Hoi,
Ben motor weer terug aan het plaatsen maar vraag me af waar ik de geleider van de kabel tbv schakelen moet vast zetten. Ik heb in mijn enthousiasme de verkeerde foto’s genomen… zit deze vast aan de balk waar de versnellingsbak mee aan het chassis hangt?





















Totaal aantal Berichten: 2967
Geregistreerd: 15-01-2007
- ID/DS DSuper LPG 4bak Méchanique
Volgens mij ergens aan/rond de accubak…
Net onder de accubak. Met dezelfde bout wordt ook een klemmetje vastgezet dat de hydrauliekleidingen tegen de voorbalk vastdrukt. Als het niet duidelijk is roep maar dan maak ik morgen even een fotootje voor je.
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Heel graag een foto
Mogelijk op een van mijn pagina’s:
http://www.SPAM/@ds/fr_5feb2011.html
Met dank SPAM, en net dat stukje staat er niet op. Ik had al de vrijheid genomen om door je foto archief te lopen. En heb er al diverse malen de juiste info/ overzicht uit kunnen halen. Ben een beetje jaloers op al die blinkende foto’s, bij mij blinken ze ook maar wel om een andere reden . Dat was dan ook de belangrijkste reden om blok en bak er uit te halen, ik wist niet dat er op zoveel plekken olie lekken konden zitten, motor olie, bak olie en hydroliek olie.
Ik kan wel even de schuur inlopen… om een foto te maken…
Toch even verder spiiten op mijn site…..........
Volgens mij zie ik hem hier zitten (bovenin)
Hebbes
Kijk ook even op de site…..........
YES, je hebt gelijk, dit gaat zeker helpen. Thanx
Vraagje over de koppelings hefboom, welke de verbinding vormt tussen koppelingskabel en vork welke weer het druklager duwt.
Deze hefboom kan ik op twee manieren monteren maar wat is de juiste. De lange zijde aan de koppelingskabel of juist de langszijde tegen de het stangetje welke de vork bedient?












































Totaal aantal Berichten: 25737
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
beredenerend: lange zijde aan de kant van de kabel.
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Thans, heb net ook de foto gevonden in SPAM zijn archief.
Gelukkig hebben we de foto’s nog
Toch weer fout gegaan…
Na twee keer koppelen is de vork losgeschoten van het druklager.
Bak eruit en ja hoor de twee C vormige klemmetjes lagen op de grond. Hierdoor drukte de schakelvork scheef tegen het drklager.
In het onderdelen boek staan naast de twee C vormige klemmetjes nog een andere beugel getekend (nummer 9). Wat moet ik nu monteren alleen de C-vormige klemmen of ook de andere beugel? het is voor een ID bwj 1970.
Zie foto, ik wil de bak nu in 1 keer goed monteren en ik wil nieuwe klemmen (en de juiste!)





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als die andere beugel op de tekening staat moet die ook gemonteerd worden. Tenzij op de bladzijde met de onderdeelbeschrijvingen anders vermeld.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Bedankt Jantje,
In het onderdelen boek staat, zie afbeelding.
Lijkt dat de grote beugel alleen geplaatst wordt Na (6-71), is dit een betere oplossing?
Mijn DS is van 1970, kan ik het toepassen maar soms wordt er een verbetering ontwikkeld?
vandaar de vraag