



Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 20-11-2004
- ID/DS Break20
- ID/DS DS19M
- 2CV AK400
- C5 Break ph2 2.0 16V
Juist vanwege het poreuze polyester MOET je een dak ook aan de onderkant dampdicht afsluiten, als je het laat spuiten. Anders krijg je onvermijdelijk na verloop van tijd blaasjes, door vocht dat naar buiten wil.
Beste oplossing is beide zijden laten spuiten. Eerst polyester plamuur en dan spuiten.
In een auto is het meestal vochtiger dan erbuiten (condens, ademvocht). Bovendien zal vocht door de zon ook naar buiten willen (lagere dampdruk).
Citroën-rijder sinds 1977. Voor goed ID/DS onderhoud, cursussen en advies ga je naar echte specialisten en de techneuten van de ID/DS club.





















Totaal aantal Berichten: 2532
Geregistreerd: 02-08-2007
- C35 Hilton XLS
Als je polyester afwerkt met zgn topcoat , die je overings in ieder kleur kan bestellen, komt er een soort film overheen die sluit de polyester laag netjes af, denk aan de botenbouw ed
bijvoorbeeld
https://polyestershoppen.nl/Topcoat+naturel-p-1001.html
ik heb het veel toegepast bij de restauratie van oldtimer caravans die voorzien waren van een polyesterlaag
Citroen c32 Hilton XLS