



Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Ik ben op zoek naar wat rubber delen die ik niet kan vinden in b.v. het onderdelen boek of bij de websites van bekende leveranciers:
1.) de rubber doorvoer door de dwarsbalk onder de motor voor de retourleiding en de benzine slang. Zie de eerste twee plaatjes. Het gat in de balk is 30 mm diameter;
2.) de rubber manchetten voor de rubber retourleidingen, zie laatste foto. Deze slangen zijn 14 mm diameter.
Er zal hier vast iets te vinden voor zijn, wat gebruiken jullie?
Hydro
Elle va comme les pompiers!
Ik gebruik in het uiterste geval, cv-buis-isolatiemateriaal ( dat grijze spul).
Gatdiameter opmeten (in de plaat/balk) gewenste binnendiameter opmeten, plaatdikte 1 - 1,5 mm, met die maten even bij Conrad kijken, die hebben bijna alle maten op voorraad. Enige nadeel is dat de prijzen zodanig zijn dat het voordeliger is voor 10 restauratieprojecten doorvoerrubbers te bestellen
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas




Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Aha, voor item 1 moet ik dus op zoek naar een doorvoertule van 30mm binnendiameter, bedankt voor de tip.
Wat is aan te raden voor item 2? (er staat veels te veel op de Conrad site )
Hydro
Elle va comme les pompiers!




Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Hierbij de antwoorden op mijn eigen vragen:
1.) Het doorvoerrubber in de dwarsbalk is dezelfde maat als het aanzuigslang doorvoerrubber boven het voorraadvat. Zie fotootjes van het nieuwe doorvoer rubber;
2.) De rubber manchetten voor 14mm retourslang zijn gewoon te koop bij b.v. Chyparse als “retourslang beschermrubber”. In mijn reserve onderdelen doosje kwam ik er eentje tegen en toen ben ik toch nog maar eens goed in de catalogus gaan zoeken.
Toch fijn om het weer zelf opgelost te hebben.
Hydro
Elle va comme les pompiers!




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Om 1 van de twee leidingen ook een stukje rubber anders is het leiding op leiding en dit schuurt kapot
VgF
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Klopt, moet ik nog doen. Het beschermrubber om de benzine leiding was precies op de doorvoer gescheurd.
Hydro
Elle va comme les pompiers!




























Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Goed bezig
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.














Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011
- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Hydro schreef:Hierbij de antwoorden op mijn eigen vragen:
1.) Het doorvoerrubber in de dwarsbalk is dezelfde maat als het aanzuigslang doorvoerrubber boven het voorraadvat. Zie fotootjes van het nieuwe doorvoer rubber;
2.) De rubber manchetten voor 14mm retourslang zijn gewoon te koop bij b.v. Chyparse als “retourslang beschermrubber”. In mijn reserve onderdelen doosje kwam ik er eentje tegen en toen ben ik toch nog maar eens goed in de catalogus gaan zoeken.Toch fijn om het weer zelf opgelost te hebben.
Hee SPAM, Ik vraag dat soort dingen ook altijd aan SPAM, die heeft meestal wel het antwoord, zo ook in dit geval….