1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
bougie met midlockbus uit bougiegat geschoten & weer gerepareerd
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 02 april 2013 05:35 PM

Goedenmiddag ds-ers,

de titel laat weinig ruimte voor fantasie…. m’n gerepareerde bougie (nr 4) is met bus en al uit het bougiegat komen zetten, geen vlees meer over.
Vraag; zijn er nog reparatiemogelijkheden of wordt het een cilinderkop wissel?

Alvast bedankt voor het meedenken.

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 april 2013 05:38 PM
  [ # 1 ]

Nu ben je wel klaar ja… een revisiebedrijf kan nog iets met speciale overmaat bus doen, maar dan moet de kop er dus af…..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 april 2013 05:40 PM
  [ # 2 ]

Helicoil? Die zijn nog iets dikker dan de midlock busjes..

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 april 2013 05:43 PM
  [ # 3 ]

Bij een normaal uitgewoond bougiegat werkt dat wel, maar omdat ie voor de midlock-bus al is opgetapt en zelfs dát schroefdraad er nu al uit is denk ik dat het niet gaat werken. Toch?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 02 april 2013 06:01 PM
  [ # 4 ]

Is een vage gok. en het is bougie 4! mega shit daar achterin tappen…

Trek die kop eraf en laat het gat dichtlassen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 02 april 2013 06:20 PM
  [ # 5 ]

Ik heb al gevraagd of het mogelijk is om het gat dicht te lassen, maar de eerste reactie was dat een gat dichtlassen in aluminium niet zo makkelijk is.

Er bestaat een mooie revisieset voor dit soort problemen (time big-sert), evt via Wurth, maar levert alleen aan vakhandel en een keer duurder dan USA. 
http://www.wurth.nl/images/brochures/timesert brochure.pdf (ff helemaal plakken, link werkt niet goed)

Verder in USA te koop, maar ex verzendkosten en belasting ruim 300 dollar, los nog van de levertijd.
Mogelijk dat een revisiebedrijf zo’n set heeft, dan is eea nog te overzien.

Anders wordt het iid kop los en vervangen of met een overmaat bus repareren….

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 02 april 2013 06:46 PM
  [ # 6 ]

Welke schroefdraad heeft een DS bougie nu weer ??

Ik zie op e-bay toch al big-sert setjes voor rond de 100 dollar en 28 dollar verzending .

Met een beetje geluk zitten daar geen invoerrechten op

want is een klein doosje , zit in een normale enveloppe .

Altans bij mij toch .

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 02 april 2013 06:55 PM
  [ # 7 ]

Standaard draad is 14x1,25, je hebt dan de deep-hole (verlengde uitvoering) nodig vanwege de ds-constructie.
De time big-sert heeft een tap en buitendiameter van 18x1,5 en binnendraad van 14X1,25, ook hier weer de verlengde uitvoering nodig.

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 02 april 2013 07:00 PM
  [ # 8 ]

Als de kop eraf is kun je natuurlijk altijd een bus (laten) draaien van aluminium of staal, en die in het gat vastzetten ( door eerst veel grotere draad erin te tappen) komt in feite neer op een big set ding, maar dan waarschijnlijk goedkoper.

Suc6!

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
wbogaerts
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3198
Geregistreerd: 16-06-2005

- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Gepost: 02 april 2013 08:24 PM
  [ # 9 ]

Als je een lange tapkruk gebruikt kan je met een standaard set toch wel op weg ?

http://www.mzsgereedschap.nl/metaalbewerking/tap-benodigdheden/tapkruk/5128.html

Zelf een bus laten maken kan ook natuurlijk ,

en daar hoeft de kop niet voor af volgens mij .

Walter

Meten is weten , gissen is missen

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 02 april 2013 10:52 PM
  [ # 10 ]

kan niet 123 terugvinden wat voor blok je erin hebt maar is een andere kop dan niet goedkoper?

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 02 april 2013 11:11 PM
  [ # 11 ]

Ik zat aan precies hetzelfde te denken…...

Profiel  
 
capt kok
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 406
Geregistreerd: 19-05-2009

Gepost: 02 april 2013 11:57 PM
  [ # 12 ]

Een andere kop is zeker een optie. Het is een DS2 motor, dus behoorlijk gangbaar.
De huidige kop is in goede staat met nieuw pomp etc, dus als t ff kan wil ik deze houden.
Daarom deze post om te checken of ik niets over het hoofd zie en voor hetzelfde geld is er een revisiebedrijf bekend die een dergelijke revisieset heeft…of natuurlijk een goed alternatief.

en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen cool smile

Profiel  
 
robbertkars
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 839
Geregistreerd: 11-02-2007

- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 IE Pallas BVH
Gepost: 03 april 2013 12:32 AM
  [ # 13 ]

Heeft de club niet zoiets voor je liggen?
Probeer het ook eens bij http://www.motorenrevisie-frank.nl/ in Hilversum
Maar ik vrees toch dat je de kop eraf moet halen zeker als het om de vierde cilinder gaat.
Ik heb aan mijn 21-er hetzelfde euvel gehad, na ampele overwegingen toch een andere (vlakke)kop erop gedaan met goed schroefdraad. Nu 10.000 km later nog steeds geen enkel probleem Smile

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 03 april 2013 10:30 AM
  [ # 14 ]

die kop ligt er in 1 uur af. Dan kan je doen wat je wil…

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
rustyduck
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 356
Geregistreerd: 28-08-2007

Gepost: 03 april 2013 10:41 AM
  [ # 15 ]

lijkt me ook, dan kun je echt goed zien wat je doet, zoveel materiaal heb nou ook niet daar. en als je de kop eraf hebt kun je de nieuwe bus ook goed borgen en ben je er ook nog zeker van dat je geen rommel in je cilinder krijgt!

ik zeg kop eraf, naar goed revisiebedrijf, vragen of ze er nog wat mee kunnen, anders andere kop erop!

greetzzzzzzzz

heeft er nog iemand een doosje met tijd in de aanbieding??

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook