Ik heb na het laten controleren van de druk in de veerbollen last van een ernstige lekkage langs de kop van de veerpoot/veerbol. Ik heb een nieuwe ronde rubber ring gebruikt. Hielp niet. Een vierkante ring gebruikt, hielp niet. Een ander bol erop gezet. Hielp niet. De andere bollen heb ik er gewoon opgedraaid en dat gaf geen probleem. Heeft iemand misschien een vermoeden wat het zou kunnen zijn?
Check de schroefdraad van de bol en je veercylinder eens. Misschien een beschadiging/braampje waardoor je bij het aandraaien zo veel weerstand krijgt dat je denkt dat de bol al vast zit, terwijl ‘ie dat in werkelijkheid nog niet zit.
Het probleem is opgelost. De rubber ring die in de veerpoot zat was wat zilverachtig van kleur dus ik dacht dat er geen in zat. Een kennis zag het meteen. En een tweede ring is dan te veel. Dus de oplossing was heel simpel. Extra ring eruit en alles doet het weer zoals Citroen het bedoeld heeft. Dom dom dom van mij.
Nou ja, omdat je het met ons deelt weten we ook weer wat we NIET moeten doen…





























Totaal aantal Berichten: 10631
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
To be sure to be sure werkt dus niet.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.