2 van de 2
 < Vorige 1 2
   
Klepspeling van pinkdikte…
daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1064
Geregistreerd: 13-10-2007

Gepost: 21 mei 2012 03:58 PM
  [ # 16 ]

Dus hoogste tijd om het distributie deksel er vanaf te halen,en kijken hoe een en ander eruitziet.Dit zou een hoop helderheid geven denk ik…..

Profiel  
 
Gepost: 19 augustus 2013 11:46 PM
  [ # 17 ]

Zo hee, we zijn ruim een jaar later…. kop is van het blok. Kromme (s-vormige…) stoterstangen bij cilinder 1 & 4, daar was dus echt iets aan de hand. De kop is ondertussen gereviseerd en nu wil ik aan de opbouw beginnen.

Vanmiddag de positie van de distributietandwielen bekeken. Zoals Tibor al schreef lijkt de boel versprongen. De merktekens staan niet meer tegenover elkaar met zuiger 1 op het bdp. Wat is nu verstandig? Ketting & spanner vervangen en simpelweg de boel weer ‘op tijd’ zetten? Heb dit nooit eerder gedaan, de theorie komt voornamelijk uit Haynes. Is het slimmer om eerst de kop te monteren en dan de distributie te doen, of andersom?

Hoor graag jullie ervaringen!

Profiel  
 
erikkuiper
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2243
Geregistreerd: 13-09-2006

Gepost: 20 augustus 2013 12:27 AM
  [ # 18 ]

Als de kop eraf is zou ik beginnen met de boel op tijd zetten.
Weet je zeker dat de zuigers nog goed zijn?

CX limousine, TRD I, TRD II, Tatra 603, skoda 110, mercedes 240 TD, mercedes 406, mercedes 206, xantia 16v

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 augustus 2013 11:46 AM
  [ # 19 ]

En alle stoterbussen checken!!

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
Gepost: 20 augustus 2013 01:23 PM
  [ # 20 ]

Zuigers zien er prima uit en ik heb een setje mooie stoterbussen. Een van de oude bussen was zelfs beschadigd, hoekje eruit…...

Denk dat ik toch maar ketting en spanner ga vervangen, geen zin om de boel straks weer te demonteren.

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 augustus 2013 01:59 PM
  [ # 21 ]

Waarom zou je de spanner vervangen?

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43413
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 20 augustus 2013 07:00 PM
  [ # 22 ]

Omdat dat gebruikelijk is: de ketting slijt in op de spanner.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
bogaard77
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 25715
Geregistreerd: 31-07-2003

- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Gepost: 20 augustus 2013 10:34 PM
  [ # 23 ]

Onderzoeken en dan beslissen.

Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9365
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 augustus 2013 11:33 PM
  [ # 24 ]
waterman schreef:

Omdat dat gebruikelijk is: de ketting slijt in op de spanner.

Bij hoeveel kilometer moet je hier aan denken?
Bij mij( weet niet wat de kilometer"stand was) was de ketting langer dan de nieuwe( slijtage dus) en de spanner was niks aan te zien.

VgF

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
 
2 van de 2
 < Vorige 1 2
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook