Your turn Derk!

Totaal aantal Berichten: 7610
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Raar dat ze het onderstel aanpasten - de Cadillac was volgens mij toen al leverbaar met niveauregeling op de achteras. Ik zou er wel eens eentje willen zien op het type 75 onderstel

Totaal aantal Berichten: 11883
- Xantia TD SX
H@ns schreef:Your turn Derk!
Ik ga eens even iets fröbelen…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
break23m schreef:Raar dat ze het onderstel aanpasten - de Cadillac was volgens mij toen al leverbaar met niveauregeling op de achteras. Ik zou er wel eens eentje willen zien op het type 75 onderstel
Nou, wat ik begreep is dat ze de auto’s gewoon in tweeën hakten en dat de voorkant van Cadillac aan de achterkant van de Chevy werd gelast.
Volgens de eigenaar is bij deze alles achter de A-stijl Chevy.
De onderstellen werden dus niet aangepast, het was maar net wat voor achterkant je wou hebben: Chevy of Oldsmobile…
En afhankelijk van de achterkant had je dus blad- of schroefveren…
En Caddy had in de jaren 60 al niveauregeling…
Natuurlijk niet zo mooi als onze dames natuurlijk…

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Wat een ontzettend lompe oplossing. Zeker omdat je daarna toch nog fors aan het plaatswerken moet om de achterspatborden aan te passen. Als ik dat artikel lees, stonden die speciaal gemaakte stationcars gewoon nieuw in de showroom. Dan wil je dit toch niet? Sowieso raar dat ‘t kan: de GM full sizes hadden twee wielbasis (los even van de Cadillac 75) en Cadillac gebruikte alleen de lange. Alle stationcars hadden de ‘korte’ wielbasis. Maar goed - misschien is dat met een langere cardanas gewoon op te lossen.
Rare jongens die Amerikanen…

- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Dat sowieso. Ik ben er intussen wel benieuwd naar of er ook Lincolns waren met de achterkant van een Ford, of LeBarons met een Dodge-achterkant. Maar dan moet ik een ander forum zoeken ... Benieuwd naar de nieuwe opgave.
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Derk! Wakker worden!!!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!

- Xantia TD SX
Uh, ik ben een dag weg en ze missen me gelijk. Wat een heerlijk welkom. Effe kijke hoor, ik had geloof ik nog wat liggen. Momentje.
Edit:
Derk
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Totaal aantal Berichten: 4871
- Xsara Scootertje.
Mmmmm….
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Ik vind het wel een erg klein plaatje zeg! Zelfs m’n leesbril helpt niet…
Is dit buitenkant of interieur?

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Binnen of buitenkant ???, ik zal jullie opweg weg helpen, kijk daar hij, achter die Corvette Shark
En weer weg

- Xantia TD SX
RonK. schreef:Binnen of buitenkant ???, ik zal jullie opweg weg helpen, kijk daar hij, achter die Corvette Shark
Derk

Totaal aantal Berichten: 2949
- CX 22TRS Blanc Meye
- C1 Collection 5d Noir
- Overig VW T-Cross R-line Pure White
Echt op stoom komen doet het nog niet ................