1 van de 2
 1 2 Volgende > 
   
C5 Type 1 of 2?
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 18 januari 2006 08:39 PM

Deze Poll’s staan ook al bij andere modellen, nu dus ook hier bij de C5, wat vind jij de mooiste fijnste of leukste ect. C5? Type (Phase) 1 of Type (Phase) 2 ??
Graag met Motivatie.

Pjotr.

Profiel  
 
exuserpb
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1328
Geregistreerd: 15-04-2005

Gepost: 18 januari 2006 08:39 PM
  [ # 1 ]

ik heb voor Type 1 gekozen, omdat ik die van buiten mooier vind(velgen koplampen), en het interieur zoveel mooier vind dan Phase 2, omdat in Phase 2 de middenconsole te druk is met al die knopjes, alleen jammer dat Phase 1 geen meedraaiende Koplampen, LDWS en parkeersensoren voor heeft.
maar boven dat vind ik Type 1 toch het mooist. Cool

Pjotr.

Profiel  
 
Elvis 1
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 69
Geregistreerd: 22-03-2005

Gepost: 18 januari 2006 08:52 PM
  [ # 2 ]

Iik heb gekozen voor type 2 de buitenkant is veel mooier afgewerkt de chevrontekens zijn net als de C4 helemaal door dat vindt ik persoonlijk erg mooi, maar ja smaken verschillen nu eenmaal

Profiel  
 
Frenchie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 18 januari 2006 10:21 PM
  [ # 3 ]

Heel duidelijk type 1 :

Langs de buitenkant vind ik de achterkant van type 2 gewoon lelijk (oogt veel te smal, veel te hoog, veel te overdone amerikaans).

Op gebied van interieur vind ik type 1 veel mooier, vooral de middenconsole. Type 2 met zijn overdaad aan knopjes vind ik niks en het gebrek aan de hout-imitatie vind ik hééééél erg jammer.

M.a.w. mijn type 1 wordt nooit vervangen door een type 2, noch door een C6 (o.a. omwille van het dashboard en die middenconsole - die heb ik immers altijd voor mijn snuffel en ik vind hem ook helemaal niks Citroën).

Technisch gezien zweer ik ook bij type 1 :
Ik heb een 2.2HDI (bestaat niet in type 2) waarvan ik de vering heb kunnen laten versoepelen d.m.v. andere veerbollen. Bij type 2 is dit niet mogelijk en die vind ik bijgevolg veel te veel duits (hard) afgeveerd.

Ik rij sinds 1969 met niks anders dan Citroën en vooral door de veel hardere vering en de te weinig Citroën look binnenin van de laatste modellen wordt mijn huidige C5 type 1 (die ik dit jaar nog vervang) de laatste.

C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 18 januari 2006 10:28 PM
  [ # 4 ]

Heel duidelijk type 2! Ik vind de buitenkant van de type 1, en dan vooral de neus, niet echt mooi. De type 2 is door een aantal kleine aanpassingen ineens een heel erg mooie auto geworden!!

En ik ben trouwens benieuwd welk automerk nog wel heerlijk zacht geveerde auto’s maakt, die beter zijn afgeveerd dan een C5 Ph2 of een C6 hoor Frenchie!

Profiel  
 
Frenchie
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 100
Geregistreerd: 23-02-2005

Gepost: 18 januari 2006 11:07 PM
  [ # 5 ]
voge schreef:

Heel duidelijk type 2! Ik vind de buitenkant van de type 1, en dan vooral de neus, niet echt mooi. De type 2 is door een aantal kleine aanpassingen ineens een heel erg mooie auto geworden!!

En ik ben trouwens benieuwd welk automerk nog wel heerlijk zacht geveerde auto’s maakt, die beter zijn afgeveerd dan een C5 Ph2 of een C6 hoor Frenchie!

Een C5 type 1 met niet standaard veerbollen, maar dit is met type 2 niet meer mogelijk Crying or Very sad  Crying or Very sad

C5 2.2HDI Automaat Exclusive
+
Renault Twingo Initiale automaat

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43373
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 januari 2006 11:08 PM
  [ # 6 ]
Frenchie schreef:
voge schreef:

Heel duidelijk type 2! Ik vind de buitenkant van de type 1, en dan vooral de neus, niet echt mooi. De type 2 is door een aantal kleine aanpassingen ineens een heel erg mooie auto geworden!!

En ik ben trouwens benieuwd welk automerk nog wel heerlijk zacht geveerde auto’s maakt, die beter zijn afgeveerd dan een C5 Ph2 of een C6 hoor Frenchie!

Een C5 type 1 met niet standaard veerbollen, maar dit is met type 2 niet meer mogelijk Crying or Very sad  Crying or Very sad

Hoe zit dat met die veerbollen op een type 2? kan je die niet meer losnemen?

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
ronama
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3660
Geregistreerd: 27-02-2005

Gepost: 18 januari 2006 11:11 PM
  [ # 7 ]

ik snap niet al dat gezeur over te veel knopjes, ik vind dat helemaal niet storend je bent er zo aan gewend.
ph 1 vind ik mooi maar ph2 vind ik helemaal af, daarom heb ik die ook gekocht.

jammer dat ze bij de break de achterkant niet wat veranderd hebben, dan had ik beslist de break gekocht. nu vind ik de berline mooier.

maar dit is mijn voorkeur.

Profiel  
 
voge
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3508
Geregistreerd: 16-02-2005

Gepost: 18 januari 2006 11:26 PM
  [ # 8 ]
Frenchie schreef:

Een C5 type 1 met niet standaard veerbollen, maar dit is met type 2 niet meer mogelijk Crying or Very sad  Crying or Very sad

Maar wat ik bedoel—> welke auto wil je dan wel kopen??

Profiel  
 
PatH
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 38
Geregistreerd: 04-11-2005

Gepost: 19 januari 2006 12:38 AM
  [ # 9 ]

Leuke Poll Very Happy

Ik kies voor de 2 en dan in de break uitvoering.
(omdat ik die zelf heb natuurlijk Wink )

De 2 is iets langer en dat maakt het wat meer een grande voiture.
De neus met de chevron luchthapper is een mooie vondst.
Maar eerlijk is eerlijk. De verschillen aan de buitenkant zijn klein met type 1. Als ik een break van achteren zie weet ik nog steeds niet of het een type 1 of 2 is.

De binnenkant van de 2 vind ik persoonlijk wel geslaagd. Erg veel knopjes die ‘s avonds mooi verlicht zijn, en een mooier display dan op type 1.

Profiel  
 
c5willem
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 184
Geregistreerd: 17-06-2005

Gepost: 19 januari 2006 02:09 AM
  [ # 10 ]

ik hoop dat bij type 2 de chroom accenten niet gaan corroderen zoals bij de xantia en xm Sad

c5 break 2.2 hdi exclusive
pack hifi RT2,schuifkanteldak,verwarmde lederen stoelen.

mazda mx5 1.8 16v

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 19 januari 2006 03:29 AM
  [ # 11 ]

Re: C5 Type 1 of 2?

Ik heb voor Phase II gestemd, met als enige reden dat ik de Phase I erg lelijk vond en eigenlijk nog vindt, aan de buitenkant wel te verstaan.
Ik vind de auto disharmonisch qua vormgeving. De voorkant lijkt niet bij de achterkant te passen.
Ik heb dat gevoel nog steeds zowel bij het bekijken van mijn eigen auto, dagelijks, als op foto’s. Soms denk ik wat ben je toch een ontiegelijk lelijke auto, kijk ik de volgende dag onder een andere hoek, dan kan die er best mee door.
Echte mooie auto’s zijn mooi op elk moment van de dag, onder elke hoek, maar ook de Phase II geeft dat gevoel niet bij mij.
Maar ja, als je een jonge occassion met HP wilt kopen, dan is de keuze snel gemaakt.

Gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
mpostma
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9231
Geregistreerd: 03-01-2004

Gepost: 19 januari 2006 03:31 AM
  [ # 12 ]
voge schreef:

Heel duidelijk type 2! Ik vind de buitenkant van de type 1, en dan vooral de neus, niet echt mooi. De type 2 is door een aantal kleine aanpassingen ineens een heel erg mooie auto geworden!!

En ik ben trouwens benieuwd welk automerk nog wel heerlijk zacht geveerde auto’s maakt, die beter zijn afgeveerd dan een C5 Ph2 of een C6 hoor Frenchie!

Type 2 vind ik het minst lelijk (sorry).. Liefst een break in het geval van een C5.

Profiel  
 
Ronald_Xantia
> 400 berichten
RankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 459
Geregistreerd: 16-08-2005

- C6 (2005-2012) 2.7 HDI BVA6 Exclusive
Gepost: 19 januari 2006 03:39 AM
  [ # 13 ]
PatH schreef:

Als ik een break van achteren zie weet ik nog steeds niet of het een type 1 of 2 is.

Dat heb ik nou ook. Is er werkelijk geen enkel verschil?

gr. Ronald

C6 2.7 V6 HDI Exclusive, BVA6, 10/2006, 180.000 km, Blue Mauritius Nacre, ORGA 10914CJ
Jinba Ittai Mazda ‘92 Black Miata, 180.000 mijl, ‘04 Mazdaspeed Miata, 42.000 mijl
(Voorheen 3x BX, 4x Xantia en 3x C5)

http://images.spritmonitor.de/477229_5.png

Profiel  
 
pami
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 39
Geregistreerd: 22-07-2004

Gepost: 19 januari 2006 09:50 AM
  [ # 14 ]
mpostma schreef:

Type 2 vind ik het minst lelijk (sorry).. Liefst een break in het geval van een C5.

Daarom dat ik type 1 vooral mooier vind achteraan Smile
Nummerplaat hangt waar het hoort. (weg van een eventuele trekhaak)
En je hebt niet het verloren geplaatst handvatje van type 2
op een kofferdeksel dat meer op de klep van een
bestelwagen gaat lijken.
Vandaar dat jij wellicht liever een break hebt Wink

Profiel  
 
Blooper1963
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4695
Geregistreerd: 26-08-2005

- SM 2.7 carb
- C3 1.4 HDI exclusive
Gepost: 19 januari 2006 02:24 PM
  [ # 15 ]
ronama schreef:

ik snap niet al dat gezeur over te veel knopjes, ik vind dat helemaal niet storend je bent er zo aan gewend.
ph 1 vind ik mooi maar ph2 vind ik helemaal af, daarom heb ik die ook gekocht.

jammer dat ze bij de break de achterkant niet wat veranderd hebben, dan had ik beslist de break gekocht. nu vind ik de berline mooier.

maar dit is mijn voorkeur.

helemaal eens met U!!! ik deel volledig de zelfde mening en touwens zo veel meer knopjes staan er nu ook weerniet op de 2 ten opzichte van de 1.

Profiel  
 
 
1 van de 2
 1 2 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook