Doorvoer rubber en rubber manchetten retourleidingen
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 15 maart 2013 12:48 AM

Ik ben op zoek naar wat rubber delen die ik niet kan vinden in b.v. het onderdelen boek of bij de websites van bekende leveranciers:
1.) de rubber doorvoer door de dwarsbalk onder de motor voor de retourleiding en de benzine slang. Zie de eerste twee plaatjes. Het gat in de balk is 30 mm diameter;
2.) de rubber manchetten voor de rubber retourleidingen, zie laatste foto. Deze slangen zijn 14 mm diameter.

Er zal hier vast iets te vinden voor zijn, wat gebruiken jullie?

Afbeelding Bijlagen
Doorvoerrubber 1.jpgDoorvoerrubber 2.jpgManchet retourleiding.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
Ex-gebruiker 01
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1938
Geregistreerd: 18-07-2009

Gepost: 15 maart 2013 09:38 AM
  [ # 1 ]

Ik gebruik in het uiterste geval, cv-buis-isolatiemateriaal ( dat grijze spul).

Profiel  
 
Leeuwis
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 522
Geregistreerd: 23-09-2008

- ID/DS D Special
Gepost: 15 maart 2013 07:58 PM
  [ # 2 ]

Gatdiameter opmeten (in de plaat/balk) gewenste binnendiameter opmeten, plaatdikte 1 - 1,5 mm, met die maten even bij Conrad kijken, die hebben bijna alle maten op voorraad. Enige nadeel is dat de prijzen zodanig zijn dat het voordeliger is voor 10 restauratieprojecten doorvoerrubbers te bestellen Wink

Niels

Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 16 maart 2013 01:11 AM
  [ # 3 ]

Aha, voor item 1 moet ik dus op zoek naar een doorvoertule van 30mm binnendiameter, bedankt voor de tip.
Wat is aan te raden voor item 2? (er staat veels te veel op de Conrad site Wink )

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 30 april 2013 12:27 AM
  [ # 4 ]

Hierbij de antwoorden op mijn eigen vragen:
1.) Het doorvoerrubber in de dwarsbalk is dezelfde maat als het aanzuigslang doorvoerrubber boven het voorraadvat. Zie fotootjes van het nieuwe doorvoer rubber;
2.) De rubber manchetten voor 14mm retourslang zijn gewoon te koop bij b.v. Chyparse als “retourslang beschermrubber”. In mijn reserve onderdelen doosje kwam ik er eentje tegen en toen ben ik toch nog maar eens goed in de catalogus gaan zoeken.

Toch fijn om het weer zelf opgelost te hebben. Smile

Afbeelding Bijlagen
Doorvoerrubber nieuw 1.jpgDoorvoerrubber nieuw 2.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 april 2013 01:11 AM
  [ # 5 ]

Om 1 van de twee leidingen ook een stukje rubber anders is het leiding op leiding en dit schuurt kapot Wink

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Hydro
> 300 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 323
Geregistreerd: 25-01-2010

- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Gepost: 30 april 2013 01:14 AM
  [ # 6 ]

Klopt, moet ik nog doen. Het beschermrubber om de benzine leiding was precies op de doorvoer gescheurd.

Hydro

Elle va comme les pompiers!
Wink

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9372
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 30 april 2013 01:15 AM
  [ # 7 ]

Goed bezig very good

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Stef Sep
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1351
Geregistreerd: 03-02-2011

- ID/DS Pallas 2.3 carb BVM (Gebouwd in Zuid-Afrika)
Gepost: 30 april 2013 11:07 AM
  [ # 8 ]
Hydro schreef:

Hierbij de antwoorden op mijn eigen vragen:
1.) Het doorvoerrubber in de dwarsbalk is dezelfde maat als het aanzuigslang doorvoerrubber boven het voorraadvat. Zie fotootjes van het nieuwe doorvoer rubber;
2.) De rubber manchetten voor 14mm retourslang zijn gewoon te koop bij b.v. Chyparse als “retourslang beschermrubber”. In mijn reserve onderdelen doosje kwam ik er eentje tegen en toen ben ik toch nog maar eens goed in de catalogus gaan zoeken.

Toch fijn om het weer zelf opgelost te hebben. Smile

Hee SPAM, Ik vraag dat soort dingen ook altijd aan SPAM, die heeft meestal wel het antwoord, zo ook in dit geval….

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook