Hee allemaal!
Binnenkort willen we thuis van 2 autos(C5 Break en C3) naar 1 auto gaan. Mogelijk wordt het de DS4. Morgen gaan we hiermee testrijden, maar we zijn al vrij zeker dat deze het gaat worden. We zitten bij van Beek in Roosendaal, en daar is momenteel een aanbieding met 3650 korting op de So Chic VTI120 en Sport Chic THP200.
Nu probeer ik de rest van de familie te overtuigen om voor de Sport Chic te gaan, maar hij is wel 6370€ duurder. Ik heb geloof ik al alle voordelen op een rijtje gezet, maar misschien kunnen jullie mij helpen om hen te overtuigen?
Alvast bedankt!
Jopk DvG
Ik denk dat maar 1 ding hoeft te overtuigen: een proefrit.
Er zit “een wereld van verschil” in die motoren.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Ja dat is waar. Vandaag hebben we de testrit in een DS4 Sport Chic, maar dat is een HDI115(??? wist niet dat dat kon) EGS.
Die HDI is qua trekkracht/soepelheid vergelijkbaar met de THP200, maar door de EGS en de dieselkenmerken zal het toch een heel andere rij ervaring zijn.
Maar interieur, accessoires, rij eigenschappen en zitpositie heb je iig kunnen ervaren.
Nou we zijn weer terug. We hebben de DS4 en C4 gereden om met elkaar te vergelijken. DS4 is duidelijk stugger, en is wat duurder dan de C4, maar we zijn nog even aan het twijfelen. Ik hou het hier op de hoogte!

Totaal aantal Berichten: 532
- 2CV 2CV 6 club
- C1 c1 ambiance
- DS 3 DS3 1.6 AIRDREAM So Chic E-HDI 90
- DS 4 1.6 eHDI Business
En?
Na BX-ZX-Xant-Xant-xx-XM-xx-Xant-2CV (1985) + C5-1 (14-4-2006 tot 1-2-2008) en C5-2 (1-2-2008 tot 23-1-2014, 2.0HDiF 16V Break BVA6 Image (2008)), vanaf 23-1-2014 een zwarte DS3 1.6e-HDi So Chic van 10-2011. en vanaf 05-12-2014 een rode DS4 1.6 e-HDi Business van 09-2011

Totaal aantal Berichten: 557
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Harm van Beek schreef:En?
Inderdaad: En????
watishetgeworden
Sorry voor het laat reageren!
We zijn even met andere dingen bezig geweest, maar nu gaat de tijd komen om hem te kiezen, maar er is een 3d tegenstander bijgekomen, de C4 Picasso… en we zijn nog aan het kijken of het dieselen of benzine wordt etc… we gaan van 2 naar 1 dus het is nog even nadenken…
Iemand een C5 Break Athene uit 2005 of een C4 Prestige uit 2005 kopen
Als ik nu zou moeten kopen zou de Picasso ook een goede kans maken tov DS4.

Totaal aantal Berichten: 557
- DS 4 THP 155 EGS So Chic
Misschien effe wachten tot Numméro 9 uitkomt?
Lijkt wel een kek karretje….
@MOD kan dit topic naar C4 verplaatst worden?
OnTopic:
Hahah die zal vast heel goedkoop zijn
We hebben vandaag proefgereden in een C4 Exclusive die bij van Schie in ‘s Gravenzande staat. Bijna volledig compleet, enige wat er niet op zat was Xenon, maar dat hoeft van ons ook echt niet.
Wel zat er een dingetje op dat we niet wouden, een sterretje in de voorruit. We hebben overlegd over hoe dat gefixed zou kunnen worden, maar het komt erop neer dat van Schie wil dat wij de verzekering oplichten, en dat zij ons dan terugbetalen. Mijn vader is nogal anti-oplichterij etc, dus dat vonden we niet zo leuk om te horen.
Daarnaast waren er 2 dingen aan de auto waar we niet zeker over waren:
- De hoge kofferbak, we hebben een hond die bijna 10 is. Vooral mijn vader vond dit een probleem, omdat die dan niet meer in kan stappen, maar toevallig heb ik 10 minuten geleden hetzelfde geprobeerd in onze oude C3 uit 2005, daar kon hij(wel met enige moeite) in en uitstappen, en de C4 is iets lager.
- Achterin hoofdruimte, vanwege het panoramadak is die wat beperkt. Mijn vader heeft de langste rug in de familie(daarna ik, ik ben wel langer dan hem), en hij zit met zijn hoofd tegen het dak aan. Hoewel het minder is als hij onderuit gezakt zit, blijft het vervelend. Wel is het zo, dat mijn vader nooit, maar dan ook nooit achterin zit bij ons
Dus eigenlijk zijn het nadelen die niet echt meetellen naar mijn mening, mijn vader is daar wat eigenwijs over.
Daarnaast moet er nog een trekhaak op. Waar het nu in zijn totaalplaatje op lijkt is het als volgt;
C4 Exclusive voor 19.950
Trekhaak +1011,-
Rijklaar +500,-
Update navigatiekaarten +100,-
Voorruitreparatie +100,-
Inruil C5 Break 2005: -3500
Totaal komt neer op ongeveer 18000,-
Wij willen nu kijken of we de volgende deal kunnen maken, inruil 1000 extra en de kosten voor update van de kaarten en de voorruitreparatie aan hun. Dan wordt het ongeveer 16.800
En zelfs dan moet mijn vader er nog even over nadenken…
Winterbanden op lichtmetalen Dezent J velgen mochten niet helpen.
We gaan nu kijken of de lokale dealer iets beters weet te regelen met die auto.
To Be Continued
ps het gaat om deze auto: http://www.autotrack.nl/tweedehands/citroen/c4/8418147
Jopk schreef:ps het gaat om deze auto
Ziet er goed uit. Mooie kleur, mooie velgen en lekker compleet met opties
Frie schreef:Jopk schreef:ps het gaat om deze auto
Ziet er goed uit. Mooie kleur, mooie velgen en lekker compleet met opties
Ja ik vind em geweldig maarja nu nog mijn vader overhalen haha wish me luck…
kaarten moet hij er maar zo bij doen..
en die trekhaak is ook stevig aan de prijs hoor,,
ronama schreef:kaarten moet hij er maar zo bij doen..
en die trekhaak is ook stevig aan de prijs hoor,,
Tja blijkbaar is dat niet de normale gang van zaken. Trekhaak moet ik wel zeggen dat dat een afneembare is. een vaste is 850, maar afneembaar is weer handig voor onze hond
dat kan goedkoper..
toen ik mijn C4 kocht heeft mijn dealer een trekhaak onder de C3P gezet voor 100 euro..
deel van de deal..
rond de 400 heb je een vaste eronder in belgie..