Totaal aantal Berichten: 323
- ID/DS DS 21 5 bvh
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
Nog even geduld, ik ga met vele kleine stapjes.
Zoals ik in mijn tweede post in dit topic schreef vermoed ik dat mijn bloc hydraulique (BH) niet meer goed is. De schakelingsregelaar die boven op het bloc zit had ik vorig jaar zomer al schoongemaakt. Gisteren tussen de troonswisseling door nu ook het BH zelf opengemaakt. Met handleiding uit het WPH en de fotos van http://www.hd19.net was het niet moeilijk. Voor het los tikken van de pistons kon ik mooi een stukje 6mm diameter messing pijp gebruiken van de pijp die ik voor de gasstanghouder modificatie gekocht had.
Maar aan mijn BH ik kon niets vreemds ontdekken. Geen duidelijke verstopping of veel vuil ophoping of beschadigingen van de pistons. Alleen de rubber O-ringen en de kleine verbindingskanaaltjes tussen de verschillende kamers kon ik niet controleren en ik had ook geen geschikte spullen om dat te doen.
Maar het lijkt er toch op dat het BH niet goed is: met Harry Martens zijn proefopstelling met zijn BH gaat terugschakelen uit de 5de versnelling wel goed en met mijn BH niet. Daarom toch maar besloten om een goede gereviseerde BH te halen. Dan hoef ik als het goed is het BH maar één keer te monteren, nu ligt alles nog open en kan ik er goed bij.
Hydro
Elle va comme les pompiers!