Vandaag 2 dingen die niet lukten…vet in naaldlagers spuiten met injectienaald…vet verwarmd met fohn…gaat goed maar stolt binnen 10 seconden ook weer net zo hard…..ik ga volgende week een bus spuitvet kopen en nogmaals proberen.
Het 2e was het uitpersen van het lager van het wiellagerblok….onder de poot van de brug…brug gaat omhoog…volgende week een persje aanschaffen dus dan maar.
fotos:
https://plus.google.com/photos/107438370753668618277/albums/5858524486469932737?banner=pwa
Wat wel lukte…hulpstuurhuizen uit elkaar gehaald met speciaal gereedschap…1 moer wilde niet dus toch met de schroevendraaier en een hamer. Boel gestraald en in de primer…ik heb nieuwe lagerschaaltjes en afdichtrubbers…nog op zoek naar 56 kogels in de goede maat…6.74mm…verven en klaar…o ja zoals ik al zei zoek nog een stuurarm voor rechts
fotos:
https://plus.google.com/photos/107438370753668618277/albums/5859225952310513905?banner=pwa
Verder de volgende laag Hammerite nog maar eens…Hans ik snap echt niet dat je zo gek bent met dat spul…het vloeit niet, het dekt niet en het eindresultaat is niet mooi gewoon….strepen. Meer hammeroid zeg maar…;-) Ik kan het voordeel wel zien voor het chassis omdat het die roestwerende eigenschappen heeft maar niet voor onderdelen.(klein stukje gedaan) Dus ik ga gewoon weer verder met spuitbussen.
fotos:
Verder met claxon…...claxonhuis op plankje geschroefd en gestraald..ik wilde het binnenwerk niet demonteren.
fotos:
https://plus.google.com/photos/107438370753668618277/albums/5859225498422851649?banner=pwa
Nieuwe onderdelen die ik deze week kon vinden
https://plus.google.com/photos/107438370753668618277/albums/5861214413563161537?banner=pwa
Proefje chassis met Hammerite…beetje opgeschuurd…dit is de 2e laag (dekt nog niet)
foto:
https://plus.google.com/photos/107438370753668618277/albums/5861215598341618801?banner=pwa
morgen weer verder denk ik
Ik ben behoorlijk eigenwijs en meestal werkt dat in mijn voordeel. Ik heb alle holle ruimten van mijn DS ingespoten met vet. Toen ik hier kwam wonen stonden er in de schuur emmers vol vet, van het loonbedrijf dat er eerder in zat. Ik heb zo’n grote bus met van dat rode smeervet en dat heb ik in een oude juspan gedaan en heetgestookt tot zo’n 120 graden. In de drukbekerspuit gedaan en de spuitlans door de vele gaten welke in de longerons zitten, met name aan de bovenkant zitten verschillende gaten. Acht bar druk er op en de vetmist komt er aan alle kanten uit gieren.
Hetzelfde met de negen compartimenten, die zijn spekvet van binnen.
Voor mij geen hammerite, Dinitrol, ML ofzo. De buitenkant van de auto (onderzijde en zijkant longeron} gaan helemaal blank met de high speed staalborstel en schuurschijf, dan twee lagen zinkprimer, etmaal drogen en dan van die zacht blijvende underbody zooi er overheen in een paar lagen.
Die DS roest niet meer, er zijn geen punt en proplassen, alles doorgelast met stuiklassen, waterdicht.
Geen 50 tons krik nodig Ton?
Overigens heb ik bij de Action een paar spuitbussen zwarte glanslak en blanke lak gekocht. Dat kost daar iets van 2 euro per bus. Ik heb een nieuw stukje plaatstaal in de zinkprimer gezet, daarna twee lagen zwarte lak en de volgende dag drie lagen blanke lak.
Dat plaatje ligt nu buiten in weer en wind en dat blijft daar zeker een jaar liggen om te kijken hoe dat zich houdt.
Han S schreef:Ik ben behoorlijk eigenwijs en meestal werkt dat in mijn voordeel. Ik heb alle holle ruimten van mijn DS ingespoten met vet. Toen ik hier kwam wonen stonden er in de schuur emmers vol vet, van het loonbedrijf dat er eerder in zat. Ik heb zo’n grote bus met van dat rode smeervet en dat heb ik in een oude juspan gedaan en heetgestookt tot zo’n 120 graden. In de drukbekerspuit gedaan en de spuitlans door de vele gaten welke in de longerons zitten, met name aan de bovenkant zitten verschillende gaten. Acht bar druk er op en de vetmist komt er aan alle kanten uit gieren.
Hetzelfde met de negen compartimenten, die zijn spekvet van binnen.
Voor mij geen hammerite, Dinitrol, ML ofzo. De buitenkant van de auto (onderzijde en zijkant longeron} gaan helemaal blank met de high speed staalborstel en schuurschijf, dan twee lagen zinkprimer, etmaal drogen en dan van die zacht blijvende underbody zooi er overheen in een paar lagen.
Die DS roest niet meer, er zijn geen punt en proplassen, alles doorgelast met stuiklassen, waterdicht.
Geen 50 tons krik nodig Ton?
hahaha ik mag je aanpak wel Han…er is een Duitser die ook gelooft in vet…zn naam ontschiet me even nu
Die uitdeukset drukt 4 ton maar ik heb geen houvast dus…. dan gaat die 50 ton het paardenstalletje van Verkade van zn magere fundering tillen vrees ik….lol
Han S schreef:Overigens heb ik bij de Action een paar spuitbussen zwarte glanslak en blanke lak gekocht. Dat kost daar iets van 2 euro per bus. Ik heb een nieuw stukje plaatstaal in de zinkprimer gezet, daarna twee lagen zwarte lak en de volgende dag drie lagen blanke lak.
Dat plaatje ligt nu buiten in weer en wind en dat blijft daar zeker een jaar liggen om te kijken hoe dat zich houdt.
interessante test!
Bijna een halve liter lak voor een paar euro is natuurlijk om je een breuk te lachen. Ik betaalde voor een liter 2K lak voor mijn Jaguar 126 euro.
Als die lak volgend jaar nog netjes is, dus zonder in de was te zijn gezet, spuit ik er een hele auto mee.
Die man van dat vet heet Mike Sanders en dat vet is vaseline met een toevoeging.
Dat is hem..klinkt heel Duits ook…;-)
Ik denk eerlijk gezegd dat die Action lak dat niet gaat worden…die prijzen van verf zijn exorbitant maar (zonder er verstand van te hebben) geloof ik wel in techniek en innovatie op dat gebied
Potje Hammerite is ook prijzig en je moet hun oplosser/verdunner gebruiken…dat kost zoveel als een VSOP cognac voor dezelfde hoeveelheid ook nog…ik bedoel een glas niet een fles
Ik had een roestplekje op de kentekenplaathouder aan de achterkant van de DS en dat heb ik kaal gemaakt, in de zinkprimer gezet en toen het hele ding zwart gespoten met een spuitbus van Action. En dat ziet er na twee jaar nog prima uit.
Das mooi….maar een auto spuiten is nog wat anders…2K zegt ook al wat
Han, 20 jaar geleden een oppervlakkig geroest portier ingesmeerd met motorolie…heeft zich top gehouden (wel binnen)
Ik heb overwogen om de hele buitenkant in het vet te zetten om het patina te houden….gaan we toch maar niet doen…niet handig
Die discussie hadden we ook even over de DS van Hans Peter en je ziet in die Amerikaanse autoprogramma’s ook wel dat een helemaal originele klassieker inclusief patina en droogscheurtjes in het leer toch zeer wordt gewaardeerd en veel waard is.
En Han….als je al dat werk doet…dan wil je het ook met goed spul doen
denk ik tenminste…moet er niet aan denken om dat over 2 jaar nog eens te doen
Han S schreef:Die discussie hadden we ook even over de DS van Hans Peter en je ziet in die Amerikaanse autoprogramma’s ook wel dat een helemaal originele klassieker inclusief patina en droogscheurtjes in het leer toch zeer wordt gewaardeerd en veel waard is.
Maar voor de lak is nog geen oplossing…leuk als je in CA woont…hier werkt het niet
dit achterportier dus…is in 20 jaar niks mee gebeurd met een beetje olie erop
Die spuitbussen van de Action is lekker spul , primer en zwarte lak is goed van ze….
Zowel zwart hoogglans als zwart mat.