
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2986
Geregistreerd: 29-04-2006

Gepost: 14 februari 2013 06:00 PM
  [ # 378 ]

0,4 mm is correct

Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl

Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma

Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016

Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper

Profiel  
 
H@ns
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5396
Geregistreerd: 24-05-2010

Gepost: 14 februari 2013 09:13 PM
  [ # 379 ]
Wilfred en Geesje schreef:

Ik bedenk me nog iets. Mijn toerenteller doet sinds korte tijd ook raar. Die danst af en toe wat heen en weer. dit gaat niet helemaal gelijk op met het onregelmatig lopen, maar toch.

zou de draad naar de toerenteller ergens sluiting kunnen maken, en problemen geven?

Of zou de toerenteller juist raar doen omdat de condensator stuk is? Ik weet niet of dit kan hoor. zomaar een idee.

ik ga in ieder geval moren even zonder toerenteller rijden, om te kijken of dat nog wat uitmaakt. Dus gewoon de draad bij de verdeler loshalen.

Zo’n variërende toerenteller kan heel goed duiden op een slechte bobine!
Breukje in de primaire winding geeft een fout signaal naar de toerenteller.
Maar ook de vonk wordt daardoor een stuk zwakker of op het verkeerde tijdstip

Ik gok dus op een brakke bobine!

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 15 februari 2013 12:01 PM
  [ # 380 ]

Ik heb zojuist nieuwe puntjes en condensator gemonteerd. Dit gaf een enorm verschil. DE auto had weliswaar een paar seconden nodig om aan te slaan, maar ik had hem dan ook een week niet meer gebruikt en het is koud.

toen die, na ongeveer 5 seconden, aansloeg liep ie meteen op 4 cilinders. Dit was wel anders voordat ik de puntjes/condensator vervangen had. Toen startte die, bokte een tijdje op een paar cillinders, en alleen als ik veel gas gaf, dus toeren boven 2500 ongeveer, was er een beetje mee te rijden.

Vanavond ga ik weer de snelweg op, 80 km.

Mocht de bobine alsnog stuk blijken, dus als ie nog niet goed rijd, vervang ik die ook. Voorlopig heb ik in ieder geval (een deel van) het probleem opgelost. Bedankt voor het meedenken.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 24 februari 2013 12:28 PM
  [ # 381 ]

De auto loopt weer top, de condensator en puntjes waren duidelijk oorzaak van het slechte lopen.

Gisteren wilde ik nieuwe accu plaatsen, want de oude is op. Ben ik waarschijnlijk teveel tegen de bediening van de verwarming aangekomen, want die begon ineens kvs te lekken…en ik wilde net de snelweg opgaan. Blijkt dat het aansluitstukje op de kachelradiator gescheurd is. Snel de kachelradiator afgekoppeld, en de leidingen verbonden met een buisje. Dit werkte prima. Opmerkelijk: De verwarming werkt net zo goed!

kan dit komen doordat ik ook radiatoren in de frisse lucht buizen heb zitten? Dan nog, de gewone kachelradiator kan dan ook wel een schoonmaakbeurt gebruiken, omdat die blijkbaar weinig toevoegd. Nu ik die eenmaal afgesloten heb, kan die er ook wel even uit.

En even kijken of dit aansluitstukje nog verkrijgbaar is Smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 24 februari 2013 12:32 PM
  [ # 382 ]
Wilfred en Geesje schreef:

kan dit komen doordat ik ook radiatoren in de frisse lucht buizen heb zitten?

Jazeker.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 24 februari 2013 12:34 PM
  [ # 383 ]
waterman schreef:
Wilfred en Geesje schreef:

kan dit komen doordat ik ook radiatoren in de frisse lucht buizen heb zitten?

Jazeker.

Dan was dat gisteravond in de kou toch een aangename optie Smile Het was echt nog aangenaam, terwijl het licht vroor.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11895
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 24 februari 2013 09:17 PM
  [ # 384 ]

Zeg Wilfred, wat heb je precies voor onderdeel nodig? Ik heb nog wat kachelmeuk boventallig liggen, misschien zit er een geschikt onderdeel bij - ik wil je van te voren niks beloven, maar ik ga graag even voor je kijken Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 25 februari 2013 08:25 AM
  [ # 385 ]
Penny Lane schreef:

Zeg Wilfred, wat heb je precies voor onderdeel nodig? Ik heb nog wat kachelmeuk boventallig liggen, misschien zit er een geschikt onderdeel bij - ik wil je van te voren niks beloven, maar ik ga graag even voor je kijken Cool

Derk

Dat is heel mooi aangeboden! Het gaat om de aansluiting die direct bovenop de kachelradiator zit. Er zit een flens op de radiator, met een pijpje eraan. Ik weet niet goed wat voor vorm het heeft, daarvoor zou ik het eerst even los moeten halen.

Het is in ieder geval rubber achtig, en waarschijnljk was het hard. Als het nog niet duidelijk is, zal ik vanmiddag even een foto maken!

Bedankt in ieder geval.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11895
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 25 februari 2013 01:25 PM
  [ # 386 ]

Een foto is wel handig. Laat ‘t me maar even weten, dan ga ik kijken of ik iets heb om je mee te helpen!

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 27 februari 2013 08:49 AM
  [ # 387 ]

Het klussen aan de DS gaat momenteel niet. Ik heb een nieuwe voorkant in mijn volkswagen t2 gelast, dit ging even voor.

Maar ook dat project loopt weer ten einde. Dan komt er weer meer tijd voor de DS. (hoop ik want ik heb er ook net een DAF bij gekocht…)

Anyway. De DS is en blijft mijn dagelijks vervoer. Toch wil ik alle spatborden, deuren, motorklep, kofferklep etc. herstellen. Hier en daar lassen en spuiten.

Om toch te kunnen rijden, ben ik dus eigenlijk op zoek naar delen die ik tijdelijk kan gebruiken. Dus spatborden, deuren etc. die ik erin kan zetten, terwijl ik mijn eigen las en spuit.

Is er iemand die me hiermee kan helpen? Het mogen dus best rotte delen zijn, het gaat erom dat ik er eventjes mee kan rijden. Goede delen zijn erg duur, dus daar begin ik niet aan.

Ik zou graag horen of iemand me kan helpen, of een goed idee heeft!

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4972
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 27 februari 2013 02:08 PM
  [ # 388 ]

Goede delen zijn wel te vinden voor redelijke prijzen. Je moet ff uitkijken waar en van wie je ze koopt. Sommigen vragen hoofdprijzen, maar ene Marcel in Deventer heeft bijvoorbeeld regelmatig knappe delen op MP staan voor redelijke prijzen. Ik kocht van iemand in Amsterdam twee puntgave achterschermen voor 50 euro per stuk.

Op MP staan regelmatig DS delen, maar de prijsverschillen zijn enorm.

Profiel  
 
Wilfred en Geesje
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 173
Geregistreerd: 24-09-2012

Gepost: 27 februari 2013 06:41 PM
  [ # 389 ]

Jah, ik zie her en der al wel wat betaalbaars staan. Maar ik zie ook plaatwerk delen die per stuk meer kosten dan mijn hele DS!!!

Smile

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 27 februari 2013 10:10 PM
  [ # 390 ]

ik zou lekker blijven rijden met je huidige plaatwerk en op zoek gaan naar redelijk plaatwerk dat je kunt gaan restaureren.
Kan je zelf het tempo bepalen en hoef je niet in 1 keer alles te kopen. Mijn ervaring als dagelijkse ds rijder is dat je dan rustiger je restauratie werk doet en ook nauwkeuriger/netter.

Profiel  
 
 
26 van de 29
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook