Ton,
De wiellagerblokken gewoon laten zijn zo zoals ze zijn, hier gebeurd weinig of niets mee in het leven van een Citroen. Dat is het advies wat ik altijd mee krijg van de andere specialisten, en ik ben er zelf ook van overtuigd. Het is volgens mij een techniek die afkomstig is uit de vliegtuigindustrie.
De optie van een vetnippel is wel een goede suggestie, ik denk dat ik dit zelf ook zal gaan uitvoeren bij mijn oude dame van 58.
Kortom: weer uitdaging voor ons beiden
Hans, probleem is dat ik hem in de koudontvetter heb ondergedompeld
Zou ie tegen moeten kunnen? Regenwater/zout heeft ook vrij spel?
Ton,
Ik verkoop zelf LED-lampen (primaled.nl) en het is dan net als met de omschrijving IP65… dat is spatwaterdicht, echter onder water kunnen ze ook niet tegen.
Ik krijg wel eens bouwlampen terug met de mededeling dat ze het niet meer doen en krijg ze dan weer retour voor garantie. Echter af en toe komt het alg en de troep uit het lampenhuis
Met andere woorden….
Ik ga die nippels erin boren
Vandaag verder met diverse klusjes. Demontage leidingen hydraulica , handrem aansluiting, fusees losgekregen. De motor is nu vrij voor uitbouw volgens mij.
Ik heb 2 verschillende bibaxen. De ene is geklonken en zit met andere bouten vast (helemaal schroefdraad) dan de andere die niet geklonken is en bouten heeft met een glad deel. Ook geen ringen achter de boutkoppen.Ik laat het zo maar ga wel ringen achter de koppen doen…aluminium huis, beter voor de verdeling van de aantrekkracht.
Ik heb nieuwe bibaxrubbers gekocht bij het magazijn. Kreeg het advies om de geklonken versie niet opnieuw te klinken. Nergens voor nodig, wat ik zelf ook al dacht.
Fotos zijn niet heel geniek, voor mijn documentatie, maar voor de liefhebber…
https://plus.google.com/photos/107438370753668618277/albums/5840416632306120977?banner=pwa
Vorm van de oude wiellagers is anders. Zit een soort hanekam op dus waar de smeernippel te plaatsen….
Ton,
Wat is je (cilinder)kop aangevreten bij de waterpomp, zit hier nog voldoende materiaal achter?
Voor de rest lekker bezig
TonW schreef:Vorm van de oude wiellagers is anders. Zit een soort hanekam op dus waar de smeernippel te plaatsen….
hier beter te zien nog
SPAM schreef:Ton,
Wat is je (cilinder)kop aangevreten bij de waterpomp, zit hier nog voldoende materiaal achter?
Voor de rest lekker bezig
Ja dat is niet best zo op het oog…ga ik bekijken als ik de motor eruit heb….
Heb materiaal besteld voor een hijsbaantje…komt volgende week binnen. Dan nog wat IPE-tjes regelen…kan ie eruit
SPAM schreef:Ton,
Wat is je (cilinder)kop aangevreten bij de waterpomp, zit hier nog voldoende materiaal achter?
Voor de rest lekker bezig
En ja ik word er ook niet jonger op Hans…krijg je van dat wijntje en sigaretje als je na het sleutelen nog even terugkijkt op je werk haha
Ton,
Hou bij het eruit takelen goed de tapeinden van je hydraulique-blok bij je stuurkolom in de gaten. Je blok tikt hier namelijk snel tegenaan, met als gevolg een krom tapeinde of afgebroken tapeind (ik spreek uit ervaring)
Je motorsteunen dienen ook aan de onderzijde te worden losgemaakt. Zie ook http://www.SPAM.nl/3jan2013.html
Kom op Ton, ik ben net 70 geworden en lig al sinds eind november bijna dagelijks onder een DS te beunen.
TonW schreef:TonW schreef:Vorm van de oude wiellagers is anders. Zit een soort hanekam op dus waar de smeernippel te plaatsen….
hier beter te zien nog
denk dat het 2 nippels moeten worden…niet?
Dit is de doorsnede….
Han S schreef:Kom op Ton, ik ben net 70 geworden en lig al sinds eind november bijna dagelijks onder een DS te beunen.
Hey Han…was een geintje…Hans zit altijd te stangen