28 van de 29
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 Volgende > 
   
zekeringen ds19 1958
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 30 maart 2013 11:24 PM
  [ # 406 ]

Spuitbussen gaan lekker snel, maar of het duurzaam is?
Tussen 1990 en 1995 heb ik mijn DS onder handen genomen, inmiddels 120000 km geleden.
Alles kaal tot op het metaal, zowel chassis, losse delen als plaatwerk.
Chassis na stralen geschopeerd.
Grondlaag: epoxyprimer
Daarna: plamuur (waar nodig) en filler
Bodyshute op chassis en binnenkant schermen
Toplaag: 2k laksysteem, zowel op chassis als plaatwerk
Resultaat: chassis heeft nog steeds geen roest, plaatwerk op 2 plekjes roest waar de ondergrond niet goed was behandeld, voor het overige nog bijzonder goed.
Ik betwijfel of deze kwaliteit met een spuitbus gehaald wordt.

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 30 maart 2013 11:26 PM
  [ # 407 ]

Ik kan dit alleen maar bevestigen, persoonlijk vind ik de 2K altijd perfect.

Echter voor het kleine spul, pak ik altijd een spuitbusje ( wel primer van te voren).

En die epoxyprimer is natuurlijk altijd goed.

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 30 maart 2013 11:39 PM
  [ # 408 ]
dickesse schreef:

Spuitbussen gaan lekker snel, maar of het duurzaam is?
Tussen 1990 en 1995 heb ik mijn DS onder handen genomen, inmiddels 120000 km geleden.
Alles kaal tot op het metaal, zowel chassis, losse delen als plaatwerk.
Chassis na stralen geschopeerd.
Grondlaag: epoxyprimer
Daarna: plamuur (waar nodig) en filler
Bodyshute op chassis en binnenkant schermen
Toplaag: 2k laksysteem, zowel op chassis als plaatwerk
Resultaat: chassis heeft nog steeds geen roest, plaatwerk op 2 plekjes roest waar de ondergrond niet goed was behandeld, voor het overige nog bijzonder goed.
Ik betwijfel of deze kwaliteit met een spuitbus gehaald wordt.

Ik ben het met jullie eens maar kleine delen?

klein stukje chassis met Hameroid, ik ben niet blij met de afwerking

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 30 maart 2013 11:47 PM
  [ # 409 ]

Ton,

Heb je de normale Hamerite of de Hamerslag-versie.

Je moet de Hamerite er wel dikker opzetten dan de normale lak bij het aanbrengen.

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 30 maart 2013 11:53 PM
  [ # 410 ]

Hans ik heb de gewone, blikje, zijdeglans, helaas niet te verkrijgen in spuitbussen…. En ik heb sommige delen gedaan met hun primer en het ook zo geprobeerd, direct op enigszins geschuurd metaal….direct op metaal gaat iets beter vind ik…zit nu aan 2x primer en minimaal 3x lakken en het wordt niks

hier de primer

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 30 maart 2013 11:56 PM
  [ # 411 ]

En als ik hem dikker opzet gaat het druppen

Wat wel redelijk ging na 2x primer en nu 2 x in het zwart (moet nog een keer)

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 30 maart 2013 11:59 PM
  [ # 412 ]

Ton,

Spuitbussen zijn echter wel te verkijgen… kijk eens bij onderstaande link.

http://verf24.nl/spuitbus-hammerite-c-42_85/hammerite-hoogglans-zwart-400-ml-p-814

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 31 maart 2013 12:21 AM
  [ # 413 ]

klopt maar is hoogglans

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 31 maart 2013 10:27 AM
  [ # 414 ]

De Hamerite uit blik kun je ook verspuiten.
Ook al staat erop het blik van niet.
Mijn buurman spoot er eerder alles mee,goed verdunnen met thinner en spuiten maar.
Schoorsteen kappen enz enz ... tot aan de grondbak van de trekker toe.
Wel moet je dan een laagje meer spuiten,maar het ziet er goed uit.

Succes
VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
TonW
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 449
Geregistreerd: 03-01-2011

Gepost: 31 maart 2013 01:48 PM
  [ # 415 ]

Bedankt voor het advies, ik wilde eigenlijk vermijden een verfspuit te kopen, maar misschien toch nog maar es proberen. Vreemd dat je buurman thinner gebruikt, dat wordt echt duidelijk afgeraden omdat Hammerite een andere samenstelling heeft dan verf…maar misschien is dat een marketing truuk (hun verdunner is relatief erg kostbaar)

Profiel  
 
dickesse
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007

- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Gepost: 31 maart 2013 11:40 PM
  [ # 416 ]

Ook de kleine delen werk ik met 2k lak af.
Het is wat meer werk en je moet een spuitmasker gebruiken.
Jarenlang heb ik zo’n hobby modelspuitje hiervoor gebruikt, ging vrij goed.
Nu een kleine HVLP spuit, gaat veel beter, maar iedere keer het schoonmaken is wel een gedoe.
En het is wel fijn om ventilatie te hebben, anders blijft de nevel hangen.
Het voordeel van deze afwerking ervaar ik in de afwerking die tegen een stootje kan.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 01 april 2013 12:20 AM
  [ # 417 ]

Vroeger had je synthetische lak, verdunner er bij en spuiten maar en altijd glad. Met 2K lak spuiten is veel kritischer en elk vuiltje leidt tot een fish eye of een bultje.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1347
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 01 april 2013 07:52 AM
  [ # 418 ]

Spuitpistool met 2K lak is na de klus heel goed schoon te maken met MEK (Methyl Ethyl Ketone) Is ook fantastische ontvetter. Het is eigenlijk een soort super remmen reiniger. Het is wel heel gemeen en ongezond spul voor je huid en het moet niet op je auto komen, want dat lost verf meteen op.

Profiel  
 
Han S
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4961
Geregistreerd: 04-06-2006

Gepost: 01 april 2013 12:09 PM
  [ # 419 ]

Je moet goed uitkijken met die wondermiddelen en zorgen voor adembescherming en chemische handschoenen.
Veel van die oplosmiddelen leiden tot ernstige klachten en ongeneeslijke toestanden.

Profiel  
 
Jeroen ID19P
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 463
Geregistreerd: 18-06-2009

- ID/DS ID 19 P
Gepost: 01 april 2013 12:15 PM
  [ # 420 ]

Volgens mij is MEK al jaren verboden….tast de ozonlaag ietswat aan….

Profiel  
 
 
28 van de 29
« Eerste  < Vorige 26 27 28 29 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook