Heb een liter hydraulic olie van KROON gekocht maar weet niet zeker of dat er in mag. Het is een gele fles en de kleur van de vloeistof weet ik niet want ik maak hem pas open als iemand op het forum groen licht geeft. Verder heb ik een lekkage linksvoor. Kan niet goed beoordelen waar het vandaan komt. Heb de auto pas 3 weken dus het is allemaal nieuw. Zit er linksvoor een vaak voorkomend probleem zoals de lekzak o.i.d.Ik ga over 2 weken voor analyse, diagnose en advies bij een kenner langs maar vind de lekkage wel wat zorgelijk. Verder komt de auto goed omhoog ook in de hoogste stand echter met veel tikken en bij rijden met tussenpozen. Wie weet het dan kan ik bijvullen indien wenselijk!
Groen reservoir!

Totaal aantal Berichten: 758
- Xsara Break 1.6 16V
- C5 2.0 HDiF Break Exclusive
- ID/DS DS21 Pallas BVH
- ID/DS DS 23 Break bv5
Uit je bericht maak ik op dat je net een DS hebt. Gefeliciteerd met je nieuwe auto en welkom op dit forum.
In een groen systeem mag uitsluitend hydraulische olie volgens specificatie LHM of LHM+. Merk maakt verder niet uit.
Die olie is groen, maar dat is op zich niet de belangrijkste eigenschap… en er zijn misschien ook andere groene vloeistoffen die er nou net weer niet in mogen. LHM of LHM+, anders niet. Als één van die twee termen op de flacon staat kun je het er gerust in doen, maar ALLEEN dan.
Ja, linksvoor zit van alles waar LHM bij of in hoort. Lekzakken zitten bij alle wielen, bij de voorkant net achter het wiel verstopt achter een afdekplaat. Links zit daar ook de hoogteregelaar en een aantal koppelstukken voor diverse leidingen.
Iets verder naar voren zit ook het LHMreservoir, en onder het chassis alle reourleidingen naar dat reservoir. Links aan de zijkant van het motorblok zit de drukregelaar met de voorraadbol, en daar vlak voor de aansluiting van het stuurhuis. Voldoende plekken om te lekken!
Zorg dat je een handleiding of WerkPlaatsHandBoek te pakken krijgt!
‘67 DS21bvh: “de nieuwe”
‘74 DS23 break, 5bak: poetsmobiel
‘05 C5 break: daghap / ‘02 Xsara 1.6 Break; voor de kids
ex ‘06 C5 2.0 HDIf exclusive break
ex ‘70 DS21ie, bvh, pallas: winterbak / rallywrak
ex ‘97 Xantia 1.9TD Break: total loss / ex ‘98 XM tct ambiance: stille zweef /
ex ‘72 DS23bvh: helaas total loss / ex ‘68 DS21bvh: sloper, ex-winterwrak / ‘00 Xantia 2.0HDi break/ ex ‘00 Xsara 1.6 Coupé
Thanks! Jammer van het lekken dat wordt dus welk even wat!
Welkom Tam! Onze dames herbergen een hoop geheimen en ik kom ook na 13 jaar sleutelen aan onze dames, nog steeds voor grote ontdekkingen te staan. Misschien is het een idee om met je voiture langs een sleuteldag van de idds club te gaan?