



Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Hi Mario, klinkt als verzuipen, ik denk dat je carbu veel te rijk staat. Weet je hoe je de carburateur moet afstellen?
Hydraulische probleem: je remaccu is een veiligheid, als die stuk is merk je daar eigenlijk niets van. Ik denk eerder aan een kapotte voorraadbol of toch nog veel lucht in je voorremmen.
Gr, Matthijs
Te rijk afgesteld zou goed kunnen. Auto heeft tijd stilgestaan en is op een gegeven moment door de Wegenwacht aan de praat gebracht. Daarbij is rijkelijk aan luchtschroef en stationaire schroef gedraaid. Ik heb al zitten zoeken naar hoe een carburateur (dubbele weber) af te stellen maar houd me aanbevolen voor tips!
Ik ga volgende week alle bollen laten controleren!
DS!




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Carburateur afstellen is niet moeilijk maar iets lastiger doordat je een halfautomaat hebt. In het wph staat een uitstekende beschrijving.
Succes!
Dat ik daar niet zelf op kwam
DS!
Na intensief ontluchten lijkt aan het inzakken een einde gekomen te zijn!
Dankzij de hulp van Matthijs is ook het slecht lopen verklaard: het blijkt niet de 123 ontsteking of de carburateur te zijn. De motor verzuipt niet maar krijgt juist te weinig benzine. Nu had ik wat gezondigd door, tijdens het verstevigen van het chassis, de benzineleiding door te knippen en dat met een rubberen slang weer aan elkaar te koppelen.
Ik stak het daarop dat er te weinig benzine wordt toegevoerd dus maar een hele nieuwe nylon leiding getrokken. Filter in de tank netjes op zijn plaats, nieuw filter voor de carburateur. Maar, onvoldoende toevoer van benzine. Na veel loskoppelen en slangetjes in en uit tankjes benzine voor en na de benzinepomp is mijn conclusie dat de brandstofpomp af en toe wel, en af en toe niet werkt.
Vragen:
1. hoe weet ik het zeker of die pomp defect is: als ik een tankje benzine met een lege slang aan de aanzuigopening van de benzinepomp aansluit dan moet de pomp toch zo hard zuigen dat ie zelf de benzine aanzuigt uit het tankje? (doet ie nu niet)
2. Als ik de aanzuigleiding vul en de motor start, zuigt de pomp wel wat aan maar krijgt de pomp het filter voor de carburateur niet vol. Dit zou ie toch moeiteloos moeten doen? Stationair blijft ie zo wel lopen maar als ie meer benzine gaat vragen?
3. Ik heb de benzinepomp opengemaakt. Het membraan ziet er goed uit. Kan ik dit membraan verwijderen, maw kan ik dit vervangen of moet de hele pomp eruit? (vreselijke boutjes)
Gr Mario
DS!
Klinkt inderdaad als defect pomp. Pomp moet met gemak de benzine via een leeg gelopen leiding aanzuigen.
Als het membraan goed is, dan lekken de klepjes.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper




Totaal aantal Berichten: 487
Geregistreerd: 04-05-2011
- (Grand) C4 Picasso 1.6vti Lumiere
- HY Type H
- ID/DS DS19 Cabriolet Usine
- 2CV 2CV6
Helemaal mee eens, benzinepomp hoef je niet te primen en moet ‘fluitend’ de benzine aanzuigen.
Ik heb nog wel een benzinepomp voor je. PM
CITROEN DS If I have to explain you wouldn’t understand
Bedankt allemaal! Vandaag een nieuwe benzinepomp geïnstalleerd en hij loopt als een naaimachine! Vanavond eerste proefritje gemaakt! Ging helemaal goed, wel behoorlijk stug in de voorvering. Voor heb ik gelaste bollen. Ik begreep dat die niet te testen zijn? Als ze niet voldoen gewoon nieuwe installeren of toch maar gedeelde bollen doen? Ik kan nu verder met de details!
Gr Mario
DS!














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gelaste bollen kunnen net als deelbare getest en gevuld worden, ze zijn alleen niet van nieuwe membranen te voorzien zoals de deelbare bollen .
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste