

Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-07-2003
- CX 25 GTi Automatic
- C1 1.0 Ambiance 3drs
Vandaag weer in het bezit van een CX, een CX 25 GTi Automatic.
Ik was eerst niet van plan om voor automaat te gaan na vele verhalen hier over hoge toerentallen en onbeschaafd gedrag van automaat etc. Kwam er toch 1 tegen en dacht, kom laat ik gewoon eens rondje rijden met automaat en kijken of het echt zo erg is. Het is inderdaad een ouderwetse automaat, zeker als je een tijdje in perfect schakelende Mercedes automaat gereden hebt. En ja, ding maakt flink toeren.
Maar in cruise mode is het best een lekker rijdend apparaat. Streepje gas schakelt ie boterzacht en tot 130 km/u is het goed uit te houden. Scheelt vast in bekeuringen
Dame is 25 jaar, dus begint net op smaak te komen, hier en daar wel wat werk, maar je moet wat te hobby’en hebben
Veel plezier met de CX, ziet er mooi uit
CX 25 GTi 1983
GSA X1 1984
Voorheen:
BX 16 Aut type 1, BX 14 Deauville + Cannes
Xantia HDi, Xsara 19 D, AX 10 E, AX 11 RE




























Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Quo schreef:Veel plezier met de CX, ziet er mooi uit
plus 1
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Heb een 2400 IE Automatique gehad in Pallas uitvoering was een genot om mee te zweven heerlijk schakelende versnellingsbak.In de file of stadsverkeer heerlijk relaxed rijden.Op de snelweg heerlijk cruisen, het toerental blijft tot 120 km per uur op ong 3000 toeren wat voor mij niet extreem is heb nu een 2.0 Athena welke veel minder is in comfort en bij 120 km per uur ongeveer het zelfde toerental heeft als de automaat.
Het brandstof verbruik van de automaat is echter wel wat hoger,maar daar staat wel heel veel rijplezier tegenover.
Veel plezier met jouw automatique.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
PeterW schreef:heb nu een 2.0 Athena welke veel minder is in comfort
In welk opzicht bedoel je “minder in comfort” Peter?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Het comfort zit puur in het feit dat je niet hoeft te schakelen. Mijn ZF versnellingsbak schakelde perfect.
Het hoge toerental wat zo vaak als nadeel is genoemd, heb ik nooit storend gevonden daar ik mijn max snelheid altijd zo rond de 110/120 km per uur hou.En dan valt dat best wel mee.
CITROEN C5 1.8 Break 2001.
Eerder,
CX Athena 1981,CX Athena LPG 1981, CX 2000 1975, CX 2000 Athena 1985, CX 2400 IE Automatique 1982, XM Break type1, GS 1200 1974, BX 1400 1988, BX Break 1.6 TGI 1991GSpecial 1979,C5 2.0 Exclusive,C5 Break 1.8 2001, DSuper 1974, Ford Taunus 17M Super 1964.
DSuper 1971, G Special Break 1972.






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Oh nouja, ik schakel sowieso nooit boven de 90 km/h!
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D


Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-07-2003
- CX 25 GTi Automatic
- C1 1.0 Ambiance 3drs
Eerste kuren, raam bestuurderszijde wilde niet meer dicht. Ik dacht zal wel schakelaar zijn, dus schakelaar van achterraam geprobeerd. Dat werkte, maar toen wilde achterraam niet meer dicht. Dus toch die schakelaar. Alle 5 schakelaars eruit gehaald, en allemaal getest, nu wist ik niet meer welke het niet meer deed en ze leken allemaal goed. Dus alle 5 er maar weer ingezet en ja hoor raampjes doen het weer.
Het was dus gewoon franse aandachttrekkerij





























Totaal aantal Berichten: 10583
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Vrouwen…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.


Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-07-2003
- CX 25 GTi Automatic
- C1 1.0 Ambiance 3drs
Precies, eenmaal op leeftijd gaan ze aandacht trekken met hun gebreken.





























Totaal aantal Berichten: 10583
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
En gaan voorbij aan die van jou…
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.


Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-07-2003
- CX 25 GTi Automatic
- C1 1.0 Ambiance 3drs
Is het eigenlijk normaal dat kilometerteller akelig precies snelheid aangeeft? 130 op teller is ook 130 op GPS. Ik mag wel oppassen, dit ben ik niet gewend.





























Totaal aantal Berichten: 10583
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Bij mijn saxo ook. Mits met de goede bandenmaat. Citroen schijnt daar bekend om te staan.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Grimbo schreef:Eerste kuren, raam bestuurderszijde wilde niet meer dicht.
Ik dacht zal wel schakelaar zijn, dus schakelaar van achterraam geprobeerd. Dat werkte, maar toen wilde achterraam niet meer dicht. Dus toch die schakelaar. Alle 5 schakelaars eruit gehaald, en allemaal getest, nu wist ik niet meer welke het niet meer deed en ze leken allemaal goed. Dus alle 5 er maar weer ingezet en ja hoor raampjes doen het weer.
Niet meer werkende schakelaars zijn een bekend kwaaltje. Even wat contactspray in de schakelaars spuiten doet wonderen. En voorkomt dat je ramen plotseling niet meer dicht gaan.


Totaal aantal Berichten: 21
Geregistreerd: 30-07-2003
- CX 25 GTi Automatic
- C1 1.0 Ambiance 3drs
Vandaag ruimte gemaakt in schuur, CX slaapt nu binnen, naast een lollig leen AXje. Over paar dagen staat daar DS van broerlief weer, kunnen de dames gezellig roddelen