1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

ervaring met banden types onder CX
PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 21 januari 2006 02:58 PM

Ik wil onder mijn Prestige nieuwe banden leggen, de velgen worden momenteel gerestaureerd en dus heb ik even de tijd om rond te kijken.
Ik heb gewone 14"velgen en zoek dus banden in de maat 195/70-14.

Mijn 1e keus is absoluut Michelin, maar ik hoor goede en slechte verhalen over de energy’s.

Dus mijn vraag is : wie heeft er ervaring met michelin of een ander A merk onder een CX (prestige).

greetz

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7071

- CX reflex ie break turbo 2
- C6 (2005-2012) 3.0HDI Exclusive
Gepost: 21 januari 2006 03:08 PM
  [ # 1 ]

Ik ken iemand die zweert bij Goodyear Eagles onder zijn CX, maar die rijdt dan wel weer op 15 inch alfa velgen. Bij autobandenmarkt zie ik dan ook geen Eagles in die maat… bij 15 inch heb je wel een boel meer keus. Heb ergens iemand gezien die de harten van TRX’en (gti) in 15 inch randen had gelast… dat ging schijnbaar prima. Dan heb je wel 15 inch gti velgen. Zag er ook strak uit moet ik zeggen… ik kan de site alleen natuurlijk weer niet vinden… is mogelijk ook een bruikbare oplossing voor de Turbo velgen nu ik er aan denk… alleen is het weer niet 16 inch…

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”
Doneer om het forum draaiende te houden!

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 21 januari 2006 06:35 PM
  [ # 2 ]

kijk eens bij fulda is ook zeer geschrikt voor de cx Wink

Profiel  

Gepost: 22 januari 2006 12:59 AM
  [ # 3 ]

De CX was ontworpen op MICHELIN banden dus nooit iets anders kopen !!

Profiel  

oldenhage
> 1700 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1724

- C6 (2005-2012) V6 3.0 24V
- C3 Pluriel 1.6 16v sensodrive
- C8 3.0 V6
Gepost: 22 januari 2006 01:28 AM
  [ # 4 ]

het jammere alleen is dat Citroen deze maat band niet meer levert in de H uitvoering, wel in de T uitvoering.

Citroen U23.35 1964, Citroen Ami 6 Break 1965, Citroen Acadyana 1984, Citroen 2Cv6 Club 1987,Citroen AX 1,4 4x41996, Citroen C8 V6 Exclusive 2003, Citroen Mehari 1978, Citroen 2CV 1959, Citroen Visa GTi 115

Profiel  

PHoskam
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1130

- CX CX 25 GTI Turbo
- C5 C5 2.0 16v exclusive break ph2
Gepost: 22 januari 2006 10:43 PM
  [ # 5 ]

Ik denk toch dat ik bij michelin blijf, maar meer ervaringen zijn welkom, niet iedereen rijd op TRX’en toch, dus kom op met de verhalen !

Wat is Citroën rijden toch formidabel !

Profiel  

trxke
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1377

- CX 25 GTi Turbo
- CX Prestige IE 5-bak
- CX 22 RS (break)
- C5 2.0i 16v break Athena
- Xantia Break 2.0i Turbo CT
- C5 2.0i 16v Exclusive break
Gepost: 22 januari 2006 11:15 PM
  [ # 6 ]
PHoskam schreef:

Ik denk toch dat ik bij michelin blijf, maar meer ervaringen zijn welkom, niet iedereen rijd op TRX’en toch, dus kom op met de verhalen !

Ik heb in het verleden verschillende (goedkopere) merken dan Michelin geprobeerd met meestal negatieve resultaten.
Zo heb ik banden gehad die de CX niet aan konden m.a.w.de wagen slipte bv bij het afslaan in een andere staat bij een snelheid dat de michelins geen krimp gaven.
Ook heb ik een tijd op hankook’s gereden de banden deden het vrij goed , van rij eigenschappen kon je er niets van zeggen(komfort wegligging).
Maar bij een noodstop stond ik niet optijd stil ,en ik ben er nog steeds van overtuigd dat als er toen Michelin’s onder zaten dat ik het net zou gehaald hebben.
De wagen heb ik nog kunnen herstellen aan de banden was niets te zien , maar enkele 100 km later liep de linker band af .
Nadat de band van de velg gehaald was zag ik dat er een scheurtje in het loopvlak zat ...

Vanaf toen heb ik besloten niet meer te besparen op banden en dus altijd voor Michelin gekozen.

Op de TRS staan MXV3a energy’s en die bevallen mij goed , is ook een band die niet snel slijt.
Maar of die nog leverbaar zijn weet ik niet.

Citroën CX er is geen alternatief.
Citroën geeft je vleugels.

Profiel  

ernst23
> 1700 berichten
Totaal aantal Berichten: 1745

- C1 Ambiance
- CX Gti
Gepost: 23 januari 2006 12:27 AM
  [ # 7 ]

Ik heb zeer goede ervaringen met 4 nieuwe energy’s qua grip.
heb ‘m nog niet kunnen laten schuiven, ook niet bij nat weer.

Ernst http://members.ziggo.nl/ernst23/
“Toen puntje bij paaltje kwam werd de speer uitgevonden…”

Profiel  

XTR
> 1700 berichten
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 23 januari 2006 12:37 AM
  [ # 8 ]

leverbaar in 195/70 R14 H

Vredestein Hi-Trac

scoort er goed bij natweertesten !

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

Gepost: 23 januari 2006 02:21 AM
  [ # 9 ]

Op zich denk ik dat goede A-Merk banden ook wel kunnen en niet veel zullen schelen met Michelins. Natuurlijk wordt vaak van de Michelins afgestapt op zoek naar een goedkopere oplossing en dan komen de andere A-Merken niet echt aan bod natuurlijk.

Maar ja, puur gevoelsmatig zeg ik… onder een citroen horen Michelins. Ik zal er zelf niets anders onder zetten, alhoewel ik geen idee heb wat voor banden er op die 17 inchers zitten die ik heb gekocht. In ieder geval moeten daar gelijk 2 van de 4 vervangen worden, dus van wordt het waarschijnlijk even 50% michelin, maar als ik ze kies zullen het altijd michelins zijn. Ik denk eigenlijk dat goede banden gewoon wat kosten, en dat het meer ligt aan het besparen op banden dan welk A-merk je pakt. Alleen ja… Michelin en Citroen hoort gewoon samen.

“If at first the idea is not absurd, there is no hope for it.” - Albert Einstein
“According to Einstein’s theory of relativity, the faster you travel, the slower time passes… ergo… the faster I drive, the longer I live.”

Profiel  

XTR
> 1700 berichten
Totaal aantal Berichten: 1725

Gepost: 23 januari 2006 02:26 AM
  [ # 10 ]

17” onder een CX ?

foto’s !

ex PSA-rijder uit Almeloo in bezit van een Volvo…

daarvoor sinds 2001 trouw aan PSA modellen
(206 GTI, 406 sedan, C3 XTR, 206 SW, 207 XS Pack, C3-II Exclusive. C3-III Shine 110)

Profiel  

engbokho
> 900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 977

Gepost: 23 januari 2006 06:33 PM
  [ # 11 ]

Ik heb voor op de CX twee nieuwe Energy’s zitten en (oude, maar goede) XVS achter.
Mij hoor je niet klagen over Michelin Very Happy

Profiel  

sans-pareil
> 7000 berichten

Gepost: 23 januari 2006 06:39 PM
  [ # 12 ]
XTR schreef:

17” onder een CX ?

foto’s !

Even geduld nog… wielen liggen in Bristol en worden in februari opgehaald…

Profiel  

2d
Administrator
Totaal aantal Berichten: 7869

Gepost: 23 januari 2006 06:41 PM
  [ # 13 ]

Ik heb me wel eens kritisch uitgelaten over de Energy E3A’s van Michelin. Nu moet ik er wel bij zeggen dat die uitingen vooral betrekking hebben op de randsituaties, nattigheid, hard door bochten et cetera - en dat ik dan wellicht die concessie niet wil doen.

Op een CX? Denk dat dat geen enkel probleem is - dat lijkt me niet de meest typische ‘gooi en smijt-auto’... Juist daar zou de Energy met zijn ‘nederige’ rolweerstand en geluidscomfort een goede keuze kunnen zijn.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  

xm'metje
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2764

Gepost: 23 januari 2006 10:15 PM
  [ # 14 ]

heb op de pallas vredestein liggen wat perfect bevalt en zijn ook lekker zacht, dus de korte hobbels en bobbels zijn een stuk minder ,lekker comfortabel, op de trd heb ik trxén liggen wat ik toch een beetje lawaaig vind en goed voelbaar.

Roy
:cevr

Groet Roy

Neem ook eens een kijkje op http://www.citroy.nl

Profiel  

kreazyv8wuppo
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12563

Gepost: 23 januari 2006 11:08 PM
  [ # 15 ]

aangezien de CX nagenoeg dezevde torsie heeft als de ID/DS in de carrosserie.
en die zelvde ID/DS + de CX is gebruikt om een band te ontwikkelen voor die auto DOOR Michelin, zou ik persoonlijk niks anders onder die auto leggen.

andere bandenmerken ontwikkelen banden voor auto’s met stijvere carosserrieën en stuggere vering.

los van , dat dat op zich al een hele toer is om een band te ontwikkelen welke onder de grote diverse type’s en merken passen en goed presteren,durf ik keihard te beweren dat er geen andere band onder een CX past dan die van Michelin.

er is namenlijk geen enkel merk en type auto wat dezelvde of nagenoeg dezelvde karakterestiek heeft.

dus iets beter dan Michelin voor de Citroen is er domweg niet.

er zullen ongetwijfeld banden zijn welke redelijk tot goed presteren ,maar ik durf keihard te typen, dat als je een complete test zou uitvoeren ,alleen de Michelin op alles goed tot zeer goed zou scoren.

dit even beside mn ervaringen van flutmerkbanden tot A merk banden onder een Citroën.
want dan heb ik zowat het halve forum nodig om de negative effecten van   “ander merk"banden te beschrijven.

1tje kan ik je aangeven,, het is aan de eigenaar van die auto om het te posten..
He’Ernst !!
wat was het ook al weer?
ow ja een rondje Michelin op je Bordeau rode schuit,,,,

greets van wupke:die zweert bij Michelin’s Wink

Profiel  

1 van de 5
 1 2 3 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook