








Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ik ben momenteel druk bezig met laswerk aan het chassis. Nu wil ik de regengoten en de schelpen weer bevestigen, maar ik heb geen referentiepunt meer. Voordat de auto naar de straler ging is dit al eraf geslepen (niet heel slim achteraf gezien. Heeft iemand scherpe foto’s hoe jullie het gemonteerd hebben. Het lijkt er namelijk op dat de reparatiedelen echt voor geen mallemoer passen.
Graag tips en of foto’s van hoe jullie dit ooit hebben aangepakt.
Ik heb overigens al op de site van SPAM gekeken maar dat was voor ij nog te onduidelijk.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Iemand die nog foto’s heeft?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
Misschien is het een idee dat je aangeeft in welke regio je woont zodat je even bij een DS eigenaar op de kofie kan komen. Vervolgens zou ik een dun karton mee nemen zodat je mooie mallen kunt knippen en meet/referentie punten kunt opschrijven.




Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Zolang je dat ovale gat nog hebt, waardoor het kofferscharnier wordt bevestigd, heb je een prima referentiepunt. Dan kun je inderdaad zoals hierboven aangegeven, het beste bij een andere auto de maten opnemen.
Succes.


Totaal aantal Berichten: 68
Geregistreerd: 22-03-2009
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Super heren. Heb ik zeker iets aan. Gisteravond ben ik begonnen met de rechterkant. Ik heb het korte stukje regengoot vast gepunt. Die zit nu op de juiste plek en sluit mooi aan. Morgen of vanavond wil ik het lange stuk van de regengoot vastpunten. Wat me wel meteen opvalt is dat de schelpen echt op geen manier aansluit of op de ronding van de regengoot, of op de vlakke achterplaat. Kan het zijn dat het een slechte kwaliteit reproductie is of hebben jullie dit ook ervaren dat je die schelp echt helemaal op maat moet kloppen. En zo ja, hoe hebben jullie dit aangepakt?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Ik moest de ronding van de gootjes wat aanpassen. maar voor de rest paste zowel de schelp als de
gootjes prima.
Daarna nog fff afschuinen en zo zal het er dan uit moeten zien
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gek dat mijn schelpen zo slecht aansluiten. Weten jullie of er meerdere leveranciers zijn van dit plaatwerk?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971
Reparatiedelen zijn nooit 100% is mijn ervaring, je moet altijd wel wat aanpassen of onder spanning zetten als je het vast last. Moet ook niet te makkelijk worden want dan kan iedereen het
Niels
Hier ligt as, er kwam een vonkje bij het gas
chyparse, dirk sassen, citroworld, ID/DS-club, en dan zullen er nog wel een paar zijn…....
Citroën SM: Ceci n’est pas une voiture…..c’est un art de vivre !!
history: BX gti (2x), BX sport, BX 16V MK2,Xantia 2.0 SX, DS23 pallas injection.




Totaal aantal Berichten: 362
Geregistreerd: 03-01-2007
- ID/DS 23ei
- ID/DS ID 19P
Ik heb de oude schelpen (dus origineel citroen) gerepareerd. Dat lukte omdat de schade beperkt was, de klemlijst was weg en er zaten een paar krokante stukjes in.
Bij het terugplaatsen moest ik echt buigen en duwen om eea weer mooi op de “oren” te laten aansluiten: de los geboorde puntlassen waren de referentie. En toch heb ik uiteindelijk een verschil van een paar mm moeten accepteren.
Het is dus geen uitgemaakte zaak dat jouw schelpen een slechte pasvorm hebben.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Maar komen de reparatiedelen niet van een fabrikant waar bovengenoemde ze ook gewoon bestellen?
Ik heb vanavond in ieder geval nogmaals de ‘lange’ regengoot er langsop gehouden en hier en daar wat bijgebogen. Die is nu zo goed als klaar voor montage. D.m.v. bovenstaande foto met afmeting t.o.v. de kofferbak-veer-bevestiging, kan ik die nu op de juiste plek vastzetten. Daar heb ik de schelp weer langsop gezet en die zal aan de kant van de achterplaat bijgeklopt moeten worden. We gaan het morgen gewoon lekker allemaal pas maken. Eerst de goot vastzetten en dan de schelp in vorm brengen. Ik zal morgen eens wat foto’s plaatsen. Bedankt voor de hulp heren. Ik kan weer verder.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971