Ik zou gaan voor een 2e hands kop, Citro Classique, Huub, etc hebben zat liggen…
Uiteindelijk na een korte zoektocht naar een andere kop en navraag naar reparatiemogelijkheden bij de diverse revisiebedrijven, toch besloten mijn huidige kop te repareren.
Reparatie mbv alu-lassen wordt afgeraden vanwege de stuctuurverandering, revisie met een overmaatse bus geeft problemen met borging en is even duur als de time-sert set. Tweedehands kop: moet vaak aanvullend worden gereviseerd, mijn kop is verder in goede staat.
Een collega heeft de big-sert spullen meegenomen uit Amerika. Is mooi en degelijk spul, goed over nagedacht
Afgelopen week de reparatie gedaan zonder de kop los te halen, was een paar uur werk. Meeste werk is vooral het ontvetten en schoonmaken van de nieuw getapte draad en weghalen van evt restanten in cilinder.
De auto loopt weer als een zonnetje, kortom operatie geslaagd!
en…. niet vergeten: zelf de slingers ophangen