





Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Mijn remblokken vooraan zouden bijna op zijn en dus vervangen moeten worden.
Ik heb slechts 40000 km op de teller staan, is dat normaal dat die blokken nu al aan vervanging toe zijn?
Ik vind dat nogal snel.
Vorige auto (de Saxo) heeft meer dan 60000 km gedaan, en toen ik hem verkocht reed die nog steeds op de eerste remblokken vooraan. de remschoenen in de trommels achteraan zijn wel vervangen geweest bij deze.
En zeggen dat ik met de C4 nog minder de remmen gebruik dan vroeger, rem gewoon meer af op de motor.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
40.000 km met een set voorremblokken is heel normaal.. Achter gaan ze een stuk langer mee. Bij het remmen zorgt de voorrem namelijk voor (uit mijn hoofd) 75% van de vertraging en achter 25%.
Groet, Marcel
DS-rijden is heerlijk - vooral na weer eens een paar uurtjes sleutelen (-:












































Totaal aantal Berichten: 25678
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
Een C4 is een stuk zwaarder dan een saxo. Is dus niet zo gek…
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Bij mijn DS4 valt op dat de voorwielen erg snel flink zwart worden van het remstof (=slijtage).
De remmen zijn ook nogal bijterig (met heel weinig pedaaldruk al flinke remvertraging).
Waarschijnlijk zachte remblokken.
Citroen verleden: BX, Xantia 1.8i, Xantia 2.0i, Xantia 1.8i, DS4
Hangt ook af van persoon tot persoon..
Bij mijn c5 heb ik de 50000 km niet gehaald, terwijl er c5 rijders zijn die meer dan 100000 km er mee doen…






Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
Logisch dat vooraan sneller slijt dan achteraan, dat had ik wel al door.
Hoewel dat bij mijn Saxo dus niet het geval was (maar die had achteraan nog trommels)
En ja de C4 is een heel stukje zwaarder, maar zoals ik al zei, ik rem heel veel af op de motor, en gebruik bij gevolg dus weinig de remmen zelf. Zeker heel wat minder dan met de Saxo.
@ronama: Dan begrijp ik toch niet dat ze dat halen, aangezien ik al zoveel op de motor rem ipv de remmen te gebruiken, en ze nu blijkbaar toch al aan vervanging toe zijn.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)
[dat weet ik ook niet..
Ken jouw rijstijl niet..
Maar voor mij zijn het remmen en daarvoor gebruik ik ze ook..
Haha
Onze C4 gekocht bij 40500 km. Weet niet of er nieuwe blokken in zaten. Maar inmiddels 61000 km, maar er is nog niets vervangen. Vorige auto, Skoda Roomster, na 96000 km (nieuw gekocht) nog steeds dezelfde remblokken. Slijtage heeft toch voor het grootste deel heel veel te maken met rijstijl. veel korte einden, of pas op het laatste moment afremmen etc. Iedereen kent het wel. Maar wij passen wel zo veel mogelijk het “nieuwe rijden” toe. daarnaast remt de 1.6 HDI erg weinig af op de motor, hij rolt erg lang door. Veel langer dan mijn kleine Cuore benzine 3 pitter.
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.
knight-rider schreef:Logisch dat vooraan sneller slijt dan achteraan, dat had ik wel al door.
Hoewel dat bij mijn Saxo dus niet het geval was (maar die had achteraan nog trommels)En ja de C4 is een heel stukje zwaarder, maar zoals ik al zei, ik rem heel veel af op de motor, en gebruik bij gevolg dus weinig de remmen zelf. Zeker heel wat minder dan met de Saxo.
@ronama: Dan begrijp ik toch niet dat ze dat halen, aangezien ik al zoveel op de motor rem ipv de remmen te gebruiken, en ze nu blijkbaar toch al aan vervanging toe zijn.
Vraagje! wat voor remblokken zitten er in? Org. van Citroen, of ergens een goedkoop merk vandaan?
C4 1.2 Pure Tech Shine van 2016.
16 inch “Boston” velgen met winterbanden.
16 inch “Boston” velgen met zomerbanden.




Totaal aantal Berichten: 296
Geregistreerd: 29-06-2007
- DS 4 1.6 THP EGS 155 So Chic
10 of 100 duizend kilometer….... het zegt niets; van rijden slijten remmen niet
Oftewel: 10.000 “stad kilometers” is héél wat anders als 10.000 op de snelweg.






Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
jellejawa schreef:knight-rider schreef:Logisch dat vooraan sneller slijt dan achteraan, dat had ik wel al door.
Hoewel dat bij mijn Saxo dus niet het geval was (maar die had achteraan nog trommels)En ja de C4 is een heel stukje zwaarder, maar zoals ik al zei, ik rem heel veel af op de motor, en gebruik bij gevolg dus weinig de remmen zelf. Zeker heel wat minder dan met de Saxo.
@ronama: Dan begrijp ik toch niet dat ze dat halen, aangezien ik al zoveel op de motor rem ipv de remmen te gebruiken, en ze nu blijkbaar toch al aan vervanging toe zijn.
Vraagje! wat voor remblokken zitten er in? Org. van Citroen, of ergens een goedkoop merk vandaan?
Nog altijd die waarmee de auto geleverd werd.
Origineel van Citroën dus.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)


Totaal aantal Berichten: 107
Geregistreerd: 18-01-2013
- C4 (2004-heden) C4 1.6 e-HDi 115 Airdream BMP6 98g Exclusive
Krijg je er een melding van als deze versleten zijn of wordt je eraan herinnerd door “schuurgeluiden”.
Bij de Vectra was het namelijk zo dat wanneer je koelvloeistof op was of een lampje stuk je steeds de melding kreeg op je BC.
Over de remblokken gaf hij totaal geen melding wat mijn inziens nochtans veel belangrijker is .












Totaal aantal Berichten: 1126
Geregistreerd: 06-01-2010
- Visa GTI 115ch
- Jumpy 2 liter HDI 140 6bak Nm320
Ik heb nog een set voor en achter nieuw in de verpakking liggen.
Gekocht bij Citroen voor mijn C 4 Grand Picasso.
Maar die heb ik al lang niet meer. 50% van de kassabon.
En de remblokken van NU zijn niet meer de remblokken van TOEN.
Andere samenstelling van het huidige rem materiaal.
Bouten en moeren gaan altijd los, als je Citroen voorbij Lyon en links van de Rhone komt.
VISA GTI 115 Fun, is not a straight line.






Totaal aantal Berichten: 694
Geregistreerd: 18-02-2006
- C4 (2004-heden) 1.6 HDI 110 pk EGMV
sardonis schreef:Krijg je er een melding van als deze versleten zijn of wordt je eraan herinnerd door “schuurgeluiden”.
Bij de Vectra was het namelijk zo dat wanneer je koelvloeistof op was of een lampje stuk je steeds de melding kreeg op je BC.
Over de remblokken gaf hij totaal geen melding wat mijn inziens nochtans veel belangrijker is .
Dat is één van de controlepunten die de garagist doet bij een onderhoud.
Op de remmen zit immers geen sensor om aan te geven of deze bijna versleten zijn, volgens mij is dat bij geen enkele auto zo, zelfs niet bij de duurste modellen.
Vorige wagen: Citroën Saxo 1.1 Bic 5-deurs, Bouwjaar: september 1998 (VERKOCHT: augustus 2010)
Huidige wagen: Citroën C4 1.6 HDI 110 pk berline, Bouwjaar: maart 2007 (gekocht: juli 2010)














































Totaal aantal Berichten: 43369
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
knight-rider schreef:
Op de remmen zit immers geen sensor om aan te geven of deze bijna versleten zijn, volgens mij is dat bij geen enkele auto zo, zelfs niet bij de duurste modellen.
O nee? Ehh… de Citroën DS was één van de eerste auto’s met zo’n systeem. In 1965 dus al. Tegenwoordig hebben alle auto’s zo’n systeem.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Dan zitten er geen orginele onder..
Onder mijn cits hebben de blokken altijd een stekkertje gehad voor de indicator..