


Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
ik heb op mijn ds 23 een nieuwe benzine pomp gezet, nu heb ik het vermoeden dat de pomp te kort olie krijgt.
met een volle vlotter kamer de benzinepomp los gemaakt om te kijken hoeveel olie deze krijgt maar er komt af en toe een spetterde olie uit.
Mijn vraag is klopt dit of moet er meer olie uit komen, en wat kan er dan mis zijn?
Dat lijkt mij zat. Het gaat er alleen om de het vet blijft.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper



Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
klopt Egbert dat moet voldoende zijn maar na vervangen van de benzinepomp hoor ik ineens een bijgeluid.
het meest voor de hand liggende is de benzinepomp, jammer genoeg is mijn oude pomp dusdanig lek dat ik die niet kan terugzetten want dan weet ik het zeker.
na het vervangen hoor ik een scherp geluid in de auto als ik 70 a 80 rijd, als ik de koppeling dan intrap en het gas los laat is het weg.
Ik dacht dat er echt druk op de olietoevoer naar de benzine pomp moet staan?
Arno
Heb het oliediagram in het WPH er op nagekeken en daar blijkt inderdaad uit dat het stangetje wat de pomp aandrijft oliedruk moet krijgen. Dan is natuurlijk wel de vraag hoeveel daarvan naar buiten richting pomp lekt en hoeveel er naar binnen naar de nokkenas lekt.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper



Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Ik ga de boeken ook maar eens doorspitten en kijken of ik dat stangetje eruit kan halen en daar alles eens schoonmaken.
Er komt n.l. In mijn geval geen olie langs het stangetje maar alleen een paar druppels via het retourgaatje eronder.
Stangetje zit er los ingeschoven, kan je er zo uit trekken.
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper














































Totaal aantal Berichten: 43461
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Egbert, volgens mij staat er geen oliedruk op de stang.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste



Totaal aantal Berichten: 124
Geregistreerd: 16-07-2013
- CX 2400 IE pallas Automatic
- ID/DS 23 Pallas
- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V Exclusive
Vandaag de pomp eraf gehaald en het asje met houder, alles bekeken zag er goed uit.
Er gaat geen oliekanaal naar het asje , er zit wel een groefje in asje orgineel,nu heb deze omgedraaid en goed in de olie gemonteerd.
Testrit gemaakt geen idee of het door het omdraaien komt maar het probleem is opgelost.
Bedankt voor het mee denken groet Arno.