



Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Ik wil mijn gasstang houder vervangen omdat het rubber uitgedroogd is, maar de nieuwe exemplaren die ik te koop zie staan hebben een busje van 6 of 8 mm binnen diameter, terwijl mijn busje 5 mm binnendiameter heeft. Mijn oude busje zit te ruim in zo een nieuwe gasstang houder. Voordat ik ga freubelen met opdikken, zijn er ook houders voor een busje van 5 mm binnen diameter?
Ter info, de buitendiameter van mijn busje is 9 mm, dat zou dus ook de diameter van het gat in het rubber moeten zijn.
Alternatieven zijn het opdikken van de buitenmaat van het oude busje, of een 5 mm busje om de gasstang met 6 of 8 mm buiten diameter.
En hoe komt het dat een afwijkende diameter heb de gasstang?
Het gaat om een DX motor met halfautomaat uit december 67, de carburateur is een Weber 28/36 DDE 51832.
Hydro
Elle va comme les pompiers!














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Ik heb het rubber laten vervangen door polyurethaan bij de plaatselijke polyurethaan koning. Ik kan dit ook voor jou laten doen, zal inclusief verzenkosten eurootje of 40 zijn denk ik.
Wat ik heb gezien en wat goed werkt is het aangetaste rubber verwijderen en vervangen door een standaard grommet (rubber doorvoer dingetje voor kabels) Past precies, en je kunt het bronzen busje er mooi in verlijmen.
Ziet er uit als origineel, kost 20 cent en werkt als n tiet.




Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Stef,
Je PU koning kan mooie dingen maken, daar had ik al over gelezen.
Maar ik ga eerst eens je goede suggestie voor de kabel doorvoertule (of grommet) proberen.
Bedankt
Hydro
Elle va comme les pompiers!




Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Uiteindelijk heb ik het toch weer anders opgelost: de lokale ijzerwarenhandel bleek messing pijp van 6mm uitwendig en 5mm inwendig te verkopen. Dan wordt de oplossing wel heel makkelijk: stukje afzagen en er in lijmen met Loctite 648.
Die Loctite had ik nog liggen van het vastlijmen van het benzine toevoerpijpje in de carburateur.
Oude gasstang even een beetje schoon schuren met Scotchbrite en de gasstanghouder draait nu precies passend en soepel om de gasstang. Voor de zekerheid heb ik er nog wat kopervet tussen gedaan.
Zie foto’s voor het resultaat. Het oude gasstanghouderbusje zie je links op de tweede foto.
Hydro
Elle va comme les pompiers!














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Netjes gedaan!
Ik heb hetzelfde probleem op een andere manier opgelost met mijn nieuwe DS; de grommet (kabeldoorvoer) methode; Eerst grommet erin van precies de juiste maat, daarna busje erin gelijmd met epoxy en 20 minuten later zit alles weer goed.